|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-01-2024, 19:06 | #1 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Witam serdecznie
Dzisiaj rano wyświetlił się check + klucz (uważałem że to wcześniejszy błąd przepustnicy - podpiąłem ELM A tam błąd P2602 Jako że mialem naładowany samochód - pojechałem i wróciłem z pracy na prądzie. W domu oczywiście sprawdziłem Bezpiecznik + Duży 50A w skrzynce - wszystko Ok Przy pompie - odłączyłem wtyczkę - zero uszkodzeń, śniedzi itp. Wymyłem wtyczkę sprayem kontaktowym Nic nie pomogło. Wydaje mi się że pompa w trybie elektrycznym nie pracuje, po uruchomieniu silnika wszystko drga więc nie ma mowy o wyczuciu czy pompa pracuje czy nie. Rozgrzewałem silnik na postoju - udało się do max 72st - wskazania ELM - temp A , Temp B, temp plynu chłodzącego. Czy macie jakiś pomysł jak można sprawdzić tę pompę. Aktualnie nie mam dostępu do pełnej wersji FORSCAN i jednocześnie nie wiem czy mogę tak jeździć - oczywiście obserwowałbym temp płynu. Dodatkowo - nie wiem czy to ma jakiś związek : 2 tyg temu - czujnik temp zewnętrznej (w lusterku) - na postoju pokazywał -40 a w miarę przyspieszania - coraz więcej - nawet do +80 Naprawiło się samo po 5 dniach (i dobrze bo przy +60 nie działało ogrzewanie kabiny = tzn wpuszczało powietrze z zewnątrz - w końcu było gorąco na zewnątrz wg komputera. Dzisiaj przy tym sprawdzaniu zauważyłem też że czujnik temp wewnętrznej pokazuje na zmianę - temp wewnątrz np 10 a potem +215 i tak na zmiane -- jak cieplej się robi w samochodzi to np +15 - +215 na zmianę - wentylatorek w czujniku działa, wyczyściłem tez sam rezystor z kurzu - niczego to nie zmienilo. Podczas powyższego sprawdzania na 0,5sek 2 razy temp płynu chłodzącego z 42st (prawdziwe) spadało na -39 i wskakiwało na 42 - 2x takie coś zuwazyłem potem wszystko było ok. Po uruchomieniu silnika temp płynu rosła do ok 70st (temp B - 32, temp A - 42 - po uruchomieniu obie rosły - temp B po 5 min osiągała prawie temp A. czyli np 68/72. Wskaźnik w samochodzie pokazywał temp optymalną. Ogrzewanie działa. Co można jeszcze sprawdzić przy tym błędzie (bez pełnej wersji FORSCAN) Po odpięciu pompy dochodza błędy P 26CA i P26D0 i U019F - wszystkie związane z pompą - utrata łączności itp. Po podpięciu zostaje tylko P2602 Nie znalazłem żadych uszkodzeń wiązki, kabli, itp Czy przyczyną może być aktualna odwilż? pełno wody, pompa mimo osłon była mokra, kostki też - ale wewnątrz sucho. Dzięki za wskazówki - może są jeszcze jakieś bezpieczniki, przekaźniki od układu chłodzenia? |
26-01-2024, 16:35 | #2 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Dodaje aktualizację- mam już forscana pełnego.
STATUS Pompy płynu chłodzącego - short to gnd or open - czy tak powinno być? Prędkość pompy zmierzona = prędkości pompy zadana napięcie układu modułu pompy - 14,9V temperatury płynu i głowicy pokazuje rzeczywiste. Co mogę jeszcze sprawdzić błąd pojawia się po włączeniu samochodu - ale silnik nie pracuje. czyli silnik nie pracuje i pompa nie pracuje. Czy to możebyć problem z masą ?? Co mógłbym sprawdzić w takim przypadku ?? Ostatnio edytowane przez Karwos00 ; 26-01-2024 o 16:53 |
26-01-2024, 17:25 | #3 | |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,932
|
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Cytat:
nie wiem moze Tadeusz @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] cos pomoze, bo wiesz ze tych aut to akurat jak na lekarstwo..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
|
26-01-2024, 17:43 | #4 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
przy pracach okazało się że faorscan skasował crash flag - wczesniej żadne prób nie przynosiły efektu- niestety moduł telemetryczny lezy w szafce i harmonogram ładowania i zdalny rozruch raczej nadal nie będą działać - ale i tym się teraz zajmę bo już czasu mi niebrakuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Instytucja szwagra skierowała mnie na poszukiwanie mas na podłóżnicach - zaraz się za to zabieram. EDIT - ZDALNY ROZRUCH DZIAŁA. ALE P2602 NADAL NIE ROZWIĄZANY Ostatnio edytowane przez Karwos00 ; 26-01-2024 o 19:43 |
26-01-2024, 19:05 | #5 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
znalazłem takie diagramy - podpowiedzcie co można sprawdzić zwykłym miernikiem
