![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-05-2007
Skąd: Ostrołęka
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 55
|
![]()
Witam
Temat Zaworu EGR - jego czyszczenia, demontowania i zaślepiania był już tysiące razy wałkowany na forum. Niestety szukajka nie wywala żadnych informacji na temat powyższych operacji w silniku 1,8 TDCI 125KM w Mondeo MK4. Jak zdążyłem się zorientować, konstrukcja zaworu zdecydowanie różni się od tego montowanego w Focusach. Łatwo jest zdemontować część sterującą zaworem czyli korpus z silnikczkiem ale nic to nie daje. Wydaje mi się że objawy w moim aucie mogą sugerować niesprawny lub niedomykający się zawór (po odkręceniu korpusu widać że się do końca nie chce cofać) Zapraszam do dyskusji, opisywaniu swoich doświadczeń z w/w problemem... - ktoś zdejmował ? - ktoś czyścił ? - zaślepiał ? W MK3 2,0 TDCI zaślepiłem i 2 lata aż do sprzedaży hulałem aż miło bez widocznych minusów Pozdrawiam Mariusz
__________________
lordbekon Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 26-02-2014 o 13:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
![]()
...to puki nie zepsuje się całkiem, przeczyścić, prześlepić i jeździć (całkowite zaślepienie spowoduje czeka)
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 07-06-2010
Model: Mondeo MK4 | Ranger
Silnik: 1.8 125 (Gratis: głośna praca silnika) |3.2 automat w gratisie Radio Maryja
Rocznik: 2009 | 2019
Postów: 64
|
![]()
Jakie masz objawy które mogą sugerować uszkodzony EGR?
U moim 1.8 125 koni wymienili EGR ponieważ silnik w okolicach 1500 do 1800 obrotów po dodaniu gazu klekotał jak kiedyś "maluch" gdy miał spore luzy na zaworach lub wlane 78 oktanowe paliwo. Dodatkowy objaw to podczas tego zaklekotania spory czarny dymek z rury wydechowej. Wymienili EGR i wydaje się, że jest trochę lepiej - pytanie jak długo. Może ktoś miał doświadczenie z głośną pracą silnika z klekotem jaki opisałem wyżej właśnie w zakresie obrotów 1500 - 1800 podczas delikatnego dodawania gazu, gdy depnie się mocniej silnik dość szybko wkręca się na obroty i klekot nie jest aż tak uciążliwy. Pytanie do heko: gdy zapnę redboxa klekot jest nie do wytrzymania nawet na 2 programie nie mówie o np 6 wtedy jest masakra. Co według Ciebie boli moje 1.8??? PS: dwa wtryski na gwarancji zostały już wymienione kolejne dwa według Forda są jeszcze w normie. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-05-2007
Skąd: Ostrołęka
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 55
|
![]() Cytat:
Klekot o ile się zorientowałem ma większość użytkowników 1,8 TDCI w MK4...
__________________
lordbekon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-05-2007
Skąd: Ostrołęka
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 55
|
![]() Cytat:
Prześlepić czyli zaślepić pozostawiając jakieś dziury ? Tak zrobiłem w MK3 2,0 TDCI i było super Wybieram się do Ciebie powoli, jak się pozbieram z kasą to dam znać ;-). Napisz mi na PW ile taka przyjemność będzie kosztować. Chdzi mi o chip tak żeby dociągnąć do około 145-150 KM i 400Nm
__________________
lordbekon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
![]() Cytat:
..jeszcze podpowiedz tym w aso aby podmienili czujnik na szynie CR...chociaż na próbę
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 16-05-2007
Skąd: Ostrołęka
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 55
|
![]() Cytat:
Będzie to ok? Nie wywali błedu ?
__________________
lordbekon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
![]()
..pozostaje to sprawdzić, w większości aut się sprawdza
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-08-2012
Skąd: Częstochowa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 diesel
Rocznik: 2009
Postów: 10
|
![]()
Podbijam temat. Czy ktoś czyścił EGR w mondeo mk4 1,8tdci i mógłby się podzielić wskazówkami?
lordbekon pisałeś gdzieś, że zaślepiłeś swojego bez żadnych dziur. Czy nadal komputer się nie burzy? Ostatnio edytowane przez Piterion ; 01-10-2012 o 11:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-08-2012
Skąd: Częstochowa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 diesel
Rocznik: 2009
Postów: 10
|
![]()
Zostawiłem dziś auto w warsztacie, aby przeczyścili mi EGR i zaślepili zaślepką, którą im dałem (3 dziury 5mm w zaślepce). Po odebraniu auta i efekcie z roboty żadnym, podniosłem maskę i nie widzę by ktoś tam coś robił prócz włożenia zaślepiki. Powiedcie mi - czy do czyszczenia należy odkecić tylko ten element:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chodzi mi o 4 czarne śruby EGR, za którymi widać uszczelkę do kolektora ssącego. Czy tylko ten element należy odkręcić i wyczyścić? I czy dobrze rozumuję, że do czyszczenia trzeba odkręcić kostkę elektr. po drugiej stronie zaworu? Ostatnio edytowane przez Piterion ; 03-10-2012 o 18:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|