![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 04-08-2016
Skąd: Białystok
Model: Ford Focus Mk1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 38
|
![]()
Witam dzis chciałem zmienic tarcze i klocki hamulcowe,wiec pełny wigoru wziałem sie do roboty odkręciłem koło i wszystko było by pieknie gdyby nie jakis ćwok który zjechał i to dosłownie sruby mocujące zacisk torx kręci sie w koło,i stąd też moje pytanie ma ktos moze sposób jak odkręcic te śruby?metoda młotkowa+wd nie pomogła.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
![]()
Nie pamiętam dokładnie , jak wygląda ten zacisk.
A nie da rady podejść jakąś żabą hydrauliczną i odkręcić tego? Ja tak odkręcałem przewód hamulcowy od tłoczka, bo też jakiś geniusz zjechał śrubę, a przewodu nie wymienił. A jeśli nie, to migomat, przyspawać jakąś nakrętkę, i tyle. Śrubę i tak będziesz musiał wymienić. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]()
żaba nie pomoże
tylko migomat. swoją drogą, tam jest jak pamiętam dokręcanie lekkie i mechanicy lubią przekręcić gwint |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ford::beginner
![]() Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 04-08-2016
Skąd: Białystok
Model: Ford Focus Mk1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 38
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 18-02-2009
Model: FF MK2FL/Mondeo MK4
Silnik: 1.6 benzyna (115/125)
Rocznik: 2009/2008
Postów: 802
|
![]()
Największym osłem był ten co to przykręcał - mamy tam 30-parę Nm, a żeby tak tego torxa wypolerować musiał ze 3 razy mocniej kręcić...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 04-08-2016
Skąd: Białystok
Model: Ford Focus Mk1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 38
|
![]()
tak widac ze ktos kompletnie nie myslał i przez takiego Idiote ja mam teraz problem bo z parkingu sie nie rusze deszcz teraz leje a ja jestem uziemiony.I problem zostaje....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]()
migomat niestety zostaje, i ostrożnie z tym gwintem bo bardzo delikatny jest
był delikwent na forum, który miał zerwany gwint, nałożył tylko tak zacisk i jeździł. jak widać - ta śruba tylko jest do centrowania i "trzymania" zacisku dla pewności a osły go przykręcają siła x gwałt |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
![]()
Czy przypadkiem nie wystarczy obciąć/urwać gumową osłonkę i złapać ten sworzeń dobrą żabką? Niedawno zdejmowałem zaciski (profilaktyczne czyszczenie przed zimą) i mam wrażenie, że po zdjęciu zaślepki koniec sworznia jest na równi z osłonką (jakaś guma czy plastik).
Proszę o poprawkę jeżeli błądzę. Oczywiście do zakupu nowe sworznie z osłonami, w przyrodzie występują takie komplety. A moment do przykręcenia to nawet poniżej 30Nm, chyba 28 o ile pamiętam. Te sworznie służą tylko jako prowadnice dla zacisku. Ostatnio edytowane przez wielkikack49 ; 05-10-2016 o 10:53 Powód: dopisek |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]()
możesz to rozpruć i kupić nowe
tylko, nie wiem czy żabą to złapiesz, to śliskie chromowane i okrągłe coś ps. chyba że to kontówką zjedziesz na płasko, żeby żabą chwycić... generalnie, robota paskudna, majstrowanie kontówką koło przewodu może skończyć się jego wymianą Ostatnio edytowane przez Fulara ; 05-10-2016 o 11:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk1 FL HB
Silnik: 1,6 ZETEC SE
Rocznik: 2002
Postów: 155
|
![]()
No, kątówką to miałbym obawy... Ale dobra żabka, najlepiej typu Mors z nowymi, ostrymi szczękami. Kto wie? Nic do stracenia, ja próbowałbym. A nowe sworznie i tak trzeba kupić. Przy okazji warto zajrzeć co po drugiej stronie, może dwa komplety potrzebne. To nie jest majątek. O ile pamiętam w granicach 40 za dwa sworznie z osłonkami.
Fakt, że na ulicy to nie jest fajna zabawa. Z kanału to inna rozmowa. |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|