![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#51 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
|
![]()
Podczas googlowania na innym forum znalazłem fajny wpis, więc go przekleję:
Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ford::specialist
![]() Imię: Edward
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Trzebnica
Model: Mondeo MK4 Titanium X i Mondeo MK5 ST Line
Silnik: 2.0 Tdci 187 PS by Heko , 150-180 PS
Rocznik: 2011, 2018
Postów: 875
|
![]()
Znajomy jeździ S-Max na Quaker State. Nie jest rozlewany u nas tak więc mało prawdopodobne by był podrabiany. 80% olei bazę bierze od nas z Lotosu dodają tylko swoje dodatki i uszlachetniacze tak powstają nasze oleje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Moderator
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 4,013
|
![]()
i ciekawostka olej Ford Castrol Magnatec Professional D 0W30
Produkt spełnia wymagania normy Ford WSS-M2C950-A. (EURO VI). Szczególnie chodzi tu o silniki 1.5 diesel oraz 2.0 150KM/180KM diesel z wydłużonym okresem między-przeglądowym do 2 lat lub 30 000km. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-07-2013
Skąd: Częstochowa
Model: S-max
Silnik: kopciuch 163 KM PS
Rocznik: 2010
Postów: 151
|
![]()
Co do olejów do fordowskich silników z DPF to ASO trochę leci w kulki proponując uparcie oleje A5/B5. Do silników DPF powinien być olej niskopopiołowy, a ten może być tylko z grupy C1, czyli spełniający normę forda wss-m2c934-b, która w naturalny sposób zawiera w sobie norme wss-m2c913-c.
Podejrzewam celowe działanie na szkode naszych DPFów po to aby mieć szanse je kiedyś wymienić. Technolog w pewnej znanej firmie olejowej dowiedziawszy się że ASO Forda uparcie leje do "DPFów" oleje A5/B5 uznał że to lekkie nadużycie z ich strony. Powinniśmy lać oleje C1. Co do wyboru to jest spory, np. gulf efe, motul 8100, valvoline synpower extreme, top tech 4500, castrol edge c1. Kazdy z nich się od siebie różni zwłaszcza CCS'em, punktem zapłonu i punktem płynięcia, karty technologiczne każdego z nich są dostępne, a moim zdaniem najlepsza wypadkowa parametrów należy chyba do gulfa, chociaż różnice są stosunkowo niewielkie, jak ktoś mieszka na dalekiej północy to wiadomo że wybierze olej o punkcie płynięcia -39 st C np. motul lub castrol, a jeśli ktoś wiecej czasu spędza na południu to lepiej iść w kierunku wyższego indeksu lepkości i temp. zapłonu, np. w olejach valvoline i top tech. Ale zawsze C1 do DPFa ! zrobiłem krótkie zestawienie olejów i ich podstawowych parametrów - tak poglądowo [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez gin555 ; 27-12-2014 o 20:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
|
![]()
Super porównanie. Przyda się na pewno.
Mógłbyś dodać jeszcze tego Millersa z C1 oraz oleje Fordowskie jak masz pod ręką ich specyfikacje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-07-2013
Skąd: Częstochowa
Model: S-max
Silnik: kopciuch 163 KM PS
Rocznik: 2010
Postów: 151
|
![]()
Dodalem millersa, w sumie patrząca na parametry-dupy nie urywa :-) ale jest
co do olejów forda czyli formula f oraz xr synth to są to castrole magnatec - ujęte w tabeli |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 22-09-2008
Skąd: CGD
Model: P. 308SW / Focus Combi
Silnik: 1.6 HDI / 1.6 TDCI
Rocznik: 2017 / 2006
Postów: 60
|
![]()
Tylko że silniki diesla w nowszych fordach to konstrukcje PSA a tam producent zaleca oleje C2, dla tego nie wiem czemu polecacie oleje C1?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-11-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi 115KM Econetic
Rocznik: 2009
Postów: 190
|
![]() Cytat:
Tu jest ciekawy wykaz Millersa i Motula: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Pomijamy trochę dwóch poważnych niemieckich graczy, czyli: Ravenola którego podałem stronę wcześniej [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Tylko nie moge znaleźć poziomu SAPS Oraz Fuchs [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez jacekn8 ; 28-12-2014 o 10:10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-07-2013
Skąd: Częstochowa
Model: S-max
Silnik: kopciuch 163 KM PS
Rocznik: 2010
Postów: 151
|
![]()
Pomijamy C2 bo nie spełniają norm forda 934
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 12-08-2014
Model: Mondeo MK4 Titanium X series 66
Silnik: 2.0 tdci 163KM
Rocznik: 2007
Postów: 186
|
![]()
Czyli jaki olej teoretycznie jest najlepszy do DPFa? Ma być C1? i na co jeszcze patrzeć?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Tagi |
olej silnikowy |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|