|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-09-2010, 17:50 | #1 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,682
|
dziwne wachania mocy
Witam,
Jakiś rok temu kupiłem C-Maxa i na dzień dobry musiałem wymienić rurę intercoolera (miałem pękniętą gumę tą za rezonatorem w połowie i naderwaną łapę tej metalowej rury). Nowa rura była zupełnie inna od tej starej - mniejszy przekrój, do tego guma zupełnie z innej bajki (poprzednia była szara, dużo cieńsza i wyraźnie się "pompowała" podczas ostrego dodania gazu, nowa jest czarna, ma około 3 razy grubszą ściankę, mocniejsze zbrojenie i praktycznie w ogóle się nie "pompuje"). Przed wymianą wyraźnie odczywałem turbodziurę, auto dostawało kopa chwilowego, a potem ciąg był mniejszy, ale nadal niezły. Po wymianie turbodziura była wyraźnie mniej odczuwalna, spadków mocy jakoś nie odczułem wtedy, chociaż z czasem wydaje mi się, że parę kucy mi zwiało spod maski. Wracając do teraźniejszości - auto pracuje dość nieregularnie, zdarza mi się, że gdy chcę wyprzedzić mając już powyżej 2000obr silnik reaguje nawet z 3 sekundowym opóźnieniem. Nie mam porównania jak powinien reagować 109 konny turbodiesel w aucie ważącym "z ładunkiem" około 1,5tony, ale wydaje mi się, że za słabo ciągnie. Ostatnio jechał za mną znajomy i stwierdził, że kopci podczas przyśpieszania i nie jest to standardowa czarna chmurka tylko, ale coś więcej. W lusterkach dymu nie widzę (w dzień). W nocy natomiast podczas przyśpieszania pojawia się za mną szara mgła widoczna tylko, kiedy ktoś za mną jedzie i świeci w moją stronę światłami. Z ciekawych rzeczy - uwaliło mi się mocowanie tego plastiku który idzie od rury intercoolera do kolektora dolotowego, więc je wymieniłem. Wewnątrz było troszkę oleju, ale to podobno normalne. Jednak zanim odkręciłem te śruby upaćkałem się olejem, który był na spodzie tego plastiku. Możliwe, że uszczelnienie mi puszcza tam powietrze? Da się kupić sam ten oring, który to uszczelnia? Podejrzewam, że mogę mieć gdzieś nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym. Szukałem jakichś sposobów na stwierdzenie takowej, ale oprócz oględzin (trudne w niektórych miejscach bez demontażu) nic ciekawego nie znalazłem. Jakieś pomysły? Druga rzecz - nieszczęsny przepływomierz. Przedostatnio przy wymianie filtra powietrza okazało się, że jest lekko zapaćkany olejem. Łosie z ABC Focus w Krakowie przelali mi olej (zalali równo pod Max) i my wypluł część tego praktycznie od razu przez odmę. Myślałem, że samochód bierze olej, ale poziom ustabilizować się gdzieś w okolicy 3/4 bagnetu i przez 10kkm następne nie zauważyłem ubytków. Czy ten olej mógł mi zapaćkać przepływomierz? Czy może to mieć również związek z tym, że auto różnie chodzi? Pozdrawiam
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com Ostatnio edytowane przez wrzoch ; 28-09-2010 o 07:51 Powód: brak prefiksu |
27-09-2010, 08:36 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: siemiatycze
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 60
|
Odp: 1.6TdCi dziwne wachania mocy
przeczysc przxepływomierz jakims rozpuszczalnikiem(benzyną) i sprawdź lepiej EGR, czy nie przycina się, zobacz na postoju czy mocno kopci przy ostrym przygazowaniu
|
28-09-2010, 05:16 | #3 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: 1.6TdCi dziwne wachania mocy
Proszę poprawić temat ( dopisać prefiks ). W innym przypadku temat poleci do kosza.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
04-10-2010, 21:31 | #4 | |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,682
