|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-08-2019, 21:45 | #1 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-08-2018
Skąd: Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 118
|
Falowanie obrotów 1.6EB 1300- 1600 - przyczyna?
Witam,
1.6EB 2011 115tys km. Pierwszy raz zauważyłem objaw miesiąc temu, drugi raz tydzień temu a trzeci raz dzisiaj. Po dłuższej jeździe zatrzymuję samochód, wrzucam wsteczny i ruszam do tyłu a potem ewentualnie jeszcze jedynka i do przodu lekka korekta (czyli: parkuję), wrzucam luz i się zaczyna folowanie obrotów 1300 - 1600 obr tak w tempie jeden cykl na około 4 sekundy. 1300 -> rośnie powoli do 1600 przez około 4 sekundy i potem gwałtownie spada znowu na 1300 i tak ciągle dopóki mocno nie przygazuję. Po silnym dodaniu gazu spokój - wraca na 800. Różne falowania miałem w swoich samochodach ale tego typu pierwszy raz. Co to może być ??? PS Akcję serwisową układu chłodzenia mam dopiero za miesiąc w ASO (wymiana zbiornika płynu chłodzącego i oczujnikowanie układu). |
11-08-2019, 22:52 | #2 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 ecoboost, 150 kM
Rocznik: 2011
Postów: 538
|
Odp: Falowanie obrotów 1.6EB 1300- 1600 - przyczyna?
|
12-08-2019, 10:10 | #3 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-08-2018
Skąd: Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 118
|
Odp: Falowanie obrotów 1.6EB 1300- 1600 - przyczyna?
Ale gdzie, w nosie?
Bump: Auto mam od roku i od tej pory wymieniłem świece na oryginały, olej silnikowy, filtry (3 sztuki) i rozrząd. Do tego z mechaniki końcówki drążków z drążkami, tarcze + klocki przód, elementy gumowe zawieszenia - komplet przód i tył. Geometria 3 razy robiona. Coś jeszcze? Nie wiem - woskuję auto raz na miesiąc ręcznie sonaxem ale to chyba nie ma wpływu na obroty Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: A przepraszam - jeszcze sobie przypomniałem, że resetowałem czujnik położenia kierownicy z efektem pozytywnym. |
12-08-2019, 15:25 | #4 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 ecoboost, 150 kM
Rocznik: 2011
Postów: 538
|
Odp: Falowanie obrotów 1.6EB 1300- 1600 - przyczyna?
Masz się do czego podłączyć, by sprawdzić ewentualne błędy ?
|
12-08-2019, 17:34 | #5 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-08-2018
Skąd: Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 118
|
Odp: Falowanie obrotów 1.6EB 1300- 1600 - przyczyna?
Podłączę się i dam znać czy coś wyskoczyło (forscan przez elm od viakena - coś tam zawsze pokaże i raczej to prawdaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
12-08-2019, 19:09 | #6 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-08-2018
Skąd: Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 118
|
Odp: Falowanie obrotów 1.6EB 1300- 1600 - przyczyna?
===PCM DTC P2678:13-2F===
Kod: P2678 - Otwarty obwód sterujący zaworem odpowietrzania płynu chłodzącego Dodatkowe symptomy usterki: - Otwarty obwód Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Zamrożone ramki : -LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 27 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -RPM: 0 obr/min - Obroty silnika na minute -FUELSYS: error - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta) -SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1) -LONGFT1: 3.91 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1) -MAP: 98.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor). -VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu -SPARKADV: 0.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu -IAT: 27 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 0.00 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -TP: 16.08 % - Pozycja przepustnicy -RUNTM: 0 s - Czas od uruchomienia silnika -FRP: 690.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej -EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa -FLI: 0.00 % - Poziom paliwa -BARO: 100.0 kPa - Ciśnienie barometryczne. -VPWR: 12.25 V - Napięcie modułu sterującego -LOAD_ABS: 0.00 % - Wartość bezwzględna obciążenia -TP_REL: 5.88 % - Względne położenie przepustnicy -AAT: 22 °C - Temperatura powietrza otoczenia -TP_B: 16.08 % - Czujnik położenia przepustnicy 2 -APP_D: 8.24 % - Położenie pedału przyspiesznika D -APP_E: 7.84 % - Położenie pedału przyspiesznika E -TAC_PCT: 1.57 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy -FF_INF: 0.00 % - Spodziewana zawartość procentowa paliwa Flex Fuel -LONGFT12: 0.00 % - Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2) -APP_REL: 0.00 % - Względna wartość położenia pedału przyspiesznika ===END PCM DTC P2678:13-2F=== ===OBDII DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Diagnostyka pokładowa II ===END OBDII DTC Brak=== ===SASM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego ===END SASM DTC Brak=== ===ABS DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem). ===END ABS DTC Brak=== ===RCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł układu SRS ===END RCM DTC Brak=== ===PSCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy ===END PSCM DTC Brak=== ===BCMii DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia ===END BCMii DTC Brak=== ===SRM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł rozpoznawania mowy ===END SRM DTC Brak=== ===PDM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera ===END PDM DTC Brak=== ===DDM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Modu drzwi kierowcy ===END DDM DTC Brak=== ===PAM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie ===END PAM DTC Brak=== ===HVAC DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja ===END HVAC DTC Brak=== ===ACM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio ===END ACM DTC Brak=== ===IPC DTC U0416:68-2A=== Kod: U0416 - Nieprawidłowe dane uzyskane z VDM Dodatkowe symptomy usterki: - Informacje o zdarzeniu Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą ===END IPC DTC U0416:68-2A=== |
12-08-2019, 20:55 | #7 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 ecoboost, 150 kM
Rocznik: 2011
Postów: 538
|
Odp: Falowanie obrotów 1.6EB 1300- 1600 - przyczyna?
