![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 27-02-2021
Skąd: Warszawa
Model: Focus Mk4 Vignale
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 6
|
![]()
Czy istnieje jakaś potwierdzona i sensowna lista jakiego paliwa używać w różnych wersjach silnikowych Focusa? Według instrukcji obsługi dla 1.5 182km jest to ,,benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej conajmniej LO 95" Do tego kodowe dwa paliwa E5 oraz E10. O ile drugi opis jest dość konkretny to pierwszy nie. Pb98 również ma liczbę oktanową conajmniej 95. Czy da się jakoś ustalić które paliwo będzie lepsze i które powinno być lane?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,618
|
![]()
To zależy co chcesz osiągnąć i jak jeździsz. Grubszy portfel to pb95. Ochrona silnika to pb98. Warto rozważyć też lanie pb95 + dodatków zwiększających liczbę oktanową.
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 27-02-2021
Skąd: Warszawa
Model: Focus Mk4 Vignale
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 6
|
![]()
Dlaczego grubszy portfel to Pb95? mam właśnie wrażenie że miałem mniejsze spalanie na Pb95. Czy w takim razie Pb98 wpływa tylko na dbanie o silnik a nie na moc?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 07-01-2018
Skąd: BB Coast
Model: Mondeo Mk V Titanium :)
Silnik: 2.0 TDCI 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 881
|
![]()
Tansze paliwo-wiecej talarow w portfelu-grubszy portfel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-08-2009
Skąd: Toruń
Model: Escort
Silnik: 1.8 D CLX
Rocznik: 1991
Postów: 1,408
|
![]()
Jeżeli silnik wymaga 95 i to paliwo tyle okatanow osiąga to tankowanie 98 jest pozbawione sensu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
![]() Cytat:
na paliwie 70 oktanowym samoloty musiały by spadać na pewno nie palił mniej a nawet jeśli to niezauważalnie. placebo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 25-02-2017
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4
Silnik: DW10C 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 339
|
![]()
Ja tam lałem ciągle 98 bo przez chwilę walczyłem ze spalaniem stukowym (chyba to było spalanie stukowe) a przynajmniej podobny do tego spalania dźwięk którego na 98 nie było. Czujnik spalania sprawny. Wracałem dwa razy do 95 i problem stukania powracał.
Różnic w spalaniu nie zauważyłem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
![]()
Po prostu zapala się w wyższej temperaturze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Natomiast jeśli producent gwarantuje sprawne działanie przy 95 oktanach to o ile paliwo trzyma taki poziom, silnik przez analizę danych z czujnika spalania stukowego powinien bez problemu to ogarnąć.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] w jakim silniku? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|