|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-12-2011, 10:24 | #1 |
Postów: n/a
|
Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.
Witam,
Posiadam FORD'a ESCORT'a MK6 z 94r z silnikiem 1.4 + Instalacja LGP. Pewnego dnia zauważyłem że cieknie mi z chłodnicy tak więc jako że nadchodziła "zima" wymieniłem w niej płyn na oryginalny (nie wiedziałem czy nie było w niej wody). Po czym teść polecił mi uszczelnić chłodnicę (ponieważ ciekło z niej na dole od przodu) za pomocą takich płatków wsypywanych do płynu chłodniczego. Chłodnica została uszczelniona, już nic z niej nie leci. Nadeszły chłodne dni i zaczęło się. Samochód praktycznie w cale się nie nagrzewa, temperatura płynu chłodniczego zawsze jest na najniższym miejscu, krąży wokół tego białego kwadratu pod NORM. Pierwsze co wymieniłem to termostat. Nic się nie zmieniło prócz tego że zaczęło lecieć delikatnie letnie powietrze z nawiewu. Dla porównania powiem że w trasie (około 60 km.) silnik w końcu się nagrzewa i podchodzi pomiędzy N i O. Po czym zaczyna się dusić i przygasa (zapewne temperatura jest zbyt duża. Po włączeniu nawiewu ciepłego na max, temperatura płynu spada diametralnie pomiędzy MIN i M. Ale po chwili gorące powietrze które leciało staje się z powrotem letnie. Taki same efekt był gdy zasłoniłem chłodnicę, po chwili jazdy (około 20 km.) silnik zaczął się dusić i przestawało działać wspomaganie kierownicy. Co to może być? |
04-12-2011, 16:36 | #2 | |
Postów: n/a
|
Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.
posłuchaj teścia i wsyp wiecej
Cytat:
|
|
04-12-2011, 17:37 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.
Hmm... myślałem że forum fanów Forda będzie miało więcej entuzjazmu w próbie pomocy w uratowaniu jednego z nich, a nie zatarciu i wyrzuceniu na szrot...
Z tego co zauważyłem woda krąży w obwodzie, przechodzi normalnie przez termostat i dochodzi do nagrzewnicy. Pozostało jeszcze wymienienie czujnika temperatury aby mieć pewność ze wskazówka na wyświetlaczu pokazuje odpowiednią temperaturę. |
04-12-2011, 19:30 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: KN
Model: VW GOLF III Bon Jovi
Silnik: 1600
Rocznik: 1996
Postów: 111
|
Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.
w porządku, forum służy do pomocy, ale skoro zaczynasz od stosowania porad teścia i sypania jakichś płatków no to proszę.... zaśmiecisz cały układ i kaplica, będzie tak jak napisał Slawko , spróbuj wymienić ten czujnik, bo może się okazać, że to jest winowajca wszystkiego, a sypaniem płatkami zajedziesz silnik, płatkami można na ślubie sypać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
04-12-2011, 19:38 | #5 |
Postów: n/a
|
Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.
Płatki były zasypane jakieś dwa miesiące temu do płynu chłodniczego i spełniły swoje zadanie bo uszczelniły chłodnicę i już nie przecieka.
Jak rozumiem czujnik temperatury płynu chłodniczego jest jedynie do wyświetlania tej informacji na kokpicie czy ma też wpływ na reakcję układu chłodzenia? Co się okazało w swoim MK6 z 94r mam czujnik tego typu: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a według specyfikacji powinien być z gwintem: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak rozumiem miałem niewłaściwy czujnik czy nie ma to znaczenia? |
04-12-2011, 20:29 | #6 | |||
Postów: n/a
|
Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.
Cytat:
Cytat:
Wentylator sie włącza po dłuższej pracy na biegu jałowym? Rura dolotowa do chłodnicy jest zimna, ciepła, czy gorąca? Cytat:
|
|||
04-12-2011, 20:36 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-09-2010
Skąd: kraków
Model: escort
Silnik: 1.6 efi
Rocznik: 1993
Postów: 163
|
Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.
czujnik to jedno a drugie to czy silnik się nie dogrzewa, odpal silnik i sprawdż jak się nagrzewają weże gróby co idzie od termostatu do chłodnicy i cienki od termostatu do nagrzewnicy gróby powinien co najwyżej lekko być ciepły a cienki gorący jak tak jest to coś masz z nagrzewnicą może te płatki Ci ją przytkały, jak masz cvh to możesz jeszcze zrobić to: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Polecam bo działa, przetestowałem nie ma efektów ubocznych |
04-12-2011, 23:52 | #8 |
Postów: n/a
|
Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.
Silnik się nagrzewa, zarówno gruby wąż idący do termostatu tak i małe idące za silnik do wnętrza kokpitu są gorące. Co mogła by świadczyć o tym że czujnik temperatury nie pokazuje właściwej wartości.
Gdy zakręcę nawiew na ZERO i poczekam trochę w czasie jazdy a następnie odkręcę to leci gorące powietrze, ale po chwili znów leci letnie. Na pewno jednym z powodów był termostat, po wymianie gruby przewód dochodzący do niego zaczął się nagrzewać. Jednak nie zmieniło to faktu że w aucie nie dochodzi ciepłe powietrze. Postaram się na dniach wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego, tylko czy jest to istotne który wezmę? Różnią się chyba tylko końcówką podłączenia. |
05-12-2011, 00:15 | #9 | |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.
Cytat:
Takie specyfiki zatkają Ci nieszczelność , a przy okazji połowę układu chłodzenia.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
|
05-12-2011, 08:50 | #10 |
Postów: n/a
|
Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.
Sorki, po prostu jestem świeżym kierowcom i dostałem tego Forda w tragicznym stanie. Doprowadziłem go z teściem do stany używalności i myślałem że skoro tak dużo przy nim zrobił to znaczy że się zna...
Teraz już wiem że wpierw powinienem się u was zameldować a potem coś sypać. Ale stało się. Dzisiaj zauważyłem jadąc do pracy (wyjątkowo długo) odcinek 11 km, po 20 minutach jazdy w korku temperatura wskoczyła pomiędzy R i M. Otworzyłem nawiew (bo wcześniej był tylko na szyby ustawiony) i leciało gorące powietrze, ale też nie długo. To mogło by świadczyć że czujnik działa, tylko temperatura płynu chłodzącego nie wzrasta. Z drugiej strony przewód od termostatu jest gorący i przewody wchodzące do kokpitu też... |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|