wskażcie proszę która to jest masa - czy ten czerwony czy ten niebieski kabel - ba spotykają się na podłużnicy od góry Bump: Sprawdziłem multimertem: pin 1 - masa - ma ciągłość pin 2 - zasilanie 12.5v pin 3 - ma zwarcie z masą ale bardzo słabe - miernik ledwo piknie i pokazuje ok 074 pin 4 - brak połączenia z masą pin 3 to jakiś sygnał i nie wiem czy tak ma być - na diagramie żółty przewód - niestety nie umiem czytać takich diagramów - szczególnie że gdzieś tam się z jakąś masą spotyka (miejsce niebieskiej ktopki), ma połączenie z aktywną przesłoną grila. Byłbym wdzięczny za pomoc z lokalizacją tego zółtego kabla pinu3 - czy on z kostki biegnie do skrzynki bezpieczników i tam jakoś łączy się z przewodami aktywnej przesłony grila,a może jeszcze inaczej- wszystkie bezpieczniki są ok w komorze silnika. Czy może być tak że zamoczona wtyczka przesłony grila może generować taki błąd ?? błędów od grila nie ma . Ostatnio edytowane przez Karwos00 ; 26-01-2024 o 19:08 |
26-01-2024, 20:53 | #6 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,152
|
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Cytat:
W tym torze wszystko "z opisu" jest OK. Pompa płynu chłodzącego - przynajmniej na schematach - nie ma żadnego "sygnału statusowego", więc nie ma co być zwarte do masy... Całość informacji z pompy - podobnie jak z silniczka żaluzji - przekazywana jest do PCM po LIN. Popatrzyłem do "workshop manuala" - ten P2602 WCALE NIE DOTYCZY POMPY "OBIEGOWEJ"! Błąd ten dotyczy "pompy ogrzewania kabiny cieczą chłodzącą"! Schemat w załączeniu. Pompa ta ma faktycznie sygnał "sterującą/kontrolny" PWM (przebieg prostokątny o zmiennym wypełnieniu) i on zapewne jest zwarty do masy lub rozwarty...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 26-01-2024 o 21:08 |
|
26-01-2024, 21:13 | #7 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Dzięki za wyjaśnienie. Pytanie najważniejsze co z tym zrobić?
Czy wskazania w Forscan mówiące że pompa pracuje z obrotami takimi jak są zadane - są prawidłowe - czyli jak pokazuje że pracuje to pracuje ? Czy póki co mozna z tym jeździć (aktualnie w trybie EV większość jazd) ale czasami i ICE się uruchomi. Czy ten status: Short to GND or Open wskazuje na problem ? po wyjęciu bezpiecznika F35 - dodają się błędy P26CA - czyli otwarty obwód sterowania pompą wody (plus jeszcze wentylatora). Generalnie niestety błąd 2602 jest ogólny i w zasadzie o niczym nie mówi. A pompa wg diagnostyki pracuje prawidłowo. Czy w takim przypadku szukać dobrego elektryka czy elektronika jeszcze kogoś innego. Wolałbym nie strzelać na ślepo - choć dzisiaj po tylu latach FORSCAN zdjął flagę z Crasha i samochód już uruchamia się prawidlowo zdalnie. EDIT. Wszędzie gdzie czytałem to 2602 dotyczyła pompy głównejGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - w zasadzie P2602 i pochodne zawsze wskazywały na tę dużą pompę elektryczną. Ta mała to chyba Auxilary pump? Szczegolnie że po odpięciu tej kostki dochodzą kolejne błędy P26.. Jutro w takim razie będę sprawdzał pompę tę małą - chyba po lewej stronie samochodu. Trochę dziwi żółty klucz jakby ta pompa była ważna dla działania samochodu - klucz najczęściej prowadzi do obniżania mocy itp. Dzięki za informacje - teraz skieruję się w tę stronę, sprawdzę w podobny sposób. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tej pompy w Forscanie - jakieś pidy które jej dotyczą i w którym komputerze? Pozostał jeszcze modul telemetryczny do zrobienia - bo przez to nie działa chyba harmonogram ładowania. Najważniejsze dla mnie jest aktualnie ten P2602 bo nie chciałbym jeździć z błędem i kluczem - nigdy nie wiadomo kiedy taki błąd odetnie moc - czyli wybieranie się w dalsze trasy odpada. Dzięki !!! Ostatnio edytowane przez Karwos00 ; 26-01-2024 o 21:28 |
26-01-2024, 21:15 | #8 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,152
|
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Cytat:
Cała "dotychczasowa robota" - DO KOSZA. Trzeba sprawdzić działanie pompy ogrzewania kabiny. Pompa ogrzewania kabiny znajduje się pod prawą lampą/koło klaksonu. BTW - na moją pamięć co najmniej 1 taka pompa (a może nawet nie jedna...) była wymieniana w Ford Sławek, bo one zdaje się "dość łatwo lecą"...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 26-01-2024 o 21:33 |
|
26-01-2024, 21:31 | #9 | |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Cytat:
Dopytam - GDN tej pompy to te same na podłużnicy - jeżeli nie to pewnie musiałbym dobrać się do nadkola - tam też są jakieś podłączenia - choć nie pamiętam teraz już dokladnie. |
|
26-01-2024, 21:35 | #10 | ||
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,152
|
Odp: Błąd P2602 - CHECK + żółty klucz
Cytat:
Z RCM - nie ma takiej opcji.... A z BCM - to "dziecinna zabawa"... Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 26-01-2024 o 21:39 |
||
Tagi |
c-max , fusion , pompa wody |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|