![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 18-05-2009
Skąd: Zagórów / Konin / Poznań
Model: Mondeo MK2 HB (GHIA)
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1998
Postów: 699
|
![]() Cytat:
__________________
Pozdrawiam Invi017 "Nie należy mylić prawdy z opinią większości." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: WARSZAWA
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1,8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2008
Postów: 148
|
![]()
Panowie w FORDACH mamy ASR nie TCS Układ ASR posiada własną centralkę,ale wykorzystuje czujniki ABS,Którym zadaniem jest mierzenie i porównywanie prędkości kół ASR uruchamia dwa sposoby sterowania: - jeżeli ślizgają się oba koła napędzające,zmniejsza się moc wytwarzana przez silnik działając na przepustnicę,-jeżeli ślizga się jedno koło,powoduje blokowanie tego koła.Działanie ASR jest analogiczne do działania mechanizmu różnicowego TCS jest to uproszczona wersja ASR układ wykonuje część funkcji Kiedy jedno lub obydwa koła ślizgają się TCS powoduje ich hamowanie,działa przy małych prędkościach ok 30 km/h żle ustawiony system znacznie obniża osiągi W MONDEO MK1 I MK2 mamy ASR Tak w skrócie NA FOTKACH JEST POKAZANY ASR
Ostatnio edytowane przez mk2 1.8 16v 100pb ; 08-06-2010 o 17:25 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 18-05-2009
Skąd: Zagórów / Konin / Poznań
Model: Mondeo MK2 HB (GHIA)
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1998
Postów: 699
|
![]()
Ok. Dzięki za wyjaśnienie. Teraz już wszystko wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam Invi017 "Nie należy mylić prawdy z opinią większości." |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ford::average
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 18-07-2008
Skąd: Łódź-Górna
Model: Ford Mondeo ST200
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 1999
Postów: 171
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ford::average
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 18-07-2008
Skąd: Łódź-Górna
Model: Ford Mondeo ST200
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 1999
Postów: 171
|
![]()
tu wrzucam foto z instrukcji obsługi mk2 jakby kto nie wierzył.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: WARSZAWA
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1,8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2008
Postów: 148
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez mk2 1.8 16v 100pb ; 08-06-2010 o 21:49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 15-05-2009
Skąd: Allersberg (Bayern)
Model: Mondeo Turnier Ghia
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 01.1996
Postów: 261
|
![]() Cytat:
zgadza sie, w niemieckiej instrukcji jest ASR. pozdrawiam...
__________________
Było Scorpio 2.0 DOHC EFI 91 Sedan CL Exclusive Jest Mondeo 1.8 Zeta 16V 96 Turnier Ghia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::average
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 18-07-2008
Skąd: Łódź-Górna
Model: Ford Mondeo ST200
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 1999
Postów: 171
|
![]()
no to widocznie istnieje zamienność tego słowa w zależności od kraju w którym była instrukcja obsługi wydana, bo nie sądze by w niektórych modelach był montowany układ ASR a w innych jego "okrojona" wersja w postaci TCS.Jest to na pewno taki sam układ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 03-03-2010
Skąd: WARSZAWA
Model: MONDEO MK4
Silnik: 1,8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2008
Postów: 148
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez mk2 1.8 16v 100pb ; 09-06-2010 o 05:49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ford::advanced
![]() Imię: Adrian
Zarejestrowany: 27-03-2010
Model: Ford Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCi 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 204
|
![]()
Ja mam polską instrukcję i jest TCS, i dziwi mnie ze niby to jest okrojone, skoro przyhamowuje mi koła i jednocześnie zmniejsz moc
"W zależności od producenta samochodu system taki może posiadać różne nazwy. W Polsce jednym z popularniejszych określeń jest ASR (od ang. Acceleration Slip Regulation). Nazwa ASR jest wykorzystywana w pojazdach produkowanych m.in przez koncern Mercedes-Benz, Volkswagen, Fiat lub Rover. Koncerny Ford i Saab oraz Chevrolet (Daewoo) stosują nazwę TCS (od ang. Traction control system). Firma BMW stosuje oznaczenie DSC (od ang. Dynamic Stability Control) lub ASC+T. Stosowane są również oznaczenia TC (ang. Traction Control) i inne."
__________________
![]() Ford Escort 1.6PB>Mondeo II 2.0PB>Toyota Avensis 2.0PB>Ford Mondeo IV 2.0 TDCI Mój BLACK PanzerWagen IV >>KLIK<< |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|