|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-01-2021, 14:52 | #11 | ||
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 23-02-2020
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 1.6 eb
Rocznik: 2012
Postów: 95
|
Odp: Ford Mondeo 1.6 eco - do oceny
Cytat:
Wybaczcie głupie pytanie, bo się na tym nie znam, ale pomiar kompresji silnika w wybranym warsztacie powinien wykazać ewentualne problemy po przegrzaniu? Cytat:
|
||
20-01-2021, 16:57 | #12 | |
ford::beginner
Imię: Remek
Zarejestrowany: 30-11-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo Mk IV
Silnik: 1.6 T Ecoboost
Rocznik: 2014
Postów: 13
|
Odp: Ford Mondeo 1.6 eco - do oceny
Cytat:
Jeśli robiłeś, to jakie masz wrażenia po tym? Czy było warto? Czy pojawiły się jakieś usterki? Czy jeździsz na Pb 98, czy 95 (jeden z tunerów odradza po chipie jazdę na 95-oktanowej benzynie)? |
|
21-01-2021, 07:49 | #13 | ||
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 02-12-2020
Skąd: Chorzów
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: brak
Postów: 62
|
Odp: Ford Mondeo 1.6 eco - do oceny
Cytat:
Kompresją sprawdzasz tylko szczelność na cylindrach. Jeśli masz walniętą UPG to musiałaby się akurat rozszczelnić przy jakimś cylindrze żeby z niego ciśnienie uciekało. Ale równie dobrze UPG może puścić między kanałami (olejowym i wodnym) - wtedy możesz mieć masło pod korkiem oleju lub plamy oleju w zbiorniku wyrównawczym. Może puścić między kanałem wodnym lub olejowym a zewnętrzną powierzchnią silnika - wtedy masz wyciek oleju lub płynu chłodzącego. Może oczywiście puścić w kilku miejscach na raz; może być jej nieszczelność tak mała, że nawet z początku nie będzie widać żadnych objawów. Testery CO2 na sprawność UPG to też pomogą wyłącznie w przypadku jak pojawia się nieszczelność między cylindrem a kanałem wodnym. Także taka uszczelka może dawać bardzo różne objawy, może nie dawać z początku żadnych. Podobnie jest z pęknięciem bloku czy głowicy - objawy też będą zależały od lokalizacji pęknięcia. Jak ci pęknie przy cylindrze to kompresja spadnie. Reasumując mogą (ale nie muszą) pojawić się typowe objawy -wyciek oleju -wyciek płynu chłodzącego (trudne do zauważenia bo płyn paruje, można jedynie obserwować czy płynu z układu ubywa, ew. ślady po płynie na bloku) -masło pod korkiem oleju -plamy oleju w zbiorniku wyrównawczym Jak pojawi się nieszczelność miedzy cylindrem a kanałem wodnym to -pozytywny test na obecność CO2 w zbiorniku wyrównawczym, możliwe jest też bulgotanie płynu w tym zbiorniku -dużo białego dymu z rury wydechowej Powyższe objawy tak jak mówię nie muszą być zauważalne gdy nieszczelność jest mała Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale ludzie nie są głupi, nikt logicznie myślący nie będzie próbował sprzedać auta z w/w objawami. Silnik zawsze można umyć/podmyć, a wyciek może być na tyle mały, że pojawia np dopiero po 100 km jakaś plama w dodatku w takim miejscu że bez bardzo wnikliwego oglądania nie zauważysz, a potem po 1000km niespodzianka bo spod auta kapie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Masło pod korkiem czy olej w zbiorniku wyrównawczym ? Co za problem wymienić nawet kilka razy oba płyny by nie można było niczego zauważyć ? Kompresję można sprawdzić, ale na stacji diagnostycznego tego ci nie zrobią. Pozostaje więc jakiś warsztat samochodowy (ew. też w ASO), ale to też nie zrobią tego od ręki tylko trzeba się umówić. Jak jest wyraźny spadek kompresji to też pojawiają się specyficzne objawy jak np spadek mocy, nierówna praca silnika... Jak jest niewielki to niczego nie zauważysz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na niewielkie nieszczelności można dolać MotoDoktora i może tak być, że pomoże i będzie glanc do kolejnej wymiany oleju ;] Cytat:
Ale podejrzewam że jak trochę mocniej pociśniesz to jest wir w baku. Turbobenzyny nigdy nie miałem, miałem natomiast 1.6 FSI od VAGa czyli wolnossąca jednostka ale z bezpośrednim wtryskiem. Jej spalanie faktycznie było mniejsze od silnika z pośrednik wtryskiem o podobnej mocy, ale przy spokojnej jednostajnej jeździe. W trasie z prędkością ok 100 km/h spalanie potrafiło zejść poniżej 6 L/100km, ale w mieście ?.... Bez problemu na kompie pojawiało się 13 L/100km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
||
21-01-2021, 08:54 | #14 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 902
|
Odp: Ford Mondeo 1.6 eco - do oceny
Inna kwestia jest taka że, 98% ludzi sprzedających auto, nie zgodzi się na grzebanie przy świecach i pomiar kompresji.
Więc o tym przy zakupie można zapomnieć. |
21-01-2021, 16:30 | #15 | |||||||
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,564
|
Odp: Ford Mondeo 1.6 eco - do oceny
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Bump: Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez klocolus ; 21-01-2021 o 16:58 |
|||||||
22-01-2021, 08:04 | #16 | ||||
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 02-12-2020
Skąd: Chorzów
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: brak
Postów: 62
|
Odp: Ford Mondeo 1.6 eco - do oceny
Cytat:
Także no jasne są i tacy co kupią auto nie zaglądając pod korek oleju, nie sprawdzając blach, a nawet nie robiąc jazdy próbnej, ale jednak świadomość jest obecnie większa i raczej ludzie sprawdzają wszystko niż kupuj a na hurra. Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
||||
22-01-2021, 22:11 | #17 | |
ford::beginner
Imię: Remek
Zarejestrowany: 30-11-2016
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo Mk IV
Silnik: 1.6 T Ecoboost
Rocznik: 2014
Postów: 13
|
Odp: Ford Mondeo 1.6 eco - do oceny
Cytat:
Ja się zastanawiam nad chiptuningiem swojego, też z 2014 r., 114 tys. km przebiegu. Najpierw (przed) profilaktycznie bym wymienił rozrząd, olej w skrzyni, a nawet akumulator (ten sam od nowości). Sprzęgło też miałem wymienione na akcji serwisowej. Natomiast co do akcji dot. układu chłodzenia, to mi powiedzieli, że mój egzemplarz się nie kwalifikuje. W tym roku podjadę do innego ASO po po VIN widzę, że jest i mój. |
|
23-01-2021, 15:59 | #18 | |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,564
|
Odp: Ford Mondeo 1.6 eco - do oceny
Cytat:
Zrób akcję z ukł. chłodzenia i można jechać. Aku też mam fabryczny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Widzę, że jesteś z W-wy, jak chcesz zobaczyć jak mój jeździ to zapraszam na PW Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
Tagi |
1.6 ecoboost , mondeo mk4 |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|