![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarosłąw
Zarejestrowany: 29-01-2015
Model: Ford Puma
Silnik: 1,0 125 mHeV
Rocznik: 2023
Postów: 47
|
![]()
Taką ciekawostkę znalazłem - w sieci jest manual Tourneo couriera 1.0 z 2014 r., gdzie pojemności układu smarowania są odpowiednio 4,0 l i 4,1 l ( bez i z filtrem).
Ja dostałem z samochodem manual z 2016 r. i tam jest odpowiednio 4,85 i 5.05 l. Wychodzi na to, że po 2014 zwiększono objętość o ok.08 l - pewnie z powodu przegrzewania się wcześniejszych wersji silnika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
|
![]()
Podstawą chłodzenia silnika jest raczej płyn chłodniczy. którego jest ok 6,3l, a nie olej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarosłąw
Zarejestrowany: 29-01-2015
Model: Ford Puma
Silnik: 1,0 125 mHeV
Rocznik: 2023
Postów: 47
|
![]()
"- Chłodzenie silnika olejem silnikowym
"Źródłem ciepła jest nie tylko proces spalania, ale też tarcie współpracujących elementów. Tarcie redukuje olej smarujący, który też odprowadza ciepło. Są miejsca w silniku, z których to głównie olej smarujący odprowadza ciepło - np. z denka tłoka (szczególnie w silnikach doładowanych), prowadnic zaworów wylotowych i miejsc współpracy krzywek ze szklankami popychaczy. Płyn układu chłodzenia odprowadza z tych miejsc, „okrężną” drogą, tylko niewiele ciepła." |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 14-10-2009
Skąd: Chorzów
Model: BMW 2 Gran Tourer
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Postów: 97
|
![]()
Do mojego wchodzi prawie piątka bańka
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,849
|
![]()
zwiększono ilość oleju i tym samym wydłużono interwały jego wymiany z 20 do 30 tys km.
ten sam silnik w Fieście ma tylko 3,8 pojemności ukł. olejowego |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::beginner
![]() Imię: Jarosłąw
Zarejestrowany: 29-01-2015
Model: Ford Puma
Silnik: 1,0 125 mHeV
Rocznik: 2023
Postów: 47
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 08-06-2018
Model: Tourneo Courier
Silnik: benzyna
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
![]()
Do mojego weszła równo cała bańka pięciolitrowa oleju. Wymiana co 20 tysięcy lub co roku w zależności co pierwsze nastąpi. A co do chłodzenia to jest oprócz powiększonej pojemności miski olejowej zamontowana chłodnica oleju. Tak ,że chłodnic w naszych autkach jest od groma. (płynu, oleju, powietrza do turbiny, klimy parownik)Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarosłąw
Zarejestrowany: 29-01-2015
Model: Ford Puma
Silnik: 1,0 125 mHeV
Rocznik: 2023
Postów: 47
|
![]()
Ecoboosty sa silnikami wysilonym termodynamicznie a nie mechanicznie w związku z tym chłodnic nigdy za wiele. Ale na pocieszenie - na przeglądzie serwisant wspomniał, że mają klienta, który przejechał ecoboostem 1.0 już 480 kkm. A mechanik robiący przegląd mówi -
-" Panie, to najbardziej żywotne silniki tutaj". |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|