|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-12-2016, 13:01 | #51 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 22-03-2016
Model: Ford s-max titanium s
Silnik: 2.0 240km
Rocznik: 2013
Postów: 14
|
Odp: Awaria skrzyni powershift
A czy samodzielnie bez wizyty w serwisie jestem w stanie sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Jesli tak to prosze o podpowiedz jak to zrobic.
|
22-12-2016, 13:24 | #52 | |
Moderator
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,814
|
Odp: Awaria skrzyni powershift
Cytat:
a tutaj w wersji papierowej jak sprawdzić poziom oleju https://www.dropbox.com/s/b5jihwn02r...0MPS6.pdf?dl=0
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
|
22-12-2016, 13:43 | #53 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 22-03-2016
Model: Ford s-max titanium s
Silnik: 2.0 240km
Rocznik: 2013
Postów: 14
|
Odp: Awaria skrzyni powershift
Dziekuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bump: Po przeczytaniu instrukcji stwierdzam że chyba nie jestem w stanie zrobić tego sam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Nie posiadam aż takich umiejętności i chyba jednak wybiorę się do serwisu. Orientujecie się ile mniej więcej może kosztować taka usługa sprawdzenia? |
26-02-2017, 12:18 | #54 |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Awaria skrzyni powershift
???
Ostatnio edytowane przez marwyk ; 30-10-2017 o 09:47 Powód: zmiana |
26-02-2017, 13:25 | #55 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,682
|
Odp: Awaria skrzyni powershift
Ten zanik wstecznego to z jakimś błędem powiązany? P073E?
Nie mogę teraz tego wygooglać, ale jakiś czas temu znalazłem taką tabelkę z kodami błędów i co "może pomóc". Przy P073E (nie można załączyć biegu wstecznego) było: Przeprowadź adaptację sprzęgieł i widełek wybieraka Jeśli to nie pomoże wymień skrzynię. Znalazłem gościa na ruskim forum, który miał P073E, z tym, że u niego wsteczny w ogóle nie chciał się włączyć. Zdjął mechatronikę (do tego nie trzeba zdejmować skrzyni), przez otwory, przez które wchodzą czujniki położenia widełek wybieraka, używając magnesu "oczyścił" magnesy na widełkach z jak on to nazwał jeżyków, złożył, wsteczny zaczął działać. Na zdjęciu masz przykład jak takie jeżyki mogą wyglądać.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
28-02-2017, 14:15 | #56 |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Awaria skrzyni powershift
???
Ostatnio edytowane przez marwyk ; 30-10-2017 o 09:47 Powód: zmiana |
02-03-2017, 22:38 | #57 |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,682
|
Odp: Awaria skrzyni powershift
Dobrałem się do tego.
Tutaj jak wyglądały "bałwanki" na moich magnesach na widełkach wybieraków oraz jak wyglądały magnesy dodatkowe do zbierania opiłków wewnątrz komory TCMa. Hmmm. Co jest grane, że nie mogę dodać ani kolejnych zdjęć ... ani kolejnego posta. No nic, podmienione jedno aby pokazać jak wyglądało to po. Trochę zabawy jest, najwięcej z wykoncypowaniem jak obrócić TCMa aby wylazł bez zrzucania skrzyni (szczególnie jak to robisz pierwszy raz). Da się. Warto ściągnąć obie osłony pod silnikiem (przynajmniej w C-Maxie), warto też odkręcić wąż od intercoolera idący pod TCM (chociaż mogłoby się wydawać, że miękki i się podda - braknie rąk i miejsca do przekładania go). Wymienione uszczelki metalowe pomiędzy TCM a skrzynią. Nie są drogie. W Grosel zapłaciłem za nie niecałe 70PLN za obie. Wymieniony olej ponownie na Motul DCTF (taniość - 38PLN za litr, 7L wystarczyło na styk). Wymienione uszczelnienie wokół gniazda TCMa (łosie z PZService napakowali mi tam silikonu, a tymczasem oring 28mm (wewnętrzna) 3mm (przekrój) pasuje idealnie). Teraz odnośnie czyszczenia - Potrzebne dwa magnesy (najlepiej takie na elastycznym badylu) przeciwnie spolaryzowane (skierowane do siebie się przyciągają). Magnesy na widełkach wybieraka są przeciwnie spolaryzowane i z obserwacji wynika, że opiłki dużo lepiej kleją się do magnesu przeciwnie spolaryzowanego (idą do) niż do tak samo spolaryzowanego (nie chcą się kleić, magnes je odpycha). Filtr wewnętrzny skrzyni jest metalowy i magnesy się jego trzymają, wystarczy je zsunąć, wyczyścić, a potem założyć w to samo miejsce. Teraz wnioski - po 5 godzinach postoju sekwencja P - D - R ... zadziałała bez problemu. Biegi pod obciążeniem wchodzą dużo lepiej niż przed operacją. Jutro rano zobaczymy jak tam wsteczny. Może to efekt placebo, ale wydaje się, że jest dużo lepiej. Będę raportował
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com Ostatnio edytowane przez wrzoch ; 02-03-2017 o 23:00 |
31-03-2017, 20:04 | #58 |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Awaria skrzyni powershift
...
Ostatnio edytowane przez marwyk ; 30-10-2017 o 09:47 Powód: zmiana |
10-10-2017, 11:55 | #59 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Warszawa-Radość
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 93
|
Odp: Awaria skrzyni powershift
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
, domyślam się, że jak nic nie piszesz tzn, że wszystko działa.
__________________
Było mk3 jest mk4 |
13-10-2017, 13:17 | #60 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 13-02-2004
Model: S-MAX II
Silnik: 2.0 FWD A8 190KM
Rocznik: 01-2020
Postów: 397
|
Odp: Awaria skrzyni powershift
I mi się zaczęło ,,dziać" [przebieg 200tys. 2013 rocznik]. Objawy; ( automat szukał, wybierał bieg, a to niższy, a to wyższy, coś jakby się ślizgało sprzęgło i przy tym wyraźne poszarpywanie w kabinie). Zrobiłem wymianę oleju i ... ustąpiło jak ,,ręką odjął" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko ciekawe na jak długo ta poprawa??
__________________
----> |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|