|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-01-2010, 18:52 | #1 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
turbina, smarowanie, czyszczenie układu
Postanowiałem założyć nowy temat, może wkońcu się urodzi... Parę razy wspominano na tym forum, o magiczny sitku w układzie smarowania turbiny, które się zapycha. Czy ktoś może konkretnie napisać gdzie to jest? Jak ty wydobyć i wyczyścić? Czy warto to robić profilaktycznie, czy też tylko w przypadku wymiany turbiny po awarii.
|
26-01-2010, 21:04 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-02-2009
Skąd: Nowy Targ
Model: Focus MK2 3D
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 158
|
Odp: turbina, smarowanie, czyszczenie układu
dzis kupilem mk2 i od razu znajomy z forda mowi ze to trzeba zrobic. wiec mysle ze warto profilaktycznie bo chlop napewno wie co mowi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
26-01-2010, 21:29 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: turbina, smarowanie, czyszczenie układu
NO super, ale gdzie to cudo jest i jak się tam dostać, to chętnie sam też przeczyszczę :-)))
|
26-01-2010, 21:33 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: turbina, smarowanie, czyszczenie układu
Czyszczenie przewodu zasilającego turbinę w olej:
1. Wywal plastiki i znajdź turbinę (za silnikiem) 2. Zlokalizuj dwa węże - jeden cieńszy, elastyczny, drugi grubszy. Powinny być podłączone na przewężeniu turbiny. 3. Cieńszy to zasilanie w olej i ten cię interesuje. Odkręć go i uważnie odłącz od turbiny. Nie zgub śruby. Ostrożnie wyjmij śrubę i wyczyść sitko.Drugi wąż (albo rurka) to powrót. 4. Jeśli chcesz mieć pewność, że nie zatrzesz turbiny musisz przelać ją olejem. W tym celu bez odpalania kręcisz rozrusznikiem, aż olej wypłynie z przewodu zasilającego. Przewód przykręcasz. Odkręcasz powrót i powtarzasz kręcenie bez odpalania, aż z turbiny wypłynie olej. Składasz wszystko w całość. Jak kręcić, żeby nie odpalić? W Mk1 odłączasz pilota od reszty kluczyka... W Mk2 jest trudniej. Trzeba odciąć dopływ powietrza albo paliwa. W drugim przypadku mamy jeszcze odpowietrzanie... Tak czy inaczej rzeźnia.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html Ostatnio edytowane przez Jester ; 26-01-2010 o 21:48 |
26-01-2010, 21:43 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: turbina, smarowanie, czyszczenie układu
Ewww to już konkret. A czy konieczne jest to "przelewanie" turbijny olejem? Nie pociągnie sama oleju? Może głupie pytanie, ale pytam, żeby wiedzieć :-)
|
26-01-2010, 21:48 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: turbina, smarowanie, czyszczenie układu
Możesz nie przelewać. Jeśli zasilanie nie będzie odłączone długo nic nie powinno się stać. Jeśli jednak do turbiny dostanie się powietrze to są spore szanse, że ją zatrzesz. Pewnie nie od razu, ale na pewno jej to nie pomoże. Kłopot jest, ale cena nowej nie zachęca do eksperymentów.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
27-01-2010, 09:12 | #7 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
Odp: turbina, smarowanie, czyszczenie układu
Cytat:
Pozdrawiam Damian |
|
27-01-2010, 11:00 | #8 |
ford::specialist
Imię: Darek
Zarejestrowany: 18-02-2007
Skąd: Mielec
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001 po lifcie
Postów: 512
|
Odp: turbina, smarowanie, czyszczenie układu
Właśnie, chyba nie powinien.
|
27-01-2010, 11:13 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: turbina, smarowanie, czyszczenie układu
Rozrusznik raczej ruszy jak w Mk1. Tylko sterownik nie poda paliwa. Owiń kluczyk filią aluminiową i sprawdź. Może taka metoda wystarczy.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
27-01-2010, 20:56 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: turbina, smarowanie, czyszczenie układu
Mam kluczyk - chyba bez IMO, to sprawdzę.
Dzisiaj byłem w ASO, bo walczyłem o uszczelnienie tej listwy z tyłu:-) i zagadałem o tę sitko. Faktycznie, szefo potwierdził, że dobrze jest tam czasem zajrzeć... Zatem, jak się zrobi cieplej, to pomyślę nad tym. |
|
Tagi |
czyszczenie układu , focus mk2 , smarowanie , turbina |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|