|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-11-2014, 20:29 | #21 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 15-05-2013
Skąd: Gdańsk
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI 130 km automat
Rocznik: 2008
Postów: 75
|
Odp: Potrzebna Regulacja Durashift po chipie?
Poczytajcie amerykanskie fora volvo. Te skrzynie jak muchy padały w volvo xc90 v8. V8 w tym aucie ma 440 Nm.
|
14-11-2014, 20:56 | #22 |
FCP member
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
Odp: Potrzebna Regulacja Durashift po chipie?
Według Heko są różne wersje tych skrzyń. Różnią się w przypadku 2.3Pb i 2.2 TDCi.
|
14-11-2014, 22:27 | #23 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: Potrzebna Regulacja Durashift po chipie?
Cytat:
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio |
|
15-11-2014, 07:03 | #24 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Warszawa Żoliborz
Model: Mondeo Mk4 GoldX/Nissan Micra K11
Silnik: 2,3l Duratec HE 161KM Automat AWF21/1.4 16V 82KM Automat CVT
Rocznik: 2008/2001
Postów: 294
|
Odp: Potrzebna Regulacja Durashift po chipie?
Cytat:
A na poważnie - sam mam auto z tą skrzynią i mam świadomość ze nie jest to najlepsze co wypuścił A-W. Słynne już problemy z koszem C1, słaba mechatronika, elektrozawory. To jej "wady wrodzone" i na szczęście jak na automata tanie w naprawie. Ty przekraczając dopuszczalny moment obrotowy prosisz sie sam o problemy z przegrzewaniem (a przyjmuje sie ze zwiększenie temperatury pracy skrzyni o 3-5 stopni to skrócenie jej życia o 10% - to dane z USA), ze spalonymi tarczkami sprzeglowymi czy konwerterem. Albo pewnego dnia "dając w palnik" po prostu skrzynię "zmielisz". Właśnie przez takie podejście jak Twoje i "mechaniorow" bez zastanowienia podkrecajacych auta z automatami ludzie tak sie boją automatycznych skrzyń. W ojczyźnie tego wynalazku która przy okazji jest moim drugim domem, czyli USA nikomu nie przychodzi do głowy chipować aut z takimi transmisjami. A diesli jeździ tam wbrew pozorom coraz wiecej. Chcesz chipa, kupujesz np. Subaru z manualem. A automaty maja tam żywotność 2-3 razy taką jak u nas. Nawet dwusprzęgłowe "by VW" czy przeklinane u nas CVT które po tej stronie Wielkiej Kałuży po prostu mało kto umie serwisować czy eksploatować.
__________________
Gdybym u progu swej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem. Henry Ford Ostatnio edytowane przez grodek75 ; 15-11-2014 o 07:12 |
|
15-11-2014, 15:23 | #25 |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 03-06-2014
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus III Hatchback
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2012
Postów: 407
|
Odp: Potrzebna Regulacja Durashift po chipie?
Panowie ogólnie chipowanie tej skrzyni niesie za sobą ryzyko.
Co jednak w przypadku lekkiego podniesienia Nm na max 380-390 Nm. Mow tutaj o skrzyni znajdującej sie w silniku 2.0 (teoretycznie to ta sama skrzynia co jest w mocniejszych silnikach, ale nie wiadomo czy zbudowana z tych samych komponentów). Czy granica 390 NM już jest ryzykowna? |
15-11-2014, 15:48 | #26 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Warszawa Żoliborz
Model: Mondeo Mk4 GoldX/Nissan Micra K11
Silnik: 2,3l Duratec HE 161KM Automat AWF21/1.4 16V 82KM Automat CVT
Rocznik: 2008/2001
Postów: 294
|
Odp: Potrzebna Regulacja Durashift po chipie?
