![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
ford::advanced
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-06-2015
Skąd: Częstochowa
Model: GALAXY MK3
Silnik: diesel
Rocznik: 2006
Postów: 269
|
![]()
I nie zdziwił bym się jak to było bmw w holenderskim gazie :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 13-09-2008
Skąd: Stalowa Wola
Model: S max
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2006
Postów: 36
|
![]()
Witam. Temat już bardzo stary ale postanowiłem napisać z uwagi na to że sam szukałem konkretnej odpowiedzi na temat sztywnego koła zamachowego w s maxie. Ogólnie forum forda nie zawiera zbyt wiele odpowiedzi na ten temat a te co są odradzają sztywny zestaw. Na innych forach czytałem też takie cuda że trzęsie autem że ciężko biegi wchodzą że głośno że zrywa półosie i niszczą się skrzynie biegów i te itp. ale wypowiadali się w ten sposób tylko osobnicy którzy sami tego nie mieli. Drążąc dalej temat okazało się że moich dwóch znajomych mają sztywne zestawy jeden w mondeo MK3 TDDi a drugi w peugeot 407 2.0hdi 136km. Wszystkim negatywnym wypowiedzią na ten temat zaprzeczyli i sam jeżdżąc tymi samochodami nic niepokojącego nie zauważyłem. To mnie przekonało abym sam był następna osoba która weźmie to na klatę i zaryzykuję . Na dzień dzisiejszy po 3 miesiącach użytkowania s maxa 2.0 TDCi 140 km powiem że wszystkie wypowiedzi negatywne to wielka bujda i wymysl teoretyków którzy chcą coś powiedzieć nie mając żadnego doświadczenia. S max na wolnych obrotach chodzi o wiele ładniej niż z dwumasem jest cichy nie drży nic biegi wchodzą lzej. Kilka przejazdów ostrzejszych celowo nie spowodowało zerwania półosi ani uszkodzenia skrzyni. Zestaw kompletny jaki założyłem jest firmy Valeo. Normalnie w sklepie był dostępny za ponad 2 tys zł ale poszukałem i to samo kupiłem na internetach za niespełna 1500 zł do tego + od strony mechanika uszczelnienie wału i jego robocizna 450 zł co pozwoliło zamknąć się w kwocie 2 tys. Ogólnie zestaw z dwumasem wyszedł by tak samo ale ciekawość i chęć pozbycia się dosyć awaryjnego i kłopotliwego elementu mnie skusiło do takiego wyboru. I nie żałuję. Polecam także innym stojącym przed takim dylematem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ford::specialist
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-12-2010
Skąd: Katowice
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDI 90km AHU/2.0 tdci 140km
Rocznik: 1997/2008
Postów: 795
|
![]()
I co Ci dała taka wymiana ? Nic nie zaoszczedziłeś, a cholera wie kiedy to się na Tobie odbije
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-03-2007
Skąd: Jelenia Góra
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci 140KM
Rocznik: 2005
Postów: 378
|
![]()
Też mnie ciekawi ta teza, nie znając masy poprzedniego koła względem nowego, zazwyczaj jest tak że dwumas a jest cięższa od sztywnego koła więc efekt będzie trochę inny niż mocy mniej
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
![]()
Tu nie chodzi o masę koła zamachowego tylko wyrównanie cyklu pracy silnika. Wał korbowy obraca się bardziej równomiernie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ford::advanced
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-03-2007
Skąd: Jelenia Góra
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci 140KM
Rocznik: 2005
Postów: 378
|
![]() Cytat:
Jak myślisz dlaczego nazwano to koło dwumasowym? Nazwa nie bierze się z przypadku. Coś tam wiesz ale znowu nie do końca. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
![]()
Ja swoje wiem, ale dla Ciebie znowu to czarna magia. Poczytaj fachową literaturę i wrócimy do tematu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|