|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-09-2018, 11:02 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: Limassol/CYPR
Model: Ford Transit/CUSTOM
Silnik: 2.5D/2.2
Rocznik: 1995/2015
Postów: 432
|
nie wlacza sie turbo
witam.
jak w temacie zauwazylem w moim nowym osiolku ze cos mu brak odejscia. okazalo sie ze nie startuje turbo. znalazlem sztange za filtrem powietrza, jest nieruchoma. pytanie jest - jak ja mozna rozruszac? wd40 czy cos? a moze sterowana jest w jakis inny sposob? z gory dzieki |
30-09-2018, 14:26 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
|
Odp: nie wlacza sie turbo
Przypomnij na jaki model zmieniłeś starego Osiołka, bo napisałeś post w sekcji najnowszych Transitów po 2014 roku?
Generalnie nie można mówić, ze turbina się nie włącza - co by się nie działo, jak tylko uruchomisz silnik, turbina zawsze rusza i pompuje. Zawsze. Natomiast są dwa rozwiązania sterowania nadmiarem spalin, tak by turbina nie przekraczała pewnych obrotów i ciśnienia sprężania, bo ulegnie uszkodzeniu lub zniszczeniu. Jedno rozwiązanie to zawór upustowy (Wastegate), sterowany bezpośrednio ciśnieniem zza turbosprężarki - gruszka serwomechanizmu jest ciśnieniowa. Jeżeli cisnienie rośnie za dużo, grucha poprzez sztangę otwiera zawór upustowy i część spalin omija turbinę - sprężarka zwalnia. Drugie rozwiązanie to turbina z ruchomą geometrią łopatek (VGT), a ściślej mówiąc łopatek kierownicy turbiny. Z tym że tu łopatki (przy przekroczeniu zadanych parametrów) są poruszane albo gruszką podciśnieniową i przez elektromagnetyczny zawór vacu - sterowany przez PCM, albo przez specjalny elektrosiłownik - także sterowany z PCM. Pytanie - co tam masz?
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 30-09-2018 o 14:39 |
30-09-2018, 15:43 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: Limassol/CYPR
Model: Ford Transit/CUSTOM
Silnik: 2.5D/2.2
Rocznik: 1995/2015
Postów: 432
|
Odp: nie wlacza sie turbo
sorki, nie pomyslalem ze w opisie mam wciaz mojego staruszka.
poszukam potem jak to zmienic. moj nowy to Custom 2015 2,2l 100KM ale czy to jest tdci czy jaki to nie mam zielonego. |
30-09-2018, 17:16 | #4 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
|
Odp: nie wlacza sie turbo
Wszystkie silniki diesla w Transitach po 2006 roku to tdci.
Masz chyba sterowanie geometrią turbiny przy pomocy elektrosiłownika - ten w czerwonym kółku na zdjęciu, silnik krokowy poprzez przekładnię porusza sztangę podpiętą do dźwigni łopatek. Sztanga - zielona strzałka. Czy takie sterowanie masz? Czy może z gruszką? No... niestety, urządzenie jest drogie. Na Forum były opisy jak ktoś to rozbierał, wymieniał kółka zębate i temu podobne cuda (chyba w dziale Ogólnie o motoryzacji)
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 30-09-2018 o 17:34 |
30-09-2018, 17:42 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: Limassol/CYPR
Model: Ford Transit/CUSTOM
Silnik: 2.5D/2.2
Rocznik: 1995/2015
Postów: 432
|
Odp: nie wlacza sie turbo
troszke sie rozni
czy to znaczy, ze czeka mnie jakas grubsza naprawa? |
30-09-2018, 18:42 | #6 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
|
Odp: nie wlacza sie turbo
No ale wpierw trzeba się upewnić, czy turbina prawidłowo działa. To, że kiedy gazując go na luzie nie widzisz ruchu sztangi siłownika, to jeszcze niewiele znaczy. Sztanga się porusza przy większych mocach, czyli podczas jazdy, na biegu jałowym nawet przy dużych obrotach indukowana moc jest bardzo mała i sztanga stoi nieruchomo. Ona się zaczyna ruszać przy ok. 2.5000 obrotów i jednocześnie mocnym depnięciu pod obciążeniem...
Tym nie mniej, jeżeli rzeczywiści okazałoby się, że elektrosiłownik jest uszkodzony, to o nowym chyba lepiej nie myśleć, tylko szukać sprawnej używki. To też jest kłopotliwe, bo mają one liczne wersje... Sprzedawany luzem jako używka jest od razu podejrzany, a razem z turbiną znowu... drogi. Aby go sprawdzić, trzeba by z dobrym diagnostą pojechać na jazdę i w trybie rzeczywistym sprawdzić jakie ciśnienie daje turbina. Tu od razu zahaczamy o temat czujnika MAP - bo to on mierzy ciśnienie i także może być przyczyna kłopotów, a nie turbina. Ewentualnie na hamowni na rolkach podejrzeć jak sztanga pracuje...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 30-09-2018 o 18:47 |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|