|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-08-2018, 10:59 | #31 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-03-2012
Skąd: Warszawa
Model: Transit FT 100L
Silnik: 2.5 TD
Rocznik: 98
Postów: 42
|
Odp: Jak naprawić zawór start-stop pompy Lucas Epic
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
tak wygląda uszkodzony twornik (bez gumki lekko przytarty) ogólnie sam byłem bardzo zaskoczony jak wszystko zaczęło działać poprawnie. Ten przed wymianą ma kształt walca z dwoma niewielkimi rowkami i otworem wzdłuż twornika. Nowy jest zupełnie inny choć jego wymiary (po za kształtem) są takie same. Oczywiście uszczelek nie wymieniłem bo nie ma zestawu naprawczego wiec złożyłem na tych samych. Pozdrawiam |
27-08-2018, 08:52 | #32 |
ford::amateur
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 03-10-2013
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Transit wersja Tourneo
Silnik: 2,5 TD
Rocznik: 1996
Postów: 5
|
Odp: Jak naprawić zawór start-stop pompy Lucas Epic
Kompletny zestaw ze sprężynką i oringami można kupić w sklep.gazparts.pl.
Kupiłem niedawno i był oznaczony jako : 9160-738B KPL TŁOCZEK GASZENIA 2 ROWKI EPIC FORD TRANSIT ZESTAW. Taki zestaw kosztuje niespełna 50zł plus koszty przesyłki ok 20zł. Można też było kupić sam tłoczek. Może jeszcze komuś przydadzą się namiary , mam nadzieję , że nie zostanie to potraktowane jako kryptoreklama (poza tym , że byłem klientem ,nie mam związków ze sprzedawcą). Pozdrawiam Krzysztof |
29-08-2018, 00:31 | #33 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-03-2012
Skąd: Warszawa
Model: Transit FT 100L
Silnik: 2.5 TD
Rocznik: 98
Postów: 42
|
Odp: Jak naprawić zawór start-stop pompy Lucas Epic
Chętnie zakupie bo to bardzo istotna rzecz działająca w pompie.
Przed awarią silnik miał zupełnie inną kulturę pracy i reakcja pedału przyspieszenia była bardzo "raptowna" nie była w pełni płynna po wymianie różnica jest odczuwalna. Pozdrawiam |
13-10-2018, 21:15 | #34 | |
ford::amateur
Imię: Michał
Zarejestrowany: 01-11-2017
Model: Transit
Silnik: 2.5 4GA
Rocznik: 1993
Postów: 6
|
Odp: Jak naprawić zawór start-stop pompy Lucas Epic
Cytat:
W ofercie na podanej stronie jest też tłoczek prosty, bez rowków: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Czy będzie on pasować do pompy z auta z 1993r? |
|
13-10-2018, 21:57 | #35 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
|
Odp: Jak naprawić zawór start-stop pompy Lucas Epic
Cytat:
Pewność będziesz miał mierząc tłoczek, w starszym modelu Mk4 tłoczek miał większą średnicę 7,62 mm, a długość całkowita wynosiła 24 mm. Z tego co udało mi się zakumać z instrukcji w jęz. angielskim, wcześniejsze modele zaworu pracowały tylko albo w pozycji zamknięty, albo otwarty. Późniejsze modele mają zawór sterowany sygnałem PWM, czyli cały czas twornik wibruje, a to wymusiło znaczne zmniejszenie jego masy (a więc i wymiarów).
__________________
Zgredzik |
|
14-10-2018, 06:40 | #36 |
ford::amateur
Imię: Michał
Zarejestrowany: 01-11-2017
Model: Transit
Silnik: 2.5 4GA
Rocznik: 1993
Postów: 6
|
Odp: Jak naprawić zawór start-stop pompy Lucas Epic
Szczerze mówiąc to zasugerowałem się tym numerem, nie wiem czy dobrze zrobiłem.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Najwyżej zamówię go w ciemno, jak nie będzie pasować to trudno. Pod uwagę jest już brana zmiana pompy na mechaniczną, więc 40zł to nie duże ryzyko w porównaniu do kosztów zmiany... |
17-10-2018, 20:25 | #37 |
ford::amateur
Imię: Michał
Zarejestrowany: 01-11-2017
Model: Transit
Silnik: 2.5 4GA
Rocznik: 1993
Postów: 6
|
Odp: Jak naprawić zawór start-stop pompy Lucas Epic
Ok, więc tłoczek dzisiaj przyszedł, wymiary się zgadzają, warto dopisać do głównego tematu o układzie Lucas Epic, że tłoczki do starszych modeli są dostępne na gazparts.pl
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tłoczek został podmieniony i niestety nastąpiła nieprzyjemna sytuacja: silnik nie chciał odpalić... Na plaku jako tako zagadywał, bez plaka od razu gasł. Założyliśmy z powrotem stary tłoczek i silnik odpalił od strzała. Nasuwa mi się następujący wniosek po oglądnięciu starego tłoczka: padnięta cewka na zaworze start-stop; po założeniu nowego tłoczka został on dociśnięty sprężyną i zamknął przepływ paliwa, a uszkodzona cewka nie jest w stanie go wciągnąć, przez co auto nie zapala. Stary tłoczek miał uszkodzoną gumkę, dzięki temu paliwo jako tako przepływało i auto się toczyło. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam następujące pytanie: co dalej? Czy idzie jakoś cewkę sprawdzić? Przypuszczam, że najprostszym sposobem jest podanie napięcia na cewkę i sprawdzenie czy tłoczek się poruszy. Jakie napięcie należy podać? 12V? Czy mniejsze? Odnośnie zasilania cewki w aucie: jest jakiś przekaźnik, bezpiecznik do sprawdzenia? Jeśli ewentualnie cewka będzie uszkodzona: rozumiem, że należy szukać odpowiednią cewkę pod rocznik auta? musi się zgadzać wymiar pod tłoczka, czy może jest wymienna tulejka w cewce? Czy ewentualnie cewka jest rozbieralna, da się ją przewinąć? Przerabiał już ktoś ten temat? ... Pompa Boscha zaczyna coraz głośniej pukać do drzwi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
17-10-2018, 21:46 | #38 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
|
Odp: Jak naprawić zawór start-stop pompy Lucas Epic
Mam pytania - czy przyszedł sam twornik, czy ze sprężynką? Jeśli sprężynkę założyłeś starą, to czy wystaje z twornika na taką samą odległość jak w starym tworniku?
