|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-11-2012, 15:55 | #21 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 03-06-2012
Model: Ford Scorpio
Silnik: 2.0 16v
Rocznik: 1994
Postów: 90
|
Odp: Sensowność kupowania młodszego auta .
akurat rocznik auta do dlugosci hamowania ma sie jak ....
czyli jezdząc scorpio ktore na oponce 195 ma dlugosc hamowania 39m a np chewrolet aveo z 2007 ma 41.5 metra... zaraz będzie ze roznica klasy auta itp itd... ale mlodsze auto o 12 lat nic lepiej nie hamowało. vectra c roznice w wieku tez 12 lat minimum , droga hamowania 38.1 też nie jakaś mega różnica. A jak biorąc pod uwage że zaraz wsadze hamulce 300mm z tarcza od focusa st170 i zacisk z mdo 3 które mają bardzo krótką droge hamowania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Polo czy np vw nowy garbus też mają ponad 40 metrów. Wiec nowsze nie oznacza lepsze. |
04-11-2012, 17:22 | #22 | |
FCP member
Imię: Robert
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: Krosno
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 238KM Bi-Turbo
Rocznik: 2022
Postów: 718
|
Odp: Sensowność kupowania młodszego auta .
Cytat:
Pewno pasowało by w tej Corsie wymienić klocki ... Z tyłu bębny też już swoje przeszły o okładzinach na szczękach nie wspomnę ... Pompka od hamulców jakby też kiedyś większe ciśnienie dawała, ale może to i lepiej bo wężyki i rurki z płynem hamulcowym mogły by dużego ciśnienia nie wytrzymać. Ale kto by to wszystko wymieniał ... przecież autko ma już prawie 20 lat ... W sumie jest mało używane a koszt wymiany całego układu hamulcowego wyszedł by więcej niż to autko jest warte Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc jeździ sobie ... nie psuje się ... mało pali a i opłaty nie za wysobie przy tej pojemności. Sorry za sarkazm ale nie mogłem się powstrzymać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było niesamowite Mondeo i zadziorna Kuga ST-Line jest Fiesta EcoBoost 1 liter !!! i Fordowa wyprawówka |
|
04-11-2012, 18:16 | #23 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
Odp: Sensowność kupowania młodszego auta .
Cytat:
Jak już wspominałem, miałem w swoim życiu ponad 70 aut w różnym wieku i różnej 'maści', ale zasada jest w każdym ta sama: nie doinwestujesz, nie pojeździsz. Najmilej wspominam 25 letnią granadę, którą jeździłem ponad 5 lat i było to najmniej awaryjne auto, jakie miałem. Może dlatego, że sam jestem stary, lubię stare auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale to jest moja opinia i nie mam zamiaru jej nikomu narzucać na siłę. A 'nówki' raczej bym nie kupił, z powodów nie tylko ekonomicznych (choć przede wszystkim). |
|
04-11-2012, 18:33 | #24 | |
FCP member
Imię: Robert
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: Krosno
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 238KM Bi-Turbo
Rocznik: 2022
Postów: 718
|
Odp: Sensowność kupowania młodszego auta .
Cytat:
Napisałem to z ironią ... ale wydaje mi się że bardzo wiele osób w taki sposób traktuje auta. Naprawa odbywa się dopiero jak utrudnia to jazdę lub zrobienie głośniej radia nie niweluje odgłosów stukającego zawieszenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Moim zdaniem szansa że auto będzie niesprawne technicznie dramatycznie rośnie wraz z wiekiem auta ... Wraz z wiekiem auta znacząco rosną też koszty jego napraw nie tylko ze względu na ich ilość (bo jak dbasz tam masz) ale koszt i dostępność części zamiennych. Są wyjątki że 30 letnie auto będzie w stanie technicznym doskonałym. Będzie to jednak samochód 30 letni, taki jak potrafiono wg swojej wiedzy i możliwości zrobić 30 lat temu. Pytanie czy chcemy jeździć takimi pojazdami na co dzień ?
