![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-09-2015
Skąd: Wrocław
Model: Fiesta mk6
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2003
Postów: 88
|
![]()
Który silnik byście wybrali i dlaczego? Zakładamy że auto nowe, użytek prywatny, na okres 6-8 lat. Przebiegi roczne ok 15tys. Głównie duże miasto.
Z góry dzięki za wasze opinie. Ostatnio edytowane przez jarojak ; 29-07-2018 o 17:57 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 16-06-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus III FL
Silnik: 1,0EB 125KM
Rocznik: 2015
Postów: 851
|
![]()
Był już identyczny wątek. Poszukaj. W skrócie to EB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
|
![]()
Osobiscie bralbym 1.0 eb, dlaczego? A dlatego ze jednak z turbina sie wygodniej jezdzi , spalanie pewnie pofobne, a przez te 100 tys nie powinno sie nic stac. Sam myslalem kiedys aby kupic auto z normalnym motorem , bo niby mniej do psucia, ale te 1.6,wcale tu jakies bezawaryjne nje sa, wiec EB bedzie idaealny, a jak sie znudzi to mozna podniesc moc. OC tez bedzie mniejsze wiec same plusy. Jedynie jak jestes bardzo wyczulony to bedziesz slyszal 3 gary , ale taki urok nowych aut.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Ostatnio edytowane przez grzechu913 ; 29-07-2018 o 18:23 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 07-04-2017
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 FL
Silnik: 1.6 105KM
Rocznik: 2018
Postów: 22
|
![]()
Ja od miesiąca nie mogę się zdecydować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niestety bezawaryjnych nie silników nie ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chyba to tylko od szczęścia zależy czy Ci sie popsuje czy nie na szczęście jest teraz gwarancja 5 lat z opcja wydluzenia do 7.
Mnie od 1.0 odstrasza moze niesłusznie problem ze sprzedaza 5-7 latka czy beda chetni bo ze sprzedaza 1.6 raczej nie bedzie problemu |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
|
![]()
To zalezy kto kupuje, ja np szukalem w pierwszej wersji 1.6 eb, zwyklego nie chcialem , chyba ze bylby jaki z 2.0 150 to moze bym sie zastanowil,ale takich nie robia, ale ostatecznie padlo na nowe i jest to co chcialem .
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::average
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-09-2015
Skąd: Wrocław
Model: Fiesta mk6
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2003
Postów: 88
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 08-04-2015
Skąd: Wawa
Model: Focus MK3 FL
Silnik: EB 1.5 150km
Rocznik: 2017
Postów: 77
|
![]()
W takim dylemacie najlepszy wybór to EB 1.5
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
|
![]()
Z definicji nie ma się co bać silników malej pojemności, doładowanych indykujących spore moce. W eksploatacji wymagają trochę większej troski co wiąże się z większym ryzykiem przy zakupie używanych ze sporymi przebiegami. Nowy śmiało kupować, aczkolwiek jak kocham Forda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to tego 1.0 EB nie rozumiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Inni producenci podeszli do tego mniej oszczędnościowo i np. w takim Megane lll jest fajna jednostka 1,2 mocy 130 KM 210 Nm i odpycha samochód świetnie, a kultura pracy o niebo wyższa niż w Focusie. Każdy mały silnik warto kupić oby był R4 czyli najlepiej jak wyżej kolega radzi 1,5 EB
__________________
nie każda morda pasuje do Forda ![]() Ostatnio edytowane przez kumpel Fordzika ; 05-08-2018 o 12:26 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 08-03-2010
Skąd: lublin
Model: Focus Kombi Red Edition / Lexus CT200h
Silnik: 1,5eb@heko / mambodżambo
Rocznik: 2017/2018
Postów: 190
|
![]()
1,5eb jeśli chodzi o kulturę pracy to jakiś miszcz nie jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bierz 1.0 najmocniejszy jaki możesz. Odsprzedażą się nie martw - trzymaj dokumentację samochodu to sprzedasz dobrze ze względu na pewny stan komuś kto kupuje realny samochód a nie obietnicę z allegro/komisu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-07-2015
Skąd: Kraków
Model: Mazda 3
Silnik: 2.0 Skyactiv-G 150 KM
Rocznik: 2022
Postów: 312
|
![]()
Co do 1.5 EB to bym nie był taki pewien. Pewnie zaraz zostanę zmieszany z błotem, ale moim zdaniem 1.0 EB jest lepszym silnikiem od 1.5. W zasadzie jedyną przewagą (aktualnego jeszcze) 1.5 EB jest jeden cylinder więcej i lepsza dynamika przy wyższych prędkościach. Przy niskich obrotach 1.5 jest po prostu fatalny, jeżdżąc nim po mieście osobiście się męczyłem. 1.0 się dużo lepiej odpycha. Do tego 1.5 jak na swoją "ofertę" pali sporo za dużo. Jak nowy 1.5 upodobni się do swojego poprzednika, a nie "starszego brata", to biorąc np. nowego Focusa poważnie bym się zastanawiał czy nie lepiej wziąć 1.0 i dłubnąć na te 140-150KM.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|