|
Odp: 1.6TdCi dziwne wachania mocy
Cytat:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Naszukałem się na forum zanim się do tego zabrałem i była tutaj mowa o dwóch wolframowych drucikach. Niestety nie doszukałem się. Nie wpadłem też na to jak to ustrojstwao rozbroić jeszcze bardziej i czy się w ogóle da. W wyniku czyszczenia okazało się, że dość konkretnie było upaćkane wszystko czarną mazią, łącznie z tym brązowym elementem który na mój gust wygląda jak kondensator ceramiczny. Przeczyściłem, włożyłem, gorzej nie chodzi, a czy lepiej - nie wydaje mi się. Kiedy byłem w domu posadziłem przyszłego szwagra za kółkiem i poprosiłem aby go przygazował trochę. Jeśli chodzi o kopcenie na czarno, to nie zauważyłem, lekkiego szarawego dymka tylko puszczał zaraz po dodaniu gazu, potem spaliny przezroczyste. Wydaje mi się jednak, że słyszałem syk powietrza uchodzącego gdzieś do atmosfery. Ścisnąłem sobie delikatnie gumę na rurze intercoolera za Turbo już. Pracowała, ale jakoś super twarda się nie robiła. Dociągnąłem wszystkie opaski, do których dało się z góry dostać, nic nie dało. Muszę podjechać na kanał i obejrzeć rury i ICka od spodu. Zastanawiam się nad zakupem ELMa327 w celu sprawdzenia odczytów sensorów. Warto? Zczyta mi ten silnik?
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
|
05-10-2010, 11:37 | #5 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
Odp: 1.6TdCi dziwne wachania mocy
Cytat:
Pozdrawiam Damian |
|
17-10-2010, 21:04 | #6 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,682
|
Odp: 1.6TdCi dziwne wachania mocy
Takie pytanie przy okazji mi sie nasuwa. Sprawdzałem ile czasu zajmie mi rozbujanie go od 80 do 120 na 4 biegu. Jakbym nie kombinował na równej drodze przy bezwietrznej pogodzie na rozgrzanym silniku praktycznie bez ładunku (oprócz mnie) C-Maxa rozpędza mi minimum 10 sekund. Wydaje mi się tylko czy trochę szybciej powinno się to dziać.
Spalanie w mieście ponad 8L/100km - styl jazdy mam taki, że w miarę szybko zbieram się ze świateł, dojazdy praktycznie w większości wyhamowuje silnikiem, ostatnio nie zdarza mi sie stać w korkach, co najwyżej jedna zmiana świateł. Zazwyczaj moja trasa ma 15km, ni to dużo ni mało. Jak na mój gust trochę dużo. Jeszcze jedna rzecz dziwna - pedał gazu - odnoszę takie wrażenie, że samochód lepiej się zbiera jak mu delikatnie gaz wcisnę, niż jak dostanie but w podłogę, co rzekomo ma wyzwalać chwilowego "overboosta". U mnie efekt jest odwrotny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy okazji zna ktoś może jakiegoś speca od TdCi z okolic grodu Kraka? Szukałem na forum, ale nie doszukałem się niczego konkretnego. Pozdrawiam
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
18-10-2010, 05:55 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-12-2009
Skąd: warszawa
Model: mazda 3
Silnik: 1,6 dtci y6 109 HP
Rocznik: 2004
Postów: 100
|
Odp: dziwne wachania mocy
damiasek - kojarzysz linki gdzie są podane te wartości ?? sam mam pare logów z 1.6 citd ( mazda) więc chętnie bym porównał.
|
19-10-2010, 13:52 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
Odp: dziwne wachania mocy
Cytat:
sam tam wpisywałeś swoje dane. W zasadzie mógł bym swoje tam dorzucić. Pozdrawiam Damian |
|
21-10-2010, 05:43 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-12-2009
Skąd: warszawa
Model: mazda 3
Silnik: 1,6 dtci y6 109 HP
Rocznik: 2004
Postów: 100
|
Odp: dziwne wachania mocy
no ten watek znam
ale lekko przymarł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|