![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 14-05-2014
Skąd: Świdnica
Model: S-Max ST-line
Silnik: 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2017
Postów: 34
|
![]()
Koledzy,
Mam problem ze swoim 2.0 ecoboostem. Coś mi strasznie wyje podczas przyspieszania. Dźwięk ten jest zależny od obrotów i od temperatury silnika. Im cieplejszy tym jest bardziej nasilone. Najbardziej słychać to w przedziale od ok. 1700 - 2500 obr/min. Co ciekawe nie słychać tego przy wyższych prędkościach rzędu 100 km/h. Dodatkowo występuje często podczas tego wycia dość nieciekawy objaw w postaci, jak to określić najlepiej, mrowienia kierownicy. Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z czymś podobnym? Jestem na etapie poszukiwania przyczyny tego zjawiska ale może ktoś już się mierzył z tym czymś. Dodam, że samochód przyspiesza normalnie nie ma żadnych innych objawów. Mechanik wstępnie obstawia na turbinę ale wolałbym, żeby tak się nie stało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 13-08-2015
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX; Focus MK1, Forester SF
Silnik: 2.0 TDCi; 1,6 Duratec; 2.0 S-Turbo
Rocznik: 2006
Postów: 104
|
![]()
Wczoraj o czymś takim czytałem i wyszło na to że problemem w dokładnie tym samym zakresie (i przy rozgrzanym silniku) były uszkodzone łopatki w turbinie, jeśli pamiętam to koszt ok 2k
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 30-12-2015
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 649
|
![]()
2k za regenerację turbiny?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::average
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 13-08-2015
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX; Focus MK1, Forester SF
Silnik: 2.0 TDCi; 1,6 Duratec; 2.0 S-Turbo
Rocznik: 2006
Postów: 104
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 14-05-2014
Skąd: Świdnica
Model: S-Max ST-line
Silnik: 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2017
Postów: 34
|
![]()
Mogę się już podzielić doniesieniami z pola bitwy. Według mechanika turbina jest zdrowa, jak to określił wzorcowo pracuje. Wycie spowodowane jest przez układ wspomagania. Gorzej, że tek naprawdę nie wiadomo, która z 3 opcji jest prawidłowa: zbiornik płynu wspomagania, pompa wspomagania czy przekładnia kierownicza.
Zaczynamy oczywiście od najtańszej opcji czyli od wymiany zbiornika. Zobaczymy jaki efekt to przyniesie. Obecnie płyn w tym zbiorniku buzuje ale bez pęcherzy powietrza. Dam znać po wymianie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 24-11-2015
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]()
Mam to samo w Mondeo MK4 z 2008. Tylko u mnie płyn się pieni, czyli dostaje powietrze. Po dolaniu płynu wspomagania odgłosy ustąpiły. Teraz tylko na 1 biegu, do ok. 2500 obrotów coś gwiżdże.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
- daj proszę znać jak skończyło się to u Ciebie i co było konieczne do całkowitego wyeliminowania usterki.
Zastanawiam się, czy nie wypróbować płynów niby uszczelniających. Coś takiego: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Czy ktoś próbował? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::beginner
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 14-05-2014
Skąd: Świdnica
Model: S-Max ST-line
Silnik: 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2017
Postów: 34
|
![]() Cytat:
Nie mam kompletnie doświadczenia z ecoboostami więc przyjmuję, że ten silnik ma po prostu taki dźwięk i już Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 24-11-2015
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Arkadius
Zarejestrowany: 08-07-2016
Skąd: Świdnica
Model: S-max
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 11
|
![]()
Po zmianie plynu na niewłaściwy pompa lubi sie skończyć czasem więc można przypuszczać że wycie bylo spowodowane użyciem złego płynu..
Ciekae jestem czy po zalaniu prawidlowego pompa sie "naprawi" czy zdupczy całkowicie.. |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|