![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 19-05-2010
Skąd: Białobrzegi
Model: Focus C-max GHIA
Silnik: 2.0 16V Benzyna
Rocznik: 2004/2005
Postów: 9
|
![]()
Witam, jestem nowy na forum więc nie wiem czy dobrze trafiłem, ale do rzeczy. Pojawiła mi się ostrzegawcza kontrolka (żółty kolor) błąd silnika P2008 czy ktoś wie co oznacza ten kod??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 05-11-2009
Model: Focus C-MAX,Fiesta
Silnik: 2.0 TDCI Duratorq,1,3Duratec
Rocznik: 2004,2006
Postów: 394
|
![]()
p2008 Intake Manifold Runner Control Circuit/Open (Kontrola obwodu kolektora dolotowego Runner / Open)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 19-05-2010
Skąd: Białobrzegi
Model: Focus C-max GHIA
Silnik: 2.0 16V Benzyna
Rocznik: 2004/2005
Postów: 9
|
![]()
Co może być przyczyną pojawienia się tego błędy??? czy jest możliwe że złej jakość paliwo było tankowane??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 27-12-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk IV,Focus CMAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 234
|
![]()
nie wiem ale wydaje mi sie raczej ze lewe powietrze dostaje auto a nie złe paliwo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-12-2010
Skąd: mińsk maz.
Model: c-max
Silnik: 1.8 bn
Rocznik: 2004
Postów: 3
|
![]()
Mechanik Wymieniając filtr powietrza nie skręcił filtra, silnik dostawał lewe powietrze, (co wyszło po przeczytaniu tego postu). Check silnika zgasł, a po kilku godzinach znowu się zapalił. Wykasowałem błąd w komputerze, ale po 2h zapalił się znowu, przy czym o sierpnia jeździłem na rozkręconej obudowie filtra. Co to oznacza dla silnika? jakie mogą być skutki jazdy z filtrem w takim stanie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Imię: Leszek
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.25
Rocznik: 2011
Postów: 506
|
![]()
Dla silnika to raczej bez różnicy no chyba że zaciągał powietrze całkiem za filtrem ! to wtedy raczej kłopot ! no i ten błąd !? jak już wszystko naprawiłeś to nie powinno go być po skasowaniu !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-12-2010
Skąd: mińsk maz.
Model: c-max
Silnik: 1.8 bn
Rocznik: 2004
Postów: 3
|
![]()
naprawiłem błąd skasowałem a kontrolka wraz się zapaliła ,może to coś z przepustnicą
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-12-2010
Skąd: mińsk maz.
Model: c-max
Silnik: 1.8 bn
Rocznik: 2004
Postów: 3
|
![]()
serwis znalazł przyczynę zawór sterujący rb/g koszt naprawy 383.08
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 04-02-2010
Skąd: Chynów
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 DuratecHE
Rocznik: 2004
Postów: 93
|
![]()
Witam,
Piszę bo już na nic więcej nie mam siły po rozdłubaniu połowy samochodu. Silnik 1.8 Duratec-HE 120KM (nie 125KM) Focus C-Max 2004r. Od początku: Zaczęło się niewinnie, bo samą kontrolką silnika, delikatnie nierówną pracą, czasami sama gasła, czasami się zapalała i tak przez jakiś czas. Ostatnimi czasy zaczęły się jeszcze bardziej niepokojące objawy, w postaci coraz częściej wypadających zapłonów poszczególnych garów (wszystkich 4 losowo wybranych, pojedynczo lub parami, czasem dłużej, czasem krócej) Pierwszym błędem jaki się pojawił jest P2008. Potem sukcesywnie, wypadanie garów, totalny brak mocy między 2000-4000 obr dopiero powyżej 4k obr silnik kręci się równo. Świece "przeserwisowane" czyli wyczyszczone, sprawdzone szczeliny itd itp (dużo roboty nie było, bo mają 20kkm czyli jeszcze 40 w zanadrzu. Na wszelki wypadek zastąpione sztuka po sztuce starą świecą z poprzedniego rzutu - brak efektu) Przepustnica wymontowana i przeczyszczona. ALE - żeby nie było za pięknie, po wypięciu kostki z przepustnicy, samochód nie zgasł, a powinien (zgodnie z moim stanem wiedzy, a z tego co wiem tak właśnie się sprawdza przepustnicę w tym modelu/silniku) Z tego co już przegrzebałem i poskładałem do tzw "kupy" to: jest JAKIŚ zaworek sterujący JAKIMIŚ klapkami w kolektorze dolotowym. Co to za zaworek i co to za klapki? Jak to się nazywa, numer katalogowy, czy ktoś to wymieniał zamawiał.... Ewentualnie wchodzi w grę nieszczelność kolektora dolotowego, ale na tyle na ile można było ją sprawdzić to sprawdziłem i wychodzi na to, że to CHYBA nie to. KAŻDA informacja będzie niezmiernie cenna, bo zanim załaduję go na lawetę i przewiozę kilkadziesiąt kilometrów chciałbym spróbować coś sam z tym zrobić. Z góry dzięki za wszelkie informacje! Tomek PS: może być nawet informacja o pogodzie, też będzie cenna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez SRS ; 03-05-2016 o 14:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
![]()
Świece pasowało by zmienić na nowe, czasami potrafią paść wszystkie, a zastąpienie ich starymi to nie zadne sprawdzenie. Nie wiem jak jest u Ciebie rozwiązane połączenie świec czy kable czy cewki, bo tu tez może być problem.
Zawór i klapy to tzw regulacja długości kanałow dolotowych, czyli po to aby zyskać większy moment przy niskich obrotach, czyli klapy zamknięte/otwarte od 0 do np 3 tys obr, później otwarte/zamkniete do końca obrotów. To samo jest w Oplu. Nie ma to nic wspólnego z Twoim problemem jak też nieszczelność układu dolotowego, to owocuje bardziej problemem na wolnych obr. U Ciebie problem to układ zapłonowy/czujnik położenia wału/czujnik poł wałków/ czujnik spalania stukowego lub sam sterownik. Jesli coś pominąłem to poprawcie. Jeśli we czujniki są. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|