|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-05-2015, 21:57 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: MK1 Ghia kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115PS
Rocznik: 2001
Postów: 75
|
Pulsacja hamulca i drgania w podłodze
Witam kolegów i proszę o pomoc
Przeszukałem fora ale nic nie znalazłem co pozwoliło by zidentyfikować problem jaki mam. Zależy mi bardzo na czasie więc założyłem wątek (mimo iż w pokrewnej dyskusji pytałem o to ale bez efektu). Fokusik ma swoje lata ale chwalę sobie i dbam o niego a on o mnie tak samo. Ostatnio wymieniałem sprzęgło i oba sworznie przednich wahaczy. Po wymianie zaczął nie wiadomo skąd pulsować pedał hamulca i słychać jak coś obciera i wali jakby w tarczę lub podłogę. Zdziwiło mnie to z kilku powodów: po pierwsze przed ww. wymianą wszystko było OK, po drugie nic nie było robione z hamulcami (wymieniałem komplet tarcze Brembo max2 i klocki jakieś 10 tyś. temu i wszystko było git). Wydawało mi się że to przód(bo tu było rozkręcane przy ww. wymianach). Wyczyściłem piasty i tarcze do białego metalu po ich demontażu, pomierzyłem bicie(sama piasta i z założona tarczą) czujnikiem wyszło około 0,015mm całego bicia na stronę. Zamontowałem od nowa z nasmarowaniem prowadniki itd. i dalej pedał pulsuje. Wyczytałem,że tarcze mogły pęknąć w miejscach gdzie są frezowane nacięcia, to kupiłem nowy komplet TRW gładkich z klockami i dalej to samo pulsowanie i walenie. Kierownica nie szarpie przy tym biciu w pedał, tylko jakby czuć to w podłodze. Sprawdzałem również tył czujnikiem zegarowym ale na tarczach tylko bo mam dość rozbierania i składania- bicia nie ma bo mieści się w 0,015mm na stronę. Z resztą w tym roku robiłem tył-nowe zaciski TRW i klocki, bo tarcze nie były w ogóle zużyte( tylko je wyczyściłem). Sytuacja jest o tyle dziwna, że na początku jazdy nic się nie dzieje po jakimś kilku metrach i prędkości około 60 zaczyna coś wibrować i drży podłoga (na luzie i na biegu tak samo po rozpędzeniu) i w tym momencie jak się naciśnie hamulec nawet lekko to wali w pedał (puk puk puk ...). Jak lekko kilka razy nacisnę hamulec to przestaje walić w pedał i normalnie mogę mocno zahamować w tedy. W przypadku gdy zaczynam hamować i wali mi w pedał a potrzebuję pilnie zahamować i nie mam czasu na kilkukrotne naciskanie lekko hamulca aż się uspokoi, to wtedy przy hamowaniu wali jak młotem. Czasami uda się chwile dłużej pojeździć bez pulsacji hamulca ale nie jest to za długo-tylko do następnego hamowania lub za trzecią próbą hamowania już wali w pedał i słychać jak ociera. Ma ktoś jakiś pomysł ? |
31-05-2015, 08:11 | #2 |
ford::average
Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 07-09-2014
Skąd: Nowa Ruda
Model: Ford Focus C-MAX
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 51
|
Odp: Pulsacja hamulca i drgania w podłodze
tarcza choć zegar pokazuję małe bicie lub tyko na zero ,to jest do wymiany też to miałem w sierze,zaciągałem ręczny z czuciem podczas jazdy i nie trzepało,ale za to po kilku hamowaniach można było pustaki w aucie robić.Wjazd na rolki hamulcowe pokaże która tarczapadła
|
01-06-2015, 13:30 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: MK1 Ghia kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115PS
Rocznik: 2001
Postów: 75
|
Odp: Pulsacja hamulca i drgania w podłodze
Wstępnie po wyłączeniu bezpiecznika ABS wszystko wróciło do normy- wniosek coś z ABS-em.
