![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-03-2006
Skąd: Pawłowice
Model: Ford Fiesta Mk6
Silnik: 1.3
Rocznik: 2008
Postów: 87
|
![]()
Witam!
Padła mi pompa wody-po zrzuceniu paska od wspomagania jak ja kręce reką strasznie chrobocze. Być może ja ją załatwiłem za mocno naciągając pasek bo wspomaganie piszczało a wyślizgane kółko pasowe albo już przebieg zrobił swoje teraz jest 300tys km,kupiłem 70 tys km temu i nic z nią nie robiłem ...tyle przypuszczeń a teraz konkretne pytanie: -czy wymieniając pompę wody trzeba ruszać coś przy rozrządzie? Wg mechaników trzeba bo śrubki sa schowane pod plastikową osłona rozrządu,a wg ksiażki haynesa rozrządu ruszać nie trzeba,czy miał juz ktoś doświadczenie w tym temacie? Pozdrawiam
__________________
krzysiek było galaxy:2.8ghia,2.3ghia,1.9ghia x |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 12-08-2010
Skąd: Radom
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 275
|
![]()
Nie wiem jaki masz symbol silnika , ale przy afn - u mnie trzeba zrzucić pasek rozrządu . żeby się dostać do śrub pompy .
Ale wydaje mi się że jest tak w każdym tdi. Pzdr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-03-2006
Skąd: Pawłowice
Model: Ford Fiesta Mk6
Silnik: 1.3
Rocznik: 2008
Postów: 87
|
![]()
Więc chcąc nie chcąc będe musiał wymienic rozrząd przy okazji zmiany pompy,a budżet się wyczerpał po urlopie,ach...zawsze pod górkę....
Pozdrawiam.
__________________
krzysiek było galaxy:2.8ghia,2.3ghia,1.9ghia x |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 21-11-2006
Skąd: Chojnice
Model: Alhambra
Silnik: 1,9 TD czerwone i
Rocznik: 1999
Postów: 336
|
![]()
Jest jeszcze opcja wyjęcia pompy razem z obudową, wtedy nie trzeba ruszać rozrządu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 22-03-2006
Skąd: Pawłowice
Model: Ford Fiesta Mk6
Silnik: 1.3
Rocznik: 2008
Postów: 87
|
![]()
No i pompa wymieniona a rozrząd przy okazji też,ale warto było bo rolka i napinacz i pompa były jeszcze fabryczne -300 tys km!!!-dobrze to świadczy o starych podzespołach,
Jako ciekawostka te elementy nigdy nie były wymieniane bo czy w salonie czy u angielskich mechaników "wymienia się przecież tylko sam pasek?!" Pozdrawiam
__________________
krzysiek było galaxy:2.8ghia,2.3ghia,1.9ghia x |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 10-10-2008
Model: Alhambra
Silnik: 1.9TDI AUY
Rocznik: 2001
Postów: 930
|
![]()
Ja wyjmowałem pompę z obudową nie ruszając rozrządu, fakt trochę się trzeba nakombinować ale przy okazji wymieniłem termostat o-ring od vacuum i uszczelkę przy bloku od pompy bo starej praktycznie nie było a na dodatek nawalone silikonu od groma.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|