![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
Zobacz wyniki ankiety: Oceń post | |||
Dobre |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 25.00% |
Do kitu |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 75.00% |
Głosujących: 4. Nie możesz głosować w tej sondzie |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-12-2009
Skąd: Irlandia
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 10
|
![]()
Ostatnio miałem problemy z ręcznym. Najpierw dźwignia ręcznego bardzo wysoko łapała, a później ręczny przestał odpuszczać i blokował koła. Rozruszałem linki i cylinderki, ale dźwignia ręcznego dalej wysoko łapała. Nie znalazłem na forum żadnej konkretnej wskazówki, aby ręczny szybciej łapał, oprócz wymiany dźwigni z automatyczną regulacją luzu na dźwignię z ręczną regulacją. Więc postanowiłem zbadać tą sytuację, co kosztowało mię sporo zaparcia. Z zatartym ręcznym jeździłem chyba z sześć miesięcy, bo nie chciało mi się tam zaglądać. I oto, do jakich wniosków doszedłem.
Ano konstruktor musiał się sporo namęczyć żeby wymyślić coś tak skomplikowanego i głupiego. Ale do rzeczy, wszyscy narzekają na brak regulacji luzu linki po pewnym czasie. A takowa istnieje. Najpierw zdejmujemy ten plastykowy kanał pomiędzy siedzeniami i zobaczymy pod dźwignią bęben, na którym jest nawinięta płaska sprężyna, której jeden koniec jest oparty na takim wypuście metalowym i dodatkowo na tym końcu sprężyny zaczepiona jest druga sprężynka. Wypust ten służy do regulacji tej zmyślnej konstrukcji podczas produkcji. Po regulacji wypust jest zanitowany. Wystarczy usunąć nit i zastosować śrubkę i mamy regulację luzu linki. Nie trzeba nic wiercić, bo jest tam specjalna szczelina, aby można było przesuwać ten wypust, mało tego nawet jak się dobrze przyjrzeć to jest tam podziałka do ustawiania. Jak już wspomniałem jestem ostatnio bardzo leniwy, więc zostawiłem oryginalny nit i tylko wygiąłem ten wypust do góry i to wystarczyło, aby dźwignia ręcznego zaczęła prawidłowo działać. Zapomniałem jeszcze dodać. Czym wyżej ustawimy ten wypust tym szybciej dźwignia będzie chwytała linkę i zmniejszy się jałowy skok dźwigni. Oczywiście nie można przesadzać Ostatnio edytowane przez Polikon ; 16-08-2010 o 22:07 Powód: Zapomniałem dodać |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
![]()
daje glos jako dobre ale chyba slabo szukales, bo na naszym forum jest opisane jak zmniejszyc skok dzwigni hamulca recznego gdzie jest zastosowany samoregulator. sam korzystalem z tego opisu i pomoglo. dla dopelnienia opisu trzeba bylo jeszcze zdjecia dodac do opisu
|
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-07-2010
Skąd: PABIANICE
Model: FORD MONDEO KOMBI MK3
Silnik: 2.O TDDI ghia 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 29
|
![]()
kolego miałem ten sam problem .przyjechał do mnie znajomy mechanik rozebrał zaciski rozruszał je bo kompletnie stały nasmarował i ręczny żyleta
|
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-12-2009
Skąd: Irlandia
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 10
|
![]()
BAZAR
Tak u mnie też były żyleta jak rozruszałem linki i zaciski, tylko dźwignia ręcznego zatrzymywała się na podłokietniku. bolek-tarnow Uwierz mi, szukałem i jedynie, co znalazłem to porada wymiany dźwigni na nową bez samo regulacji. |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
![]()
Proszę bardzo temat z 2007 r.:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Opis dobry tylko nie potrzebnie się namęczyłeś bo w linku wyżej opis masz jak na tacy.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda ![]() President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 Ostatnio edytowane przez Luk@s ; 19-08-2010 o 07:18 |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
![]() Imię: T O M A S
Zarejestrowany: 16-11-2008
Skąd: ok. Stargardu
Model: Toyota Corolla 2023 / Ford Fiesta 2022
Silnik: 1.8 Hybryda 196 KM / 1.1 75KM
Rocznik: 2023 / 2022
Postów: 2,750
|
![]()
Jak już Luk@s zauważył temat już był, więc ten zamykam, a autora proszę przed każdym kolejnym założeniem tematu o używanie funkcji szukaj
__________________
![]() ![]() Był: Escort ghia mk7, C-max, Mondeo mk4 titanium, Transit mk7, Mondeo mk4 lift titanium, Focus mk1 lift ghia, Focus mk3 titanium, EcoSport ST Line + bajery ![]() Została Toyota Corolla 2013 TS Style i Fiesta 2022 Pozdrawiam Tomas |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|