Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-03-2009, 21:14   #11
piotras78
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-03-2007
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 1,8 TDCi 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 81
Domyślnie Odp: Czy macie problem z filtrem DPF?

Witam. Mam trochę inne pytanie odnośnie DPF ale podepnę się pod ten wątek. Chce zmienić mondka na s-maxa i mam pytanie jak odróżnić 2.0 TDCi z DPF od tego bez. Ponieważ chce kupić autko używane to wolałbym raczej nabyć go bez DPF (nie wiadomo jak ktoś użytkował samochód a może się w niedalekim czasie okazać że jest to element do wymiany po poprzednim właścicielu - z tego co wiem chyba trochę to kosztuje)

piotras78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2009, 23:50   #12
arczi_75
ford::advanced
 
Avatar arczi_75
 
Zarejestrowany: 11-01-2009
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 336
Domyślnie Odp: Czy macie problem z filtrem DPF?

Wyciąg z aktualnego cennika Forda S-Max:
z DPF jest: 2.0 TDCi 115 KM, 2.0 TDCi 140 KM Automat i 2.2 TDCi 175 KM
Sądzę, że w egzemplarzach z lat 2007 i 2006 było tak samo.
arczi_75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2009, 00:03   #13
piotras78
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-03-2007
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 1,8 TDCi 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 81
Domyślnie Odp: Czy macie problem z filtrem DPF?

Byłem w salonie forda i DPF jest jako opcja do 2.0 TDCi, przeglądając ogłoszenia też widzę że nie wszystkie 2.0 TDCi go mają. 2.0 TDCi były tez 115 KM ? różnią się czymś pod maską. Pytam o to wszystko bo większość interesujących mnie egzemplarzy jest daleko od wawy a handlarze sami nie do końca są zorientowani co sprzedają. Wole sobie zobaczyć i wyłapać interesujące mnie rzeczy na fotach niż jechać 300 km i wracać z niczym
piotras78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2009, 13:11   #14
tygrysex
ford::specialist
 
Avatar tygrysex
 
Zarejestrowany: 27-05-2008
Model: Foczka GoldX/S-Max Titanium
Silnik: 1.6 Ti-Vct/2.0 TDCI
Rocznik: 2010/2008
Postów: 680
Domyślnie Odp: Czy macie problem z filtrem DPF?

No ja dzis przejzalem wszystkie papiery jakie mam od auta... zakupione i zarejestrowane 16.09.2008 (zamawiany 30.05.200Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 2.0 TDCI... i bylem swiecie przekonany, ze ma filtr... coprawda przy zamawianiu nikt mnie nie pytal... ja tez nie prosilem (mozna rzec z braku doinformowania) o DPF...
Wiec zadzwonilem dzis do ASO i po numerze nadwozia Pan stwierdzil, ze moje auto na 300% takowego filtra nie posiada, co bardzo poprailo mi samopoczucie w dniu dzisiejszym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. moim zdaniem dodatkowy problem na ktory trzeba uwazac...
Auto nie czesto widuje dalekie trasy, wiec brak tego filtra bedzie mi na reke Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Takze jedyna chyba droga, aby stwierdzic czy auto posiada filtr DPF, to sprawdzenie po numerze nadwozia... no chyba, ze te z DPF maja jakas dopiske w papierach...

Ostatnio edytowane przez tygrysex ; 11-03-2009 o 13:17
tygrysex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2009, 23:42   #15
Dejwid
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-06-2009
Skąd: wielkopolska
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.2 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 110
Domyślnie Odp: Re: Czy macie problem z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał witekga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W czsie jazdy to widać tylko w postaci znaaacznie zwiększonego spalania chwilowego, na postoju to czuję dość wyrażnie wibracje auta. Trwa to kilka kilometrów/minut.
witam ,czytając ten temat zastaniawiam się czy to nie jest odpowiedz na moje pytanko.... może jakieś pomysły ? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Dejwid jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2009, 22:22   #16
makos
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: TDCi 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 124
Domyślnie Odp: Czy macie problem z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał tygrysex Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No ja dzis przejzalem wszystkie papiery jakie mam od auta... zakupione i zarejestrowane 16.09.2008 (zamawiany 30.05.200Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 2.0 TDCI... i bylem swiecie przekonany, ze ma filtr... coprawda przy zamawianiu nikt mnie nie pytal... ja tez nie prosilem (mozna rzec z braku doinformowania) o DPF...
Wiec zadzwonilem dzis do ASO i po numerze nadwozia Pan stwierdzil, ze moje auto na 300% takowego filtra nie posiada, co bardzo poprailo mi samopoczucie w dniu dzisiejszym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. moim zdaniem dodatkowy problem na ktory trzeba uwazac...
Auto nie czesto widuje dalekie trasy, wiec brak tego filtra bedzie mi na reke Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Takze jedyna chyba droga, aby stwierdzic czy auto posiada filtr DPF, to sprawdzenie po numerze nadwozia... no chyba, ze te z DPF maja jakas dopiske w papierach...
Tygrysex,

Wiekszość Maksiów 2.0 TDCi sprzedawanych przez polskich dilerów jest bez DPF. Na rynku niemieckim - praktycznie wszystkie Maxie TDCi mają DPF. Producent (Ford) wyposaża samochody w tego typu "wynalazki" jeśli jest do tego zmuszony przez prawo lub przepisy podatkowe... U nas, ani prawo ani przepisy podatkowe nie preferują klientów decydujących się na zakup samochodów (diesli) z DPF.