Cytat:
Czyli Twój pomysł spokojnie przechodzi. Pewnie jest jeszcze jakis zapas nawet w stosunku do tych katalogowych 440Nm i dlatego kolega Heko pisze o 500Nm co pewnie jest w 100% zgodne z prawdą ponieważ w niejednym aucie Heko grzebał, a producent zawsze zostawia sobie pewien margines. Żeby nie było niedomówień - ja nie jestem przeciwnikiem chipowania aut z automatem. Jestem jedynie zdania, ze 9,5 na 10 tunerow w tym kraju nie ma cienia pojęcia co to jest automatyczna skrzynia biegow, jak działa i jakie stawia ograniczenia. I traktują auta z automatem jak kazde inne co pózniej dość przykro sie kończy dla ich właścicieli. A dowodem na to sa np. wpisy kolegi foni, ktory auto ze skrzynia obliczona na niewiele ponad 400Nm wykręcił na grubo ponad 500Nm i zapewnia ze nie ma z tym żadnego problemu. Owszem, do pewnego momentu nie ma. A pózniej następuje gwałtowna awaria i płacz na forach jakie to automaty sa g...niane, a Aisin w szczególności. Otóż nie, skrzynie sa lepsze lub gorsze, ale w większości wypadkow do ich śmierci technicznej przyczyniają sie właśnie tacy uzytkownicy jak kolega foni... Podsumowując - czytaj to co pisze producent i mówią specjalisci. Wspomniane przez Ciebie ~400Nm, nawet 450Nm brzmi sensownie. Zabawa którą uprawia foni to stąpanie po kruchym lodzie, a dodatkowo namawianie na to innych to już zachowanie bardzo nie fair. Pozdrawiam. Tomo
__________________
Gdybym u progu swej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem. Henry Ford Ostatnio edytowane przez grodek75 ; 15-11-2014 o 15:54 |
|
15-11-2014, 20:31 | #27 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: Potrzebna Regulacja Durashift po chipie?
Grodek75
z całym szacunkiem... u Ciebie jest inna skrzynia niż u mnie 500Nm dla skrzyni ładowanej do 2,2 tdci nie stanowi problemu. Jasne... pałowanie tej skrzyni (tak samo jak i każdego innego manuala) doprowadzi do jej zgonu prędzej czy później. Póki co - po chipie - praca tej skrzyni jest dużo szybsza, gładsza, płynniejsza, spokojniejsza. Po prostu przyjemniejsza. Chipa nie robiłem u garażowego tunera, więc spokojnie... Jest zrobiony profesjonalnie przez tunera dla którego temat skrzyń automatycznych jest ogarnięty. Chipa u mnie robił z pełną świadomością z jaką skrzynią ma do czynienia. Na ten moment przelatane mam 40 tys. km i gdy na pierwszym przeglądzie ubito mi program, męczyła mnie praca skrzyni. Oczywiście że chip nie dotyczy softu skrzyni, jednak przebieg momentu po chipie zdecydowanie wpływa na gładkość jej pracy. A już tak na marginesie... zrobienie chipa nie znaczy że mamy sportowe auto. Tym bardziej gdy jeździmy automatem!!! Kto tego nie rozumie, ten na pewno zajedzie i skrzynie i sam silnik. Wszystko jest dla ludzi. Pod warunkiem że myślą!!!
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio |
15-11-2014, 23:53 | #28 |
ford::beginner
Imię: Lukas
Zarejestrowany: 07-11-2012
Skąd: Bracknell/Krosno
Model: foka mk2fl
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 15
|
Odp: Potrzebna Regulacja Durashift po chipie?
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Subaraka STI chce kupic ale najpierw musze ogarnac wlasne M4 i zonowo-dzieciowoz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pytam o durashifta bo niechce mi sie machac lewarkiem a z 550 nm mysle miec i fajnie by bylo tyle miec w smaxie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. skoro te niutki maja zabic mi skrzynie to poszukam manuala no problem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie chce klopotow aczkolwiek preferowal bym automat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
16-11-2014, 07:13 | #29 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Warszawa Żoliborz
Model: Mondeo Mk4 GoldX/Nissan Micra K11
Silnik: 2,3l Duratec HE 161KM Automat AWF21/1.4 16V 82KM Automat CVT
Rocznik: 2008/2001
Postów: 294
|
Odp: Potrzebna Regulacja Durashift po chipie?
Cytat:
Mamy te same: AWF21, TF81 jak kto woli... Bo innych w MK4 w tamtych czasach nie było! Producent: Aisin Warner. Ja Cię nie krytykuje. Ja mam do Ciebie jedynie prośbę abyś nie pakował na minę innych. I nikt nie mówi o "sportowej jeździe" mk4, a o przeciazeniach które na nią działają po zrobieniu takiego chipa.
__________________
Gdybym u progu swej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem. Henry Ford |
|
16-11-2014, 21:08 | #30 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: Potrzebna Regulacja Durashift po chipie?
Cytat:
Nie namawiam. Mówię o swoich doświadczeniach i swoich wrażeniach zarówno sprzed jak i po chipie. Jak padnie skrzynia, nie omieszkam o tym napisać. Robię ok 40 tys. km rocznie, więc zgodnie z Twoimi obawami, powinienem dość szybko wrócić z taką informacją. Albo i nie...zgodnie z moim brakiem obaw. A u Forda chyba nie czytają wikipedii...bo u mnie w serii wychodziło ponad 440Nm.
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|