![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#671 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,661
|
![]() Cytat:
Intercooler z wersji 150km ma około 4,11L pojemności, a z wersji 180km 6,62L. 50%... Jeśli to jest "pomijalne", to proponuję w ogóle wyrzucić z auta Intercooler - różnica będzie "pomijalna". A do meritum: w jeździe autostradowej w lato, 2 sprinty z prędkości 100 do 160 (np rozpędzanie po tym jak nam tir się wywalił na lewy pas) i 30 koni uleciało razem z temperaturą. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,616
|
![]() Cytat:
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,075
|
![]()
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
,
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
- "moja chata z kraja" i jak napisałem - każdy z Kolegów może sobie zakładać dowolnej wielkości intercooler. Ja swoim C-max 2008 MK1 po lifcie z silnikiem 2.0TDCi fabrycznie 115KM po chipie 180KM (bez wymiany tamtego intercoolera...) skończyłem jeździć w 2014 roku... Jeździłem z tym chipem prawie 3 lata i jakoś nigdy nie doświadczyłem "zniknięcia z temeraturą 30KM"... Nie miałem też żadnego "spalania stukowego" itp...
Teraz jeżdżę jedynie plug-inami hybrid, więc tutejsze dywagacje mnie interesują "bardzo średnio"... Natomiast na miejscu Kolegów bym mooocno się zastanawiał nad takim narażaniem się kompetentnym tunerom robiącym dziesiątkami czy setkami miesięcznie auta z tym silnikiem - w 90-95% procentach bez żadnej wymiany intercoolerów czy czegokolwiek. Chcecie Koledzy powiedzieć, że ci tunerzy "robią ludzi w bambuko" i gremialnie narażają na "pęknięcie bloku czy tłoka"... No powiedział bym "odważne działanie" takie uświadamianie klientów tunerów z Kolegów strony... BTW - czytanie ze zrozumieniem (także intencji a nie jedynie liter widocznych gołym okiem...) jest coraz rzadszą umiejętnością... Podkreślę jeszcze raz - 99,5% użytkowników silników 2.0TDCi DW10F przestawionych ze 150KM na 180KM bez wymiany intercoolera NIGDY NIE ODCZUJE JAKICHKOLWIEK OZNAK, ŻE TEN INTERCOOLER OD WERSJI 150KM JEST "ZA MAŁY"... Więc można sobie pisać co się chce,. ale "potrzeby wymiany intercoolera" nijak się nie uzasadni. A to że, MOŻNA SOBIE WYMIENIĆ, napisane było w każdym poście. Podobnie jak to, że można sobie założyć "pokrowiec kierownicy z różowego futerka" - bo wtedy będzie ślicznie... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
ford::beginner
![]() Imię: Bhb
Zarejestrowany: 10-06-2021
Skąd: Hhh
Model: Audi
Silnik: 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 10
|
![]()
Myślę że przy wymianie w przyszłości rozrządu powiem aby mi przy okazji intercooler wymienili aby spać jednak spokojnie. Idzie kupić taki większy intercooler bez problemu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,661
|
![]() Cytat:
Klient przyjeżdża, chce chipa, to tuner robi - w czym problem? Zapytajmy @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] co sądzi o zmianie IC w dieslu - no na 100% powie, że to bez sensu... Z mojej strony EOT, bo kolegi przekonać do prawdy możliwości nie ma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 | ||
ford::expert
![]() Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,170
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
Bump: To akurat z drugiej strony i cooler wpływu nie ma żadnego.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki ![]() Ostatnio edytowane przez Hansolo ; 09-12-2021 o 11:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
ford::expert
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,026
|
![]()
Warto zauważyć, że Focus ST w dieslu ma ten sam intercooler, co wersja 150KM, przynajmniej według katalogu. Fakt, przy upałach można odczuć, że auto przy pełnym bucie jedzie troszkę słabiej
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
|
![]()
a co ma pierknik do wiatraka bym się zapytał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak silnik będzie mocno wysilony nie piszę tutaj o przestawieniu z fabrycznych 150 na fabryczne 180 tylko więcej i będzie ktoś jeździł z butem w podłodze to wówczas należy się martwić się o tłoki bo temperaturka będzie tam rosła ... tylko ten intercooler to oleju nie chłodzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
ford::beginner
![]() Imię: Bhb
Zarejestrowany: 10-06-2021
Skąd: Hhh
Model: Audi
Silnik: 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 10
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,616
|
![]() Cytat:
Powietrze które przechodzi przez zbyt mały IC ma przyjmujmy 60 stopni. Jaką temp będą mieć spaliny? Jest filmik gdzie Robert zmniejszył trochę doładowanie (a więc temp. powietrza) i EGR mocno spadło.
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|