|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-02-2014, 18:53 | #1 |
ford::advanced
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: United Kingdom
Model: MK III GHIA,MK4 Titanium
Silnik: obydwa 2.0 benzyna
Rocznik: 2002 i 2009
Postów: 304
|
benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza
Tak sie jakos zlozylo ze po kupieniu mondasa mk4 titanium 2l benzyna z przebiegiem niecale 90000,oraz doswiadczeniem z porzednikow mk3.Wymontowalem kolektor dolotowy bo cos jakby trzepotalo w tym pudelku.
I co-wlasnym oczom nie wierze,wszyskie w oplakanym stanie a ostatnia na koncu to latala jak nie powiem co,drut w polowie przetarty ,przeszly mnie normalnie ciarki,prawie dziura wytarta kolektorze,wymienilem-klapki i uszczelki pasuja idealnie od mk3 100% te same. Z tym ze kolektor od mk4 ma dwie pary klapek te przy wylocie z kolektora i jakies po srodku,ale ni cholery nie mozna ich zobaczyc nawet kamera do inspekcji,wiec je zignorowajem. separator oleju tez jest do wyczyszczenia(zakitowany ta czarna smola) o zaworku nie wspomne do wymiany ,po kilku godzinach grzebania poskladalem wszysko do kupy i z usmiechem na twarzy,na mysl o zazegnanej tragedi zapomnialem o sprawie. Przypomnialem sobie wlasnie powod dla ktorego zdjalem kolektor,wywalalo olej z pod pokrywy zaworowej,dlatego podejrzewalem wlasnie zaciety zaworek separatora oleju i aby sie do niego dostac wiadomo kolektor out i w tym miejscu musze powiedziec ze problem byl tez w pudelku filtra powietrza a dokladnie na jego dnie tam gdzie powinna byc mala gabeczka filtrujaca powietrze do przewietrzania skrzyni korbowej,byla cala w oleju zawalona tez syfem ,takze byla jak korek nie przepuszczala powietrza a wrecz go blokowala,co wraz z zaklejonym na amen zaworkiem separatora oleju wywalalo olej z pod pokrywy,gabeczke ktora sie rozsypala zastapilem wata stylonowa do filtra akwariowego. no i wszystko dziala cacy az do dzisiaj. Tak sobie grzebe ogladam ciesze sie nowym "Stardust",przyplatala sie nawet moja droga polowa czy mi nie pomoc-No i mi pomogla Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)) ,jak mozna nie wykorzystac okazji. acha czy ktos probowal przygazowac samochod od strony silnika,w starym mk3 byla linka,a tu bez kobiety ani rusz. wiec tak patrze i oczom nie wierze,silnik pracuje te klapki na dole otwarte, a te na gorze ani rusz,nawet po gwaltownym wcisnieciu pedalu nawet nie drgna,mysle moze cos nie tak przeszperalem niby ok,oska przekreca sie bez oporu ,a podcisnieniowy duperel nie wciaga dzwigienki,posprawdzalem przewody-cale.Malo tego przed wlaczeniem zaplonu(po przekreceniu kluczyka)te srodkowe klapki otwieracja sie same i tak pozostaja nawet po odpaleniu . Wiec w tym momencie zbarabialem i jestem zmuszony poprosic o pomoc moze ktos mial podobny przypadek z tymi przepustnicami w nowym mondku. A moze ktos wie jak one powinny wspolpracowac albo co i moze opisac co i jak, a moze cos przeoczylem sam juz nie wiem |
14-02-2014, 09:20 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 16-11-2009
Model: Ford Mondeo Mk5
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Postów: 345
|
Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza
Jak rozpoznać że coś zaczyna się dziać z klapkami, jak słychać to trzepotanie?
Widzę że masz już z tym doświadczenie, jakie jest prawdopodobieństwo ich urwania? |
15-02-2014, 13:30 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-01-2014
Skąd: Panther Black
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2014
Postów: 507
|
Re: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza
Nowsze duratec mają też klapki ?
M.. |
15-02-2014, 13:58 | #4 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Zagłębie używanych złomów / Gniezno
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2009
Postów: 870
|
Odp: Re: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza
Cytat:
|
|
15-02-2014, 15:08 | #5 |
ford::advanced
Imię: Artur
Zarejestrowany: 31-08-2012
Skąd: Żyrardów
Model: S-MAX, YARIS
Silnik: 2.0 FFV Pb + LPG, 1.0 Pb
Rocznik: 2009, 2006
Postów: 296
|
Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza
Mam S-MAX-a i też zastanawiałem się czy są tam klapki?