Chcę mieć dobrze działający ABS. Jest tylko małe ale: pompa ABS włącza się sama(czuć jak pracuje) w trakcie jazdy bez naciskania hamulca powyżej 50 km/h (do 50 nie włącza się) i w tedy nawet przy lekkim hamowaniu wali w pedał mimo, ze koła się nie blokują. Przy ww. załączeniu pompy kontrolka ABS się nie pali. Przy odpalaniu również kontrolka ABS gaśnie po sprawdzeniu uzbrojenia się ABS. Czujniki czyściłem i sprawdzałem, Łożyska dobre są a były wymieniane 3 lata temu(piasty mierzone czujnikiem i nie biją). Co dalej robić? |
01-06-2015, 18:30 | #4 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,096
|
Odp: Pulsacja hamulca i drgania w podłodze
zes sie nawymienial a to wina abs a nie tarcz, mialem tak samo, winna byla z tylu koronka na piascie ale tylu nie ruszales , do wymiany sprzegla musiales polosie wyjmowac , musi byc zla odleglosc od czujnika do impulsatora, albo uszkodziles czujnik, jak nie wywala kontrolki to ciezko bedzie sprawdzic ktora to strona kompem, ale sprawdz dokladnie wiazki i odleglosc czujnika od pierscienia.
|
09-06-2015, 13:58 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: MK1 Ghia kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115PS
Rocznik: 2001
Postów: 75
|
Odp: Pulsacja hamulca i drgania w podłodze
Czujniki mierzyłem w ustawieniu miernika "jak do kontroli diody" i pokazuje w jedną stronę że jest ok (obwód zamknięty) w drugą nic nie pokazuje(jakbym niczego nie mierzył).
Próbowałem pomierzyć oporność czujników ale nic nie pokazuje na mierniku (zmieniałem skale i nic). Dodam,że zanim ABS zaczął tak działać jak nie należy (przy okazji wymontowania półosi) zostały wyczyszczone pędzelkiem łożyska z kurzu, który był na tym pierścieniu magnetycznym (nic przy montażu nie było uszkodzone). Od momentu niedomagań ABS walczę z tym (na przedniej osi): wyciągnąłem czujniki i wyczyściłem je, wyczyściłem miejsce gdzie są wkładane czujniki(otwór i pow. czołową ),wyczyściłem jeszcze raz powierzchnie pierścienia magnetycznego. Efekt jest taki,że pompa ABS załącza się od 50km/h do 60km/h zarówno przy przyspieszaniu jak i hamowaniu, poniżej tej prędkości się nie załącza a powyżej po lekkim naciśnięciu na pedał hamulca również się wyłącza i pozostaje już tak jak być powinno aż do momentu zwalniania poniżej 60-ciu. Czasem jak przyspieszam od zera na maksa udaje się tak szybko przelecieć od 50 do 60, że pompa ABS nie załączy się. Dodam, że przy załączeniu pompy ABS i waleniu w pedał przy hamowaniu w tej sytuacji kontrolka ABS się nie świeci. Może jakieś konstruktywne pomysły o, co chodzi? |
09-06-2015, 15:39 | #6 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,096
|
Odp: Pulsacja hamulca i drgania w podłodze
mialem tak samo tyle ze zakres 40-50 km czujnik mierzy sie na opor, ustawiasz multimetr na pomiar oporu , sprawny czujnik z tego co pamietam powinien miec ok. 500 omow. U mnie jeden byl walniety to pokazywal cos ponad 550. Pozsotale mialy 480 490 , w kazdym razie kolo 500. I jeszcze najgorszy przypadek to moze byc padajaca pompa a dokladnie jej silnik, chodzi chodzi i w koncu stanie calkiem. U siebie wymienialem na taka z angola bo stala calkiem , z abs tez sporo walczylem , po wymianie czujnika na ORYGINALNY z rozbitka i pierscienia magnetycznego akurat na zamiennik no i oczywiscie pompy wszystko dziala, czujnik jak bedziesz kupowal to tylko oryginal najlepiej z jakiegos rozbitka i sprawdz go od razu w razie czego zebys mogl wymienic, zamiennika nie kupuj, szkoda czasu i nerwow, nie trzyma parametrow, czasem nawet wymiarem sie rozni.
|
10-06-2015, 13:37 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: MK1 Ghia kombi
Silnik: 1.8 TDCi 115PS
Rocznik: 2001
Postów: 75
|
Odp: Pulsacja hamulca i drgania w podłodze
Czujnik podłączyłem normalnie do miernika a zakres ustawiłem na 2000 Ohm i nic nie pokazywało. Potem zmieniłem strony podłączenia i również nic. Jak sprawdzałem czy nie sa przerwane przewody to ustawiłem miernik na diodę i tylko w jedna strone pokazywało że obwód jest ciągły.
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|