|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-02-2019, 11:20 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-10-2015
Model: Focus MK4 ST-Line HB
Silnik: 1.5EB 182KM
Rocznik: 2019
Postów: 65
|
ST-line - zawieszenie i silniki
Cześć,
ostatnio miałem okazję przejechać się Fiestą ST (mk6) w ramach rozpoznawania potencjalnego następcy mojego focusa mk2 i muszę przyznać, że pomimo, iż jest to cholernie radosne i pozytywne małe autko, to niestety stwierdziłem, że jest za małe i zbyt sztywne do rodzinnej jazdy na co dzień(szczególnie w podróże wakacyjne). Stąd też pośród wszystkich opcji moim nowym #1 został używany Focus mk3FL ST-Line. I teraz moje pytanie odnośnie zawieszenia przede wszystkim - jaka jest różnica w stosunku do zwykłego mk3FL - zarówno w kwestii technicznej (czyli czym się różni konkretnie - z tego co pamiętam obniżone o 10mm?) jak i różnic w samych wrażeniach z jazdy - czy są odczuwalne, jak z kontrolą przechyłów nadwozia i komfortem, czuciem na kierownicy etc. etc. Drugie pytanie dotyczy silnika - czy 4 cylindrowy 1.6 EB (150/182KM) był dostępny w poliftingowym ST-Line i czy 1.5 EB, który go zastąpił jest 3 czy 4 cylindrowy i jakie są między nimi zasadnicze różnice? Ostatnia rzecz to pytanie o chipa - rozumiem, że niezależnie od wersji (1.6/1.5) można bezproblemowo podmienić mapę w wersji 150KM na 182KM? Czy są tu może jakieś nieprzyjemne niespodzianki, o których trzeba pamiętać? Pozdrawiam |
10-02-2019, 11:29 | #2 |
ford::beginner
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 09-11-2013
Skąd: Bydgoszcz
Model: MK 4
Silnik: 1.5 EB 182KM
Rocznik: 2018
Postów: 33
|
Odp: MK3FL ST-line - zawieszenie i silniki
1.5EB jest 3 cylindrowy i tak mozna podmienic mape ze 150 na 182. W dodatku ma odłaczany 1 cylinder
|
10-02-2019, 11:45 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 18-10-2015
Model: Focus MK4 ST-Line HB
Silnik: 1.5EB 182KM
Rocznik: 2019
Postów: 65
|
Odp: MK3FL ST-line - zawieszenie i silniki
Cytat:
|
|
10-02-2019, 13:34 | #4 | |
ford::beginner
Imię: Kasia
Zarejestrowany: 02-11-2018
Skąd: Oświęcim
Model: Focus, C-Max 2
Silnik: 2 x 1.5 EcoBoost 150KM
Rocznik: 2017, 2015
Postów: 26
|
Odp: MK3FL ST-line - zawieszenie i silniki
Cytat:
W kwestii mapy - w moim 1.5 150KM mam wg hamowni 178KM, więc nie widziałam sensu przemapowania na 182KM. |
|
10-02-2019, 21:54 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 18-10-2015
Model: Focus MK4 ST-Line HB
Silnik: 1.5EB 182KM
Rocznik: 2019
Postów: 65
|
Odp: MK3FL ST-line - zawieszenie i silniki
Cytat:
A jak z zawiechą i prowadzeniem ST-Line? Jest ktoś w stanie coś na ten temat powiedzieć? Jak to 'sportowe zawieszenie' się sprawdza w praktyce w porównaniu do standardowego mk3FL? |
|
10-02-2019, 22:19 | #6 |
ford::average
Imię: Waldi
Zarejestrowany: 15-10-2017
Skąd: podkarpackie
Model: Ford Edge Sport
Silnik: 2.7 EB @ 320 KM
Rocznik: 2017
Postów: 137
|
Odp: ST-line - zawieszenie i silniki
Focus jest lekko sztywnieszy w wersji St-line - na jeździe próbnej testowałem wersję Titanium, a kupiłem St-line - ja po niemal roku eksploatacji wymieniłem sprężyny na Eibach Pro Kit i teraz mam tak jak lubię. Generalnie wydatek bardzo fajny. Kupiłem wersję 1,5 EB i jak koledzy napisali, jest to silnik 4-cylindrowy. Narazie przejechane 36 kkm i jestem bardzo zadowolony... czas pokaże Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
11-02-2019, 05:48 | #7 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: MK3FL ST-line - zawieszenie i silniki
Cytat:
|
|
11-02-2019, 09:16 | #8 | |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,374
|
Odp: MK3FL ST-line - zawieszenie i silniki
Cytat:
Autor pyta o MK3FL a Ty odpisałeś o MK4. MK3FL jest czterocylindrowy 1.5EB i nie ma odłączanego cylindra. MK4 ma trzycylindrowy 1.5EB z jednym odłączanym. 1.6EB był w MK3 (przed facelfitem), czterocylindtowy i ma tzw. overboosta z 240Nm na 270Nm na trzecim biegu. |
|
11-02-2019, 15:09 | #9 | |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 19-01-2017
Skąd: Kalety
Model: Ford Custom, Focus MK4,Transit MK8
Silnik: 2.0 Ecoblue 170 , 1.5 EB 182, 2.0 Ecoblue
Rocznik: 2017, 2019,2018
Postów: 87
|
Odp: MK3FL ST-line - zawieszenie i silniki
Cytat:
Jestem posiadaczem Mk4 1.5 ecoboost 182 vignale i ta wersja nie ma dźwięku z głośników. Silnika do 3500 obr. prawie nie słychać dopiero potem zaczynają dochodzić odgłosy ale nie są nie przyjemne. Silnik na zewnątrz też dobrze brzmi a głośnika na zewnątrz chyba nie dali? Możliwe że w wersji st-Line jest dźwięk odtwarzany ale to by się musieli wypowiedzieć właściciele tych wersji |
|
12-02-2019, 10:38 | #10 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,726
|
Odp: MK3FL ST-line - zawieszenie i silniki
Cytat:
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|