|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-03-2010, 18:40 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-02-2010
Skąd: Trójmiasto! (nadal trują)
Model: Galaxy MK3 przed liftem
Silnik: 2.0 140 koni , jakiś diesel
Rocznik: 2010
Postów: 101
|
Technika jazdy
Witam
Szukałem ale tak prostego tematu nie było. Lamerskie pytanie ale sporadycznie zmieniam samochody, nie interesuję się motoryzacją (jako taką) a chciałbym wiedzieć jak się tym jeździ - jak mam samochód to już lubię wiedzieć jak ten konkretny działa. Przesiadłem się po 10 latach z T4 2,4D - sporadycznie jeździłem żony felicią 1,9D no i dla zabawy vitarą 1,6. ( kupiłem ją z oponami 255 - szok co za diabeł to wymyślił, 2 x na szutrowej drodze mało fikołka nie wywinąłem, koleiny = test na refleks). Teraz mam 1,9 TDI 110kM z 2001 roku. W T4, jeżdżąc samemu tak od 50km/h wrzucałem 5 i tamten silnik wszystko znosił z pokorą. Ruszałem z 1, 2 co akurat było włożone, z 3 też się zdarzało ale to tylko jak żona zwracał uwagę że biegów nie zmieniam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tu biegi trzeba zmieniać i już do tego przywykam i stąd pytanie: przy jakich obrotach/prędkościach powinno się zmieniać biegi przy spokojnym ekonomicznym poruszaniu się po płaskim. Jaki poziom obrotów jest najrozsądniejszy, a jaki sensownie dopuszczalny, na ile należy zmieniać obroty by turbo "nie przywykło do 1 pozycji, po jakim czasie powinno się go gasić itd. Ostatnio edytowane przez wysokist ; 09-03-2010 o 18:45 |
09-03-2010, 20:10 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-11-2009
Skąd: GDAŃSK
Model: MK2
Silnik: 1,9TDI
Rocznik: 2002
Postów: 32
|
Odp: Technika jazdy
Witam kolęgę .Kiedy kupiłem galaxy miałem podobny dylemat ale z czasem wyjaśniło się co robić aby auto jechało płynnie.W międzyczasie posiłkowałem się opinią mechaników zajmujących się na poważnie silnikami diesla.Z praktyki wynika że zmiana biegów powinna następować przy okolo 2000 obrotów/min.Zbyt niskie obroty negatywnie wpływają na trwałość jednostki napędowej.Jeżeli chodzi o turbine to po skończonej jeździe silnik powinien przez chwilę pozostać na wolnych obrotach.
|
09-03-2010, 22:40 | #3 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-10-2009
Skąd: TST/LU/Oslo
Model: Ford Galaxy mk2 ghia
Silnik: 2,0 TDCi, 140 koni
Rocznik: 2007
Postów: 43
|
Odp: Technika jazdy
No ja zmieniam biegi ok 2k obrotów jak jadę sam bez obciążenia. Generalnie dynamiczniej jeżdżę chyba, bo staram się nie przekraczac 2300 - 2500 na niskich biegach. I jazda powyżej 3000 to już extremalne wyczyny jak dla mnie...
Ważne jest, żebyś pamiętał, że dieslem się jezdzi jak sie diesel nagrzeje. Szczególnie jak masz TDI. Zasada jest - nie załączać turbiny zanim termostat nie zacznie się przydawać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wiadomo, że to teoria, ale im cześciej wprowadzana w życie tym lepiej. Po zatrzymaniu się silnik jakieś 2-3 sekundy oddechu - zgadza się. Ruszanie - ja nie lubię męczyć aut. Ruszam z jedynki chociaż 116 koni daje radę w cuglach na dwójce bez problemu. Rekord - 110 koni w TDI z czwórki, z pustą lawetą, pod lekka górkę. Ruszył i na 4ce dojechał 45 kilometrów do domu :-) Sprzęgło zawstydziło turbodynomana ;-) Ostatnio edytowane przez Kinematick ; 09-03-2010 o 22:45 |
10-03-2010, 09:24 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: Technika jazdy
Kolega który założył temat widze z rocznika że ma nie 110 a 116 kucy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak masz manual to zmieniaj biegi przy minimum 2000-2200 obr/min.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
10-03-2010, 10:11 | #5 |
ford::professional
Imię: Ja
Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Polska
Model: Galaxy Mk2 Trend, Mk3 Titanium
Silnik: 1,9 TDI, 2,0 TDCi
Rocznik: 2001, 2009
Postów: 1,192
|
Odp: Technika jazdy
Kolego,
najważniejsze, żeby nie bawić się w taxówkarzy - ledwo ruszy zraz 4-ka lub 5-tka. Nasze silniki (zresztą ogólnie - nowe diesle ) potrzebują trochę obrotów, żeby dobrze funkcjonować. Nie należy oszczędzać turbiny. Nie używanie szkodzi bardziej niż wkręcanie obrotów. Oczywiście nie na maxa ale te 2.500 to jest spokojna jazda. Wszystko zależy czy ma się "ciężką" nogę. Zresztą po paru jazdach sam wyczujesz kiedy silnik chodzi najlepiej. Pozdro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
10-03-2010, 11:25 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: Małopolska
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 TDI 130PS
Rocznik: 2003
Postów: 143
|
Odp: Technika jazdy
To i ja podepnę się do tematu jako, że też od niedawna przesiadłem się na Galaxy (wcześniej FABIA SDI).
W skodzie to rzeczywiście można było ruszać z każdego biegu i dawała radę mimo, że miała 64 kucyki a Galaxy mimo, że ma 130 kucyków nie radzi sobie nawet z pierwszym biegiem - niemożliwe jest praktycznie ruszenie z jedynki na prostej bez dodania gazu - czy to normalne? Często przy ruszaniu niestety ale mi gaśnie. Wolne obroty mam na poziomie 900 - więc raczej nie za niskie. Czy to rzeczywiście kwestia przyzwyczajenia ? Inną rzeczą jest bardzo niskie sprzęgło - czy tak maja wszystkie MK2? |
10-03-2010, 11:53 | #7 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-10-2008
Model: Alhambra
Silnik: 1.9TDI AUY
Rocznik: 2001
Postów: 930
|
Odp: Technika jazdy
Cytat:
Ostatnio edytowane przez DDiablo ; 12-03-2010 o 10:43 |
|
10-03-2010, 12:07 | #8 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: Technika jazdy
Cytat:
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
|
10-03-2010, 14:09 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-10-2009
Skąd: Krosno
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDi 145 AUY
Rocznik: 2001
Postów: 91
|
Odp: Technika jazdy
Temat moim zdaniem śmieszny i służący do wypowiedzi raczej subiektywnego stylu jazdy danej osoby. Gdyby tym samochodem trzeba było jakoś szczególnie umieć jeździć to przy zakupie nowego miałbyś lekcję jazdy jak jest np przy porsche Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Z Twojej wypowiedzi widać że jesteś w miarę doświadczonym kierowcą więc sam powinieneś już wiedzieć jak jeździć, bo i tak większość wypowiedzi będzie opartych na domysłach czy opiniach zasłyszanych od innych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Rada nie katuj silnika jak jest zimny ale używaj jego mocy i będzie ok. Nie bój się kręcić silnika na obroty to nie prawda że przy 3,5 tyś się rozpadnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dobra turbina ma ciągnąć do odcięcia.
Co do ruszania ma ruszać bez problemu bez gazu. Komp sam zwiększy odpowiednio obroty. |
10-03-2010, 15:00 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: Technika jazdy
Bez naciskania na gaz obroty wzrosną???Hmm..ciekawe..
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|