|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-10-2007, 21:47 | #11 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-10-2007
Postów: 10
|
tak silnik kręci, cewki były sprawdzane i są OK ale dla pewności założyłem drugie i nadal niema iskry. :fcp11 a impulsu na czujnik nadal niema. Prawdopodobnie na kole zamachowym jest taki magnesik czy wycięcie, czy coś takiego, że po kręceniu wałem ten punkcik prawie że się dotyka z czujnikiem położenia wału i wtedy jest impuls do komputera że wał się kręci a umnie tak nie jest, czyli czujnik też był sprawdzany a nawet wymieniony na drugi i nadal nic. Czujnik wałka rozrządu też jest sprawny,
POZDRAWIAM |
23-10-2007, 08:16 | #12 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Cytat:
W tym stanie pozostałe czujniki są mało znaczące (teoria) potrzebne do pojawienia się iskry. Jeżeli pojawia się impuls na wyjściu to muszą być spełnione następujące warunki do pojawienia się iskry; 1. napięcie Vpp wyjściowe z generatora o odpowiedniej dużej amplitudzie. 2. dobre połączenie między wyjściem z kompa a wejściem cewki (pierwotna strona trafa zapłonowego). można sprawdzić omomierzem albo innym próbnikiem. 3. zwarcie po stronie wtórnej trafa i cała amplituda jest dławiona. To może powodować kabel w/n, świeca itp. Proponuję odłączyć wszystkie kable od strony wtórnej trafa i zobaczyć czy pojawi się w/n. Ponieważ mam schemat blokowy trafa zapłonowego zauważyłem, że do trafa w momencie zapłonu powinno pojawić się 12V. W tym układzie należy sprawdzić 12V oraz dobre połączenie masy z trafem. Brak 12V oznacza uszkodzenie przełącznika zapłonu - styki brak kontaktu.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
23-10-2007, 14:12 | #13 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-10-2007
Postów: 10
|
Wszystkie te czynności elektronik sprawdził, o czym wojtek60 napisał. dzieje się tak że z czujnika położenia wału wychodzi impuls do komputera i z komputera jest przesłany dalej czyli do cewki, i na kostce która jest podłączona do cewki jest impuls a cewka nie daje iskry, nadmienię że wymienione cewki na drugie i nic :fcp7. kabelki przy kostce były izolowane ponieważ jak wiadomo w tym modelu koszulki na kablach pod wpływem temperatury się pokruszyły no i autko ma już 10 lat. czy możliwe jest że właśnie przy tej kostce było zwarcie? i gdzieś dalej uszkodzilo instalację. Mój elektronik powiedział że trzeba przejrzeć całą instalację kabelek po kabelku. pomału już sam rezygnuje i myślę że trzeba będzie autko zacholować do SERWISU. trwa to już dwa tygodni
pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi |
23-10-2007, 15:08 | #14 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Cytat:
czujnik z wału to kontrola obrotów silnika i jeżeli są impulsy na cewkę to należy zająć się cewką. Odłączyć wszystkie kable od cewki a zostawić dochodzące z kompa. Podawane napięcie 12V do cewki jest znaczące i może być zasilanie układu elektronicznego w cewce. Musi być w tym układzie iskra cudów nie ma.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
25-10-2007, 20:18 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-10-2007
Postów: 10
|
witam
elektronik znalazł piny w komputerze odpowiedzialne za iskrę czyli te które dają iskrę i podłączył bezpośrednio z kompa do cewki. Normalnie powinna być iskra, ale w tym dziwnym moim przypadku jej niema.Czyżby wszystkie trzy cewki były felerne???? Wyczerpał się już zapas pomysłów w jaki sposób to sprawdzić żeby wywołać iskrę. proszę o podpowiedzi, i z góry dziękuje pozdrawiam |
25-10-2007, 21:44 | #16 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Cytat:
Sama cewka (trafo zapłonowe) zasilania nie potrzebuje. Na podstawie schematu blokowego 12V dochodzi. Uważam, że w obudowie cewki znajduje się przetwornica zasilana 12V, która wzmacnia częstotliwość podawaną z generatora. Może być uszkodzona przetwornica w cewce. Impuls może mieć kształt piły, sinusoidalny, jak i prostokątny o częstotliwości taktującej kilka Hz. Jeżeli brak jest w/n to może jest pominięte zasilanie 12V przyłożone do cewki albo kolejna cewka jest uszkodzona. Nie wiem z jakiego źródła są kupowane. Jeżeli z oficjalnego to gwarancja obowiązuje. Można sprawdzić cewkę przy pomocy symulatora tzn; dobrze by było sprawdzić oscyloskopem amplitudę, kształt i częstotliwość z kompa. Ten sygnał można podać z generatora na wejście cewki. Podać zasilanie 12V. Musi mieć cewka wspólną masę. Natomiast po stronie wtórnej przy dobrej cewce powinno się pokazać napięcie kilka kV takie duże żeby uzyskać iskrę. Jest to moja teoria zbliżona do prawdy oparta na opisie tematu i schemacie blokowym.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
26-10-2007, 15:06 | #17 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-07-2006
Skąd: Łask
Postów: 31
|
witam
heh miałem podobnie w moim 2.0 dohc iskry nie było ...paliwo pompowało się, rozrusznik kręcił wsio działało i nie odpalał 3 dni szukałem usterki z miernikiem i wydrukami z autodaty... i koszt naprawy 15zł ,... przekaźnik nad bezpiecznikami się zwalił...teoretycznie działał /zaskakiwał/ ale gdy podłączyłem go po swojemu pod aku i miernik napięcie wahało sie od 5 do 8V. Po wymianie jak ręką odjął. radzę to sprawdzić Pozdrawiam Arek |
26-10-2007, 15:24 | #18 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Cytat:
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
26-10-2007, 15:39 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-10-2007
Postów: 10
|
a jaki numer jest tego przekaznika nad bezpiecznikami??
pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedzi |
26-10-2007, 16:51 | #20 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-07-2006
Skąd: Łask
Postów: 31
|
heh
gdybym je miał to bym powiedział.... niestety ale obecnie stoi u mechanika i nie mam pojęcia jaki ma numer mogę tylko powiedzieć że znajduje się zaraz nad bezpiecznikami albo ciut wyżej i jest po środku listwy z bezpiecznikami Pozdrawiam Arek |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|