![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#161 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 82
|
![]()
Odnośnie mojego brzęczenia przy 1500 RPM, okazało się, że przyczyną jest minimalny luz między obudową filtra powietrza a wlotem powietrza. Z jednej strony jest on przykręcony śrubą, ale z drugiej już tylko zatrzask i jest tam luz, który powodował brzęczenie. Pomogło rozpięcie tych dwóch elementów i złożenie ich na specjalną pastę uszczelniającą. Na razie jest ok i mam nadzieję, że się nie "rozdyga", ale typowa dla tego silnika twarda praca i buczenie przy 2000 RPM nadal zostało.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 10-09-2011
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0
Rocznik: 2015
Postów: 4
|
![]()
Dziś mogę to potwierdzić. Pół roku miałem problem z mondeo 2.0 180KM i "buczeniem" przy ok. 2000 obrotów. Serwis nie pomógł, dokręcanie mocowań nie pomogło, ściąganie osłony tłumika itp. nie pomogło. Okazało się że w rezonans wpadały przewody paliwowe idące od zbiornika. Podłożyłem gąbkowe osłony na rury i cisza wróciła do wnętrza. Cały zabieg trwa ok 30 minut maksymalnie. Jakby ktoś potrzebował pomocy to proszę pisać na priv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-07-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 7,506
|
![]() Cytat:
__________________
Moje mody w mk5:Elektryczna klapa +"machanie nogą",BLIS,Webasto,Kamera tylna i przednia,Aktywne Zawieszenie,Active Park Assist,Premium Sound,ACC,Sync1->Sync2->Sync3,Fotele grzane/wentylowane z masażem,Elektryczna kolumna kierownicza,Active Noise Control Ostatnio edytowane przez mm32 ; 07-06-2020 o 21:25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
ford::beginner
![]() Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 15-11-2007
Skąd: Piaseczno
Model: Focus MK1, Mondeo MK3, MK4, MK5
Silnik: PB 1.6 100 KM, ON 130 KM, ON 140->163 KM, ON 150->180 KM
Rocznik: 2015
Postów: 12
|
![]() Cytat:
Jeśli to możliwe, czy mógłbyś wrzucić krótką fotorelację z Twojej "akcji serwisowej"? Kilka słów o użytych materiałach też mile widziane Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zostanie dla potomnych! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-11-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 16
|
![]()
Cześć Kolego
Czy mógłbyś napisać gdzie dokładnie pozakładałeś te gabki i z jakiego materiału one były.Mam taki sam problem jak opisujesz i nie moge tego ogarnąć. Dziekuje za pomoc,pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
ford::amateur
![]() Imię: Maciek
Zarejestrowany: 13-06-2021
Skąd: dolnośląskie
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 1
|
![]()
Cześć,
Niedawno zakupiłem mondeo mk5 z 2015 roku. Oczywiście nie znałem tematu. Jestem wyczulony na różne dźwięki wewnątrz kabiny i ten od razu usłyszałem przy pierwszym ruszeniu. Zajrzałem do was na forum, przeczytałem wątek i problem został rozwiązany w ciągu minuty. Powiedziałem mojemu koledze na czym polega problem. Wsiadł posłuchał, otworzył maskę złapał przewody hamulcowe w rękę, bardziej przy grodzi, nic nie rozbierając. Podciągnął je nieco do góry i kazał mi trzymać 2 tyś obrotów. Diagnoza 100% przewody. Teraz nie buczy, ale powiedział, że na pewno wróci i trzeba dodać coś na wygłuszenie. Wychodzi na to, że problem nie jest taki duży jakby się wydawało. Weryfikacja jest banalnie prosta - jeden trzyma gaz i słucha, drugi podciąga przewody. Pozdrawiam i życzę cichej jazdy!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
ford::average
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 12-08-2019
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk5 Titanium sedan
Silnik: 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 131
|
![]()
a ja słyszę nieco głośniejsze buczenie i lekkie drgania przy biegu jałowym na postoju. kiedyś wydawało mi się, że auto jak stało z włączonym silnikiem to było niemal ciche i żadnych drgań. Co ciekawe, spalanie jest jak być powinno czyli 0.4l w tym momencie, nic nie faluje jeśli chodzi o obroty. Ale za to co ciekawsze, to gdy podczas postoju trwa wypalanie pdf wszystko jest OK, spalanie wtedy wzrasta do 0.9l ale jest cisza i bez drgań. Czekam aż skończy się proces i wtedy spalanie spada do 0.4 ale w moment zaczyna słychać lekkie buczenie i drganie. A mógłbym przysiąc że niedawno jak zatrzymałem się na światłach to był silnik tak cichy, że myślałem że zgasł albo jakby auto było elektryczne. a teraz tak nie jest. co to może być? Bo w trakcie jazdy zero problemów: żadnego buczenia, trzęsienia, dużego spalania itd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
ford::expert
![]() Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,170
|
![]()
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Nie tam żebym słyszał jakieś podejrzane dźwięki, ale podczas wypalania jak złapie mnie pod garażem to silnik na moje ucho pracuje kulturalniej. Jakby tak bardziej miękko.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
ford::average
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 12-08-2019
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk5 Titanium sedan
Silnik: 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 131
|
![]()
też nie słyszę dźwięków a to buczenie i drganie można by powiedzieć że chodzi o kulturę pracy. czyli co, tak ma być?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 07-02-2012
Skąd: Stalowa Wola
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 150KM >> 180KM, 4x4
Rocznik: 2015
Postów: 67
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|