__________________
Było niesamowite Mondeo i zadziorna Kuga ST-Line jest Fiesta EcoBoost 1 liter !!! i Fordowa wyprawówka |
|
04-11-2012, 19:35 | #25 | |
ford::professional
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
Odp: Sensowność kupowania młodszego auta .
Cytat:
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 |
|
05-11-2012, 00:04 | #26 |
ford::specialist
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 778
|
Odp: Sensowność kupowania młodszego auta .
Najlepiej to w ogóle nie jeździć. Zaufać PKS i PKP i problem z głowy, a pieniądze w kieszeni. Można gdybać i analizować w nieskończoność, a prawda jest jedna - samochód to skarbonka bez dna. Nieważne czy młody stary super fura czy fiat z 95 roku.
|
05-11-2012, 22:25 | #27 |
Minęło 9 lat i nic
Zarejestrowany: 01-02-2009
Skąd: Suchy Dwór
Model: Mk4 Mondeo Ghia X automat; Fiesta
Silnik: 2.3 Duratec/161KM; 1.25/82KM
Rocznik: 2009; 2010
Postów: 324
|
Odp: Sensowność kupowania młodszego auta .
Miałem wiele aut. O każde dbałem, serwisowałem, przeglądałem. Żadne nie wygrało z czasem. Zawsze kończyło się tak, że koszt napraw przewyższał wartość samochodu wielokrotnie. Opowieści, że nowsze jest w utrzymaniu droższe od starszego wg mnie należy w bajki włożyć.
__________________
Mk4 Mondeo Ghia X, 2.3 Duratec 161 KM, automat, hatchback, Panter Black + dodatki |
05-11-2012, 22:31 | #28 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-01-2011
Skąd: Przyjaźń k. Gdańska
Model: Ranger Wildtrak
Silnik: 2.0 Bi-Turbo 213KM
Rocznik: 2021
Postów: 176
|
Odp: Sensowność kupowania młodszego auta .
Im auto starsze tym więcej będzie mu dolegać usterek. Więc podsumowując ilość drobiazgów wyjdzie drożej niż rzadsze naprawy nowego auta. W wiekowym aucie zawsze jest coś do zrobienia. Od żarówki poprzez klamki do świec a nawet remontów silników czy turbin....
|
06-11-2012, 06:25 | #29 |
ford::beginner
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 21-08-2012
Skąd: Lędziny
Model: Fiesta, Mondeo, S-max
Silnik: 1,3 - 1,8 - 1,8
Rocznik: 2001 - 2000 - 2008
Postów: 16
|
Odp: Sensowność kupowania młodszego auta .
Posiadam dwa ponad 10-letnie fordy i powiem tak: większość napraw wykonuję sam w garażu. Staram się przewidzieć jakie elementy są do wymiany na podstawie mojej oceny i rocznego przeglądu w serwisie. Koszty utrzymania są oczywiście niższe niż znajomych, którzy takie prace zlecają na warsztacie zew, oraz jakość dokładności wykonania jest wyższy u mnie. Przy takim podejściu auto jest w jakimś tam stopniu przewidywalne i póki co w mojej 16-letniej "karierze kierowcy" auto stanęło na drodze tylko raz. Jednakże powiem szczerze, iż godziny spędzone w garażu wolałbym zamienić na godziny dla siebie/mojej rodziny. Obecnie się zastanawiam nad mondeo mk4, 3-latek. Plusy: Auto będzie zbudowane z bezpieczniejszych materiałów, posiadać więcej systemów chroniących życie, jakość prowadzenia będzie większa, ilość godzin spędzonych w garażu spadnie. Minusy: większe koszty, ale czy zawsze musimy się kierować tylko matematyką (finansami)? jeśli tak to jak policzyć stracony czas wolny i zdrowie w zimnym kanale w garażu?
|
06-11-2012, 18:51 | #30 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
|
Odp: Sensowność kupowania młodszego auta .
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|