|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-07-2014, 10:24 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-09-2013
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 10
|
Wytrzymałość dwumasy w 1.8TDCi 100KM ile ?
Witam wszystkich!
Przeglądam oferty sklepów na części do swojego Mundziaka i zauważyłem, że do silnika 100KM jak i 125KM jest taki sam dwumas. Mam w związku z tym dwa przemyślenia : 1. Gdy podnoszę moc do ok 120KM, to teoretycznie nie powinno się nic złego wydarzyć dwumasie. Bo przecież producent zakładał pracę przy takiej mocy silnika. 2. Gdy nie podnoszę mocy silnika - to teoretycznie - żywotność dwumasy powinna być zauważalnie dłuższa niż w przypadku mocniejszego silnika. Jak myślicie? No i pytanie do ludzi ze 100KM silnikiem 1.8TDCi : Jak to u Was wygląda ta awaryjność dmuwasy, sprzęgła, etc... |
04-07-2014, 18:51 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-12-2009
Model: Ford Mondeo/Ford Fiesta
Silnik: 2.0 TDCI/1.25 16V
Rocznik: 2013/2011
Postów: 109
|
Odp: Wytrzymałość dwumasy w 1.8TDCi 100KM ile ?
Zrobiłem taką wersją (1.8 TDCi 100 kM ,rok prod. 2009) 140 tyś km. W tym czasie koło dwumasowe sprawowało się bez uwag i na koniec również było całkowicie sprawne. Raczej różnica w mocy ma niewielkie znaczenie dla trwałości koła dwumasowego, szybciej różnica w momencie obrotowym. Ale w tym przypadku była niezbyt duża 280(295)Nm dla 100 kM i 320(340)Nm dla 125 kM. Weź pod uwagę, że wersja 100kM była tylko ze skrzynią 5b, a większość wersji 125kM była ze skrzyniami 6b. To według mnie też ma znaczenie, gdyż przy wersji 5b częściej korzystasz z mniej korzystnego dla koła dwumasowego zakresu obrotów, czyli poniżej 1500 obr./min.
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|