|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-10-2019, 21:35 | #1 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 30-09-2019
Model: Fusion mk5
Silnik: 2.0 ecobost 240 km AWD
Rocznik: 2014
Postów: 20
|
2.0 240 km AWD- wtyczka 220 V w przednim zderzaku
Witam, mam pytanie- w przednim zderzaku mam wtyczkę na 220V, oczywiście model USA . Prośba o info czy podgrzewa zimą olej, czy też inne funkcje. Czy są jakieś reguły podłączania?
Pozdrawiam serdecznie Kuba Ostatnio edytowane przez jimmy43 ; 04-10-2019 o 21:48 |
04-10-2019, 23:35 | #2 |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: fusion 2.0 240 km AWD- wtyczka 220 V w przednim zderzaku
Grzałka w bloku silnika w benzynie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ? Przecież ten silnik odpalasz i już masz ciepło...
Kiedyś sie spotkałem z zamontowanym prostownikiem pod maską n stałe, komuś sie nie chciało dźwigać maski więc wyprowadził przewód pod zderzak. Zresztą teraz już można kupić "ładowarkę na zapalniczkę" |
05-10-2019, 05:46 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 15-11-2009
Model: mondeo MK 5 EDGE Vignale
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2015, 2018
Postów: 834
|
Odp: fusion 2.0 240 km AWD- wtyczka 220 V w przednim zderzaku
W zimnym stanie olej masz zimny przed odpaleniem wiec po tu grzałka a nie żeby tobie bylo ciepło.
|
05-10-2019, 10:51 | #4 |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: fusion 2.0 240 km AWD- wtyczka 220 V w przednim zderzaku
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] edytował tekst zmieniając całkowicie treść zapytania, stąd inna moja interpretacja... Wiem kolego do czego służy grzałka w bloku, bo w niejednym sam zakładałem, Głównie stosuje się je do ropniaków, by blok szybciej nabrał temperaturę w warunkach zimowych. A idea tego wynalazku rozpoczęła sie w zeszłym 1000-leciu, która pomagała w rozruchu zimnego motoru. Jeszcze wcześniej /dawniej/ przed grzałką, rozpalało sie specjalne paleniska ogniowe pod misą olejową. Na dzien dzisiejszy robi sie już takie zestawy z grzałką w dolotach chłodnicy, który wstępnie podgrzewa cały układ z dodatkowym wentylatorem, który daje bezpośrednio nawiew do komory wnętrza samochodu i o takim zestawie myślałem pisząc post wyżej do pytającego. Ciekawostką jest że taki wypasiony zestaw wraz ze sterownikami podchodzi do kwoty porównywalnej z mokrym webasto, proszę nie mylić z suchym. Jeszcze raz powtarzam, w moim przekonaniu grzałka w motorze kolegi, który założył temat niema sensownego uzasadnienia, przez wzgląd na prawie natychmiastowe osiągnięcie temperatury roboczej i zerowy problem rozruchowy zimnego motoru Ostatnio edytowane przez tomaszjan31 ; 05-10-2019 o 11:18 |
07-10-2019, 15:39 | #5 | |||
ford::specialist
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Łęczna
Model: Fusion
Silnik: 2.0 EcoBoost AWD
Rocznik: 2013
Postów: 817
|
Odp: fusion 2.0 240 km AWD- wtyczka 220 V w przednim zderzaku
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________
Było Monedo mk3 2,5V6 jest 2.0 240 KM AWD. |
|||
07-10-2019, 18:23 | #6 | ||
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: fusion 2.0 240 km AWD- wtyczka 220 V w przednim zderzaku
Cytat:
1 Ile razy w roku masz temp poniżej 10 st, 2 więc ile tych zimnych rozruchów będziesz miał okazje wykonać by wpłynął negatywnie na silnik 3 Nowoczesny silnik benzynowy błyskawicznie sie rozgrzewa, więc ten zagęszczony olej w fazie chwilowej/rozruchowej żadnej destrukcji nie wykona. Inaczej niż w ropniaku, że ten zagęszczony olej będzie długo nie spełniał swoich właściwości. Cytat:
|
||
07-10-2019, 19:24 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 698
|
Odp: 2.0 240 km AWD- wtyczka 220 V w przednim zderzaku
Ale z tego co widziałem na prospektach grzałki montuje się w bloku silnika a nie w misie olejowej zatem nie podgrzewa ona oleju silnikowego (bo te to już do -50*C są płynne) a płyn w bloku, w układzie chłodzenia.
Natomiast bardzo często albo w kabinie jest specjalna "farelka" zasilana z układu która dogrzewa nam wnętrze albo jest to zintegrowane z układem chłodzenia/grzania kabiny. W pełnej opcji posiada jeszcze urządzenie do podtrzymywania stanu aku. W Skandynawii dużo samochodów ma podobne rozwiązania i każdy sobie po południu podpina auto do słupka aby rano nie odkuwać szyb, drzwi i nie przymarzały łapy do kierownicy. Defa Warm Up nazywa się podobne rozwiązanie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] które można sobie zafundować i samemu zamontować jak który ma smykałkę. |
07-10-2019, 20:49 | #8 |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: 2.0 240 km AWD- wtyczka 220 V w przednim zderzaku
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Masz racje, grzałka w motorze jest zakładana w miejsce korka z boku bloku, która podgrzewa słupek i układ cieczy bez jej rozprowadzania w temperaturze ok 45st w zależności od mocy grzałki. Wspomniany Przez Kolegę systemDefa /rozbudowanym pisałem w poście 4 Ten rozprowadza i podgrzewa cały układ cieczy z nawiewem do wewnątrz pojazdu Ostatnio edytowane przez tomaszjan31 ; 08-10-2019 o 13:05 |
12-10-2019, 13:22 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 06-01-2013
Skąd: Lubartów
Model: escort cabrio
Silnik: 2.0 n7a @ 2.3 y7b
Rocznik: 1991
Postów: 765
|
Odp: 2.0 240 km AWD- wtyczka 220 V w przednim zderzaku
takie bajery wsadzali w Kanadzie - tam potrafi byc zimno. wtyczka/grzałka jest zapewne na 110v, a nie 220. Kabel leci bezposrednio do grzalki w bloku silnika, zadnych modułów, programatorów, czujnikow. Podpinasz i grzeje wode w bloku. Grzałki wyprodukowane w Szwecji, oni tez lubią takie bajery, choc glownie w klekotach.
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|