Choć nie widziałem przewodu podciśnienia sterującego nimi. Ostatnio edytowane przez dobo_28 ; 15-02-2014 o 15:18 |
15-02-2014, 16:25 | #6 |
ford::advanced
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: United Kingdom
Model: MK III GHIA,MK4 Titanium
Silnik: obydwa 2.0 benzyna
Rocznik: 2002 i 2009
Postów: 304
|
Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza
niestety sa, jak sie zmobilizuje to wkleje zdjecia,grzechota to ustrojstwo zwlaszcza od strony pasazera (wersja w polsce) w angliku (jak u mnie od strony kierowcy).
najgorsza jest ta na ostatnia.dlatego ze jest na kocu drutu i jak sie wyrobi plastikowy bushing zaczyna wibrowac jak latawiec. dobo 28 zobacz co masz obok filtra powietrza sa tam dwa zawory sterujace klapkami,jeden nisko blisko chlodnicy sterujacy srodkowymi klapkami (tak mysle bo nie dalo rady ich zobaczyc ale nadal nad nimi pracuje),oraz zawor zaraz za przepustnica powinien otwierac te 4 przy wylocie z koolektora te tez wam sfotografuje jutro. Ostatnio edytowane przez dariuszk24 ; 15-02-2014 o 16:29 |
15-02-2014, 18:10 | #7 |
FCP member
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 27-07-2007
Skąd: Małopolska południowa
Model: Mondeo Mk5 ; Focus Mk4; Focus Mk3 RS
Silnik: 2.0 TDCI 180ps ; 2.0 TDCI 150ps; 2.3 EB 350ps
Rocznik: 2018 ; 2020 ; 2017
Postów: 1,382
|
Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza
Są, są czyli panowie szykować sie na powtórkę z MK3 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
15-02-2014, 18:17 | #8 |
ford::advanced
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: United Kingdom
Model: MK III GHIA,MK4 Titanium
Silnik: obydwa 2.0 benzyna
Rocznik: 2002 i 2009
Postów: 304
|
Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza
najgorsze jest to ze caly kolektor dolotowy u forda kosztuje dwa razy wiecej niz jego poprzednik do mk3
Na pocieszenie dodam ze klapki servisowe od mk3 idealnie pasuja do mk4,nalezy pamietac aby wymienic tez uszczelki kolektora,oraz zaworek separatora oleju. mam taz pytanie do posiadaczy Mk4 2l benzyny czy (jezeli gwaltownie ktos wam przygazuje w kabinie)zawor otwiera klapki gorne bo juz sam nie wiem czego sie trzymac. wklejam fotki niestety nie zrobilem zdjecia przed zdjeciem resztek bo mialem tak rece ubrudzone w oleju ze wolalem nie tykac aparatu 1 calosc pozostala 2 najlepiej widac jak zostala wyzlobiona lopatka przy osi 3 spartolone zdjecie 4 na tym mozecie zobaczyc wytarta kwadratowa os ,przy wkladaniu odwrocilem drut takze przetarcia sa posrodku (przetarcia wyraznie widac po lewej stronie) 5 kolektor po zlozeniu Jak rozpoznac siadajace klapki -najprsciej w ostatniej fazie grzechotaja jak cholera podaczas dodawania gazu Ostatnio edytowane przez dariuszk24 ; 16-02-2014 o 09:54 |
15-02-2014, 18:58 | #9 | |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-11-2013
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 45
|
Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza
Cytat:
|
|
16-02-2014, 09:59 | #10 |
ford::advanced
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: United Kingdom
Model: MK III GHIA,MK4 Titanium
Silnik: obydwa 2.0 benzyna
Rocznik: 2002 i 2009
Postów: 304
|
Odp: benzyna 2l Klapki na kolektorze powietrza
slychac dochodzacy grzechot przy wylocie z kolektora
przyluz jakis srubokret szczelnie dlonia do ucha ,i jak stetoskop drugi koniec do kolektora nie wiem jakie jest prawdopodobienstwo urwania ale po90000 km przetarta jest 1/3 grubosci oski klapki sa tez z bardziej kruchego materialu takze strasznie sie krusza Ostatnio edytowane przez dariuszk24 ; 16-02-2014 o 10:02 |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|