Sprawdzenie wg. VIN to najlepszy sposób, można to zrobić u każdego dilera... a pilnowanie "wypalania" filtra to jeszcze jeden kłopot, o którym większość użytkowników nie musi pamiętać... samochód służy do jazdy !

Pozdro,

Makos
__________________
Biały Maxio.
makos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-06-2009, 13:40   #17
cinek_sw
ford::average
 
Avatar cinek_sw
 
Zarejestrowany: 22-03-2009
Skąd: Leszno
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 95
Domyślnie Odp: Re: Czy macie problem z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał witekga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W czsie jazdy to widać tylko w postaci znaaacznie zwiększonego spalania chwilowego, na postoju to czuję dość wyrażnie wibracje auta. Trwa to kilka kilometrów/minut.
Mam C-maxa 2.0 TDCi i u mnie to nie wygląda tak kolorowo, że tylko zwiększone spalanie i inna praca silnika. Mianowicie co jakieś 600km auto nie chce się wkręcić powyżej 2000obr/min, a jak dodam za dużo gazu to mi w ogóle nie chce jechać (tak jakby się zatkało coś - muszę ująć gazu żeby znowu jechało). W trasie to jest jeszcze do przeżycia, ale kiedyś stało mi się to jak jechałem w górach i nie mogłem podjechać, a jeśli to się dzieje w mieście na skrzyżowaniu to już w ogóle masakra (zwłaszcza dla mojej żony).

Czy tak się objawia praca DPF-a czy to coś innego, zaznaczam że żadna kontrolka nie pali się na tablicy wskaźników. Auto ma 85000tys i jest z roku 2006.

pozdrawiam i proszę o pomoc
cinek_sw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2009, 10:44   #18
harryon
ford::beginner
 
Avatar harryon
 
Zarejestrowany: 05-07-2005
Skąd: Poznań
Model: S-MAX Titanum Platinum X
Silnik: 2.0 TDCI PowerShift
Rocznik: 2013
Postów: 37
Domyślnie OT: Odp: Re: Czy macie problem z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał cinek_sw Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam C-maxa 2.0 TDCi i u mnie to nie wygląda tak kolorowo, że tylko zwiększone spalanie i inna praca silnika. Mianowicie co jakieś 600km auto nie chce się wkręcić powyżej 2000obr/min, a jak dodam za dużo gazu to mi w ogóle nie chce jechać (tak jakby się zatkało coś - muszę ująć gazu żeby znowu jechało). W trasie to jest jeszcze do przeżycia, ale kiedyś stało mi się to jak jechałem w górach i nie mogłem podjechać, a jeśli to się dzieje w mieście na skrzyżowaniu to już w ogóle masakra (zwłaszcza dla mojej żony).

Czy tak się objawia praca DPF-a czy to coś innego, zaznaczam że żadna kontrolka nie pali się na tablicy wskaźników. Auto ma 85000tys i jest z roku 2006.

pozdrawiam i proszę o pomoc
Jeździłem kiedyś Audi A6 2.5TDI z uszkodzoną turbiną i był taki objaw. Na światłach maluchy mnie wyprzedzały - to tylko sugestia

harryON
harryon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2009, 14:53   #19
przemo*
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-08-2009
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 24
Domyślnie Odp: Czy macie problem z filtrem DPF?

Też mam problem z DPF-em. A mianowicie autko przestało wogule jeździć ( zero przyśpieszenia, nie wkręca sie na wysokie obroty).

Co zostało sprawdzone aby wykryć usterkę:
1. Sprawdzenie układu dolotowego powietrza - szczelny
2. Sprawdzenie zaworów sterujących podciśnieniem - sprawne
3. Sprawdzenie turbiny - sprawna

A tak wogule komunikat o usterce to " za niskie ciśnienie doładowania"

4. Wreszcie doszliśmy do układu wydechowego, a mianowicie rozszczelnienie układu przed filtrem cząsteczek stałych DPF zaowocowało i autko zaczęło normalnie jeździć.

Niestety po ponownym skręceniu układu wydechowego problem znowu powrócił.
Dodam że jazda na wysokich obrotach ok. 3500 obr/min przez dystans około 45 km. nie pomogła w wypaleniu DPF'a..

Może poprostu wiertarka w dłoń i parę dodatkowych otworów w DPF'ie trzeba wykonać.

Jeżeli ktoś może pomóc w tej sprawie to proszę o pomoc.

Dodam jeszcze że koszt nowego filtra DPF to koszt powyżej 4000 tys. zł w ASO.

--
przemo*
przemo* jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2009, 09:29   #20
kozu44
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-09-2009
Skąd: Opole
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie Odp: Czy macie problem z filtrem DPF?

Niestety u mnie z DPF-em zaliczyłem porażkę. Może zatankowałem syf na stacji (do pełna przy obwodnicy Trójmiasta - około 60l) i bez gaszenia auta dojechałem do Opola (>500km). Jazda też autostradą - na pewno ponad 3000 obrotów... Następnego dnia po przejecahniu 3 km niespodzianka - kontrolka chack engin i auto przełączone w tryb awaryjny. Diagnoza - usterka DPF (kod mam gdzieś w domu zapisany). Jako że jestem początkujący w kombinowaniu to pozostał serwis (2 kumpli się poddało - mondziak nie chciał sie zresetować). W serwisie wypalili i zresetowali, ale jak tak dalej pójdzie to tragedia... Na szczeście kosztowało tylko za diagnostyke (coś ponad 200 zeta), ale przyszłość tylko wywalić to g..no.
Auto kupiłem z Niemec - X.2007 przebieg 34kkm, obecnie 50...
kozu44 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.