|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-03-2012, 09:35 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-10-2011
Model: Ford Focus II
Silnik: 1560 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 1
|
Gniazdo 230V w tunelu środkowym
Witam.
Podczas przeglądania różnych zdjęć tunelu środkowego natknąłem się na coś takiego: http://www.autogaleria.pl/fotografie...dx_2009_09.jpg (dolne prawe zdjęcie). Czy takie gniazdko i zapewne przetwornicę z 12V na 230V można dołożyć do istniejącego tunelu środkowego (kwestia dostępności, cen)? Czy ktoś z Forumowiczów wprowadzał takiego "moda"? Pozdrawiam Damian |
15-03-2012, 16:56 | #2 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-11-2007
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 FL Kombi
Silnik: 1.6 tdci 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 51
|
Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym
Można. Oryginalnie inwerter 12V/230V 150W znajduje się wewnątrz podłokietnika tuż za gniazdkiem. Prawdopodobnie zmieści się i nieoryginalny, pod warunkiem rozsądnych rozmiarów i mocy. Można też zamontować dużo mocniejszy (no i większy) np. pod fotelem pasażera.
Mam u siebie taki inwerter. Na pewno czasami może się przydać, w nieoczekiwanej sytuacji. Ja tylko sprawdziłem czy działa. Ostatnio edytowane przez marcociarz ; 15-03-2012 o 17:07 |
15-03-2012, 17:12 | #3 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-11-2007
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 FL Kombi
Silnik: 1.6 tdci 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 51
|
Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym
I jeszcze dwie ilustracje.
|
15-03-2012, 21:19 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 24-10-2011
Model: Ford Focus II
Silnik: 1560 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 1
|
Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym
Wow!
dzięki za informację. Niesamowite są te rysunki 3D, czy to z jakiegoś programu serwisowego? Jak z kosztami i co najważniejsze czy mając podłokietnik bez dziury na gniazdko, można go przerobić czy trzeba zakupić dedykowany? Damian |
17-03-2012, 18:35 | #5 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,682
|
Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym
A nie lepiej kupić inwerter podłączany do gniazda zapalniczki?
Wszystkie prawie do 200W da się podłączyć do gniazda zapalniczki, te o większej wydajności trzeba już do akumulatora. Nie wiem jak wam, ale mnie się wydaje, że w samochodzie na stałe to 12V - napięcie bezpieczne, a 220V czające się gdzieś w gniazdku jeszcze na tej wysokości?
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
17-03-2012, 22:27 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
|
Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym
Ogólnie rzecz biorąc zupełnie nie rozumiem po co w aucie 220V, do czego to się może przydać?
Pozdrawiam |
18-03-2012, 21:24 | #7 | |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-11-2007
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 FL Kombi
Silnik: 1.6 tdci 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 51
|
Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym
Cytat:
Jak widzisz zastosowanie zawsze się znajdzie, tylko nie trzeba się ograniczać. |
|
18-03-2012, 21:28 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-12-2009
Skąd: wlkp
Model: czarny, grafit,turkus
Silnik: ,Pb,ON
Rocznik: 1993,1990
Postów: 197
|
Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym
można podłaczyć nawet prostownik, aby podładować sobie akumulator jak będzie słaby..Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
rozumiem w busie,kamperze gdzie są 2-3 aulmulatory ale w osobówce totalny bezsens...
__________________
Diagnostyka komputerowa pojazdów do rocznika 2010r. ..... i te jeżdące i te niejeżdżące...... |
18-03-2012, 21:37 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
|
Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym
I ile to wszystko podziała? Oczywiście mówimy o sytuacji kiedy auto nie jest odpalone, bo już podczas jazdy to może faktycznie.
p.s. zrozumiałem aluzje jakby coGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
18-03-2012, 23:47 | #10 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,682
|
Odp: Gniazdo 230V w tunelu środkowym
W sumie ja do swojego inwertera 150W podlaczalem juz laptopa, ladowarki do telefonow, baterii lustrzanki, lutownice kolbowa 40W, wiertarke 650W - trzeba bylo ostroznie wiercic, bo zabezpieczenie przeciazeniowe wywalalo co chwila, ale wiertlem 2mm przewiercilem 1,5mm blachy.
Pomimo tylu przypadkow uzycia i tak nie zdecydowalbym sie na wrzucenie do samochodu na stale gniazdka 230V. To nie jest napiecie bezpieczne badz co badz. Nie zmienia to faktu, ze swoja przetwornice bardzo lubie i zawsze woze w samochodzie - podlaczona tylko wtedy gdy jest naprawde potrzebna.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|