Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Go Back   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Register FAQ Calendar Today's Posts Search

Notices

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 01-06-2008, 09:08   #41
STraits
ford::average
 
Join Date: 13-11-2006
Location: Lublin
Posts: 67
Default Re: mondeo st220

Quote:
Originally Posted by Przemo1903
Ja mam w ST 258,5 KM i nie narzekam, faktycznie jest różnica. Seria zostaje sporo w tyle...
A jak to osiągnąłes ?

STraits jest offline   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 09:36   #42
norbi333
ford::professional
 
Join Date: 16-06-2007
Location: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Posts: 1,207
Default Re: mondeo st220

V-tech podaje ,że chipowaniem można osiągnąć podobne wartości
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r
norbi333 jest offline   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 10:06   #43
Przemo1903
ford::average
 
Przemo1903's Avatar
 
Join Date: 26-02-2008
Location: Kraków
Model: 308 GT FL 2.0 HDI 177 KM
Silnik: 2000
Rocznik: 2018
Posts: 184
Default Re: mondeo st220

Quote:
Originally Posted by STraits
Quote:
Originally Posted by Przemo1903
Ja mam w ST 258,5 KM i nie narzekam, faktycznie jest różnica. Seria zostaje sporo w tyle...
A jak to osiągnąłes ?
Zmiana programu i przepustnicy.
__________________
Peugeot 308 FL GT 2.0 HDI 177 KM EAT8
Przemo1903 jest offline   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 17:32   #44
STraits
ford::average
 
Join Date: 13-11-2006
Location: Lublin
Posts: 67
Default Re: mondeo st220

Nie zebym sie czepial, ale to jest tekst zdajsie poprzedniego wlasciciela Twojego autka :

Quote:
In my humble opinion first step in ST220 tuning is an installation of "thinblade" throttle body. In my car that increases theoretical diameter of butterfly from 60mm to 64,4 mm and causes about 14 HP increase (of course measured on the dyno). AFR is still proper as increased airflow will be compensated with more fuel due to higher readouts from airflow meter.

Such throttle body cannot be installed to ST200 or 2.5V6 engines, due to some reasons.

Next step can be replacement of the exhaust manifolds with complete 3-1 x 2 manifolds with metal catalytic converters. Another 15 powerhorses and no troubles with exhaust gases or exhaust noise...

Please have a look at the dyno printouts for my car:

Group of lines at the top of graph are torque lines (with Nm, sorry), middle - power lines and bottom - power loss at front wheels.

Pink lines (TEST4, 227,3 HP 273 Nm) are factory results (measured in 2005, when I have bought my ST).

Then, blue lines (TEST3 234 HP, 274 Nm) - I have found how to overprogram my ECU trough Motorola PowerPC BDM port inside ECU and I have increased (advanced) ignition by 3-4,5 and increased dueling by 0,5 AFR (ca. 3,5%) for full throttle (WOT) only.

After that (green lines, 241 HP, 280 Nm) - I have replaced my throttle body with thinblade and starting from 4500 rpm I have gained a nice power and torque increase. I have found, that power still arises up to rpm limit at 6700 so I started to search where is rpm limit coded in ECU.

Finally (red lines, TEST1) i have replaced both manifolds with self-developed manifolds and with 2 x metal catalytic converters (used typically in races, where obligatory). I have changed also rpm limit to 7000. After that I have 258 HP and 288 Nm.

This is maybe nothing special, but shows my way for power increase in ST220.

PS: Air intake is factory. Filter is K&N (factory filter replacement).

Z tego co widze to mial wtedy :

Quote:
ST220 '04 EUR3 (258 HP, 288 Nm)...

Przepustnica przepustnicą, ale nowe kolektory wydechowe tez zdajsie swoje robią.
STraits jest offline   Reply With Quote
Old 01-06-2008, 21:06   #45
Przemo1903
ford::average
 
Przemo1903's Avatar
 
Join Date: 26-02-2008
Location: Kraków
Model: 308 GT FL 2.0 HDI 177 KM
Silnik: 2000
Rocznik: 2018
Posts: 184
Default Re: mondeo st220

A ja mam na to wykresy, widocznie później coś zmienił jeszcze. A poza tym to raczej nie jego tekst, a nawet na pewnoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A gdzie go znalazłeś??
__________________
Peugeot 308 FL GT 2.0 HDI 177 KM EAT8
Przemo1903 jest offline   Reply With Quote
Old 02-06-2008, 09:14   #46
ArturST
ford::amateur
 
Join Date: 08-02-2006
Location: NS
Posts: 6
Default Re: mondeo st220

To moze i ja dorzuce cos od siebie w kwesti zwiekszania mocy w ST220.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
ArturST jest offline   Reply With Quote
Old 30-08-2012, 12:58   #47
sseebbaa1
ford::advanced
 
sseebbaa1's Avatar
 
Imię: Sebastian
Join Date: 20-05-2012
Location: Gorzów
Model: Mondeo ST220 / S-Max mk2 / Volvo C70 2.5T
Silnik: 3.0 V6 265 KM / 2.0TDCi 150KM (chip 200 KM) PowerShift
Rocznik: 2005.11 / 2015.07
Posts: 310
Default Odp: mondeo st220

Poruszono na początku wątku sprawę słabych skrzyń biegów w Mondeo ST220 MK3. Padło też wtedy pytanie, które jednak nie doczekało się odpowiedzi :
- czy usterki dotyczą 5-biegowych czy 6-biegowych skrzyń?
("6" jest raczej nowszą konstrukcją niż "5").
sseebbaa1 jest offline   Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 11:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.