Co do sprawdzenia cewki - jest tu pewna niewiadoma, bo z tego co ja rozumiem, EPIC w modelach do 1994 roku miał sterowany zawór zwykłym sygnałem analogowym prądu stałego. Po 1994 roku sterowany jest sygnałem PWM, czyli impulsowym o stałej częstotliwości, ale o zmiennej czasowej trwania impulsu. I sterowany jest wg pewnych algorytmów zapisanych w sofcie - zwłaszcza jeżeli chodzi o start. Dla tej wersji jest dosyć dokładna instrukcja serwisowa (w jęz. angielskim) [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Procedura sprawdzania przyczyny, że silnik nie pali - w odniesieniu do zaworu start-stop (w instrukcji zawór nazywany jest ESOS - od ELECTRIC SHUT-OFF SOLENOID) - jest podana na str. 12/13. Procedura w p. 10 przewiduje pomiar cewki na okoliczność rozwarcia, zwarcia, zwarcia na masę oraz oporność samej cewki. W tabeli na str. 37 oporność cewki jest podana i ma się zawierać w granicach 1 - 3 ohm. Numery pinów wtyku zgadzają się ze starą wersją, ale jest jeden haczyk: stara wersja (twoja) ma cewkę zaworu zbocznikowaną diodą, ta wersja z instrukcji nie ma tej diody. Czyli u ciebie pomiar oporności musisz wykonać dwa razy w dwóch polaryzacjach, w jednej wynik powinien być ok (1 - 3 ohmy) w drugiej prawie zero. Albo odłącz tą diodę sprawdź ją oddzielnie i cewkę oddzielnie. Niestety - do pomiaru takich wartości oporności potrzebny jest wysokiej klasy multimetr (w instrukcji przewidują tzw. BOB, czyli Break Out Box Laser 1500). Na wykresie obrazującym sygnał PWM dla ESOS jest podane napięcie impulsu 12V, więc jeżeli chciałbyś zasilić na chwilę cewkę u siebie - to moim zdaniem możesz podać 12V. -------------------------------------- Jeżeli cewka byłaby uszkodzona, nie ma co myśleć o przewijaniu... szukałbym takiej starej pompy, kupił całość za grosze i przełożył cewkę. W tej instrukcji z uporem kilka razy piszą o sprawdzeniu pinów czy są ok, potwierdza to moje spostrzeżenia, że wtyk na pompie często traci szczelność i piny śniedzieją, tracą kontakt lub... uzyskują dodatkowy z innymi pinami. Warto to oczyścić - jeżeli nie masz czegoś w stylu Elektrosolu, to nieźle sprawdza się WD40.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 17-10-2018 o 21:56 |
17-10-2018, 22:28 | #39 |
ford::amateur
Imię: Michał
Zarejestrowany: 01-11-2017
Model: Transit
Silnik: 2.5 4GA
Rocznik: 1993
Postów: 6
|
Odp: Jak naprawić zawór start-stop pompy Lucas Epic
Przyszedł sam twornik, sprężynka została przełożona ze starego. Szczerze mówiąc to nie porównałem, czy jest różnica w odległości. Czyli muszę wziąć pod uwagę, że sprężyna może za dużo wystawać i za mocno dociskać, i cewka nie da rady cofnąć tłoczka?
Popróbuję podać na cewkę w takim razie 12V i zobaczyć co się dzieje z tłoczkiem. Co do pinów to pierwszą rzeczą, jaka została zrobiona po zaobserwowaniu awarii to potraktowanie wtyczki sprejem "Kontakt S" do styków. |
15-07-2020, 12:04 | #40 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 07-09-2008
Model: Transit 190EF
Silnik: 2,5TD
Rocznik: 1994
Postów: 43
|
Odp: Jak naprawić zawór start-stop pompy Lucas Epic
Witam przełożyłem silnik z 100km na 85km (niestety 100km praktycznie niema) i powstał problem autko odpala ładnie lecz pojawia sie check, brak mocy, po przekreceniu kluczyka gaśnie po kilku sekundach.
Zamówiłem nowy twornik z gumką (stary się rozleciał w rękach) i zonk auto nie odpala Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Sprawdzam cewkę, opór zmierzony na przewodach od cewki 1.5 (na starej od poprzedniego silnika 31.4) Przeciąłem przewody podałem bezpośrednio na cewkę 12v zawór klika,auto odpala, ale jest błąd i cewka się grzeje. Po podstawieniu starej cewki na przewody od kompa i podaniu 12v z aku na cewkę auto odpala bez błędu. Niestety nie widać pracy tloczka-twornika podczas odpalenia, więc nawet jak bym go podstawił do obecnej pompy problem pewnie pozostanie. Jakim napięciem jest wysterowana cewka? jakieś pomysły jak z tego wybrnąć? Ostatnio edytowane przez Jack09 ; 15-07-2020 o 12:07 |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|