To akurat nie będzie miało wpływu na falowanie obrotów, ale masz uszkodzony elektrozawór układu chłodzenia - ten przy termostacie, pod alternatorem. Usterka dość niebezpieczna...jak możesz, to ogranicz jeżdżenie. Jak sam pisałeś akcje masz za miesiąc, więc i tak zostanie wymieniony na nowy, razem z zaworem obejściowym.
|
12-08-2019, 21:23 | #8 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-08-2018
Skąd: Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 118
|
Odp: Falowanie obrotów 1.6EB 1300- 1600 - przyczyna?
Nie chcę zmieniać tematu ale a'propos elektrozaworu (dzięki za wskazówkę że to elektrozawór) to jest on w pozycji "open" czyli na szczęście chyba lepiej niż byłby w pozycji "close"... Zauważyłem ten błąd jak sobie kupiłem jakieś 3 miesiące temu Viakena ELM do restartu czujnika położenia kierownicy, i skojarzyłem go z wymianą płynu chłodzącego podczas wymiany rozrządu z pompą wody. Ale to jednak chyba jedno z drugim nie ma nic wspólnego i mechanik ma wobec tego czyste kontoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czytałem też, że ten błąd może być spowodowany wadą sterownika PCM (czyli defacto nie jest to usterka mechaniczna a jedynie soft wariuje). Jutro wetknę tam swoje paluchy i poruszam złączem - może ruszy. A obroty nadal będę śledził ale nie mam pomysłu co może być ich przyczyną? (w Astrze II kiedyś miałem bardzo podobny objaw ale na zimnym silniku - teraz dopiero widzę filmiki na youtube z rozwiązaniem zagadki - wada sterownika silnika. Wtedy nikt nie wiedział co jest grane...nawet mechanicy z ASOGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). |
12-08-2019, 21:40 | #9 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 ecoboost, 150 kM
Rocznik: 2011
Postów: 538
|
Odp: Falowanie obrotów 1.6EB 1300- 1600 - przyczyna?
O soft PCM-a też nie masz się co martwić...będzie po akcji zmieniony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Na bank masz cewkę uwaloną od tego zaworu...pisałem o tych zaworach tu na forum, i o różnych ich uszkodzeniach, z którymi miałem do czynienia. Stawiam na uszkodzoną cewkę...no chyba, że któryś z dwóch przewodów od niego się uszkodził.
Wracając do problemu...miałem to samo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po wnikliwym szukaniu natknąłem się na nieszczelność w dolocie pomiędzy przepływką a turbiną - po usunięciu jak dotąd ten problem mi nie powrócił. |
13-08-2019, 09:05 | #10 |
ford::average
Imię: Radek
Zarejestrowany: 27-08-2018
Skąd: Wrocław
Model: S-Max
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 118
|
Odp: Falowanie obrotów 1.6EB 1300- 1600 - przyczyna?
Napisałeś, że elektrozawór będzie podczas akcji wymieniony - czy on jest zintegrowany z uszkodzoną cewką i cewki problem też zniknie po akcji?
Wracając do tematu: "przepływka" to rozumiem jest przepływomierz? Jeśli była nieszczelność to jak ją u licha znalazłeś? Na TVNTurbo gość dymu pełno narobił i zatkał dolot i mu dymek wciągało nieszczelnością ale ja nie mam takich możliwości a szukanie małej dziurki jest niemożliwe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy jak jest nieszczelność w dolocie to parametr LTFT1 na biegu jałowym powinien być wyraźnie wyższy od 10% ? ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]). Czy do turbo idzie jakiś osobny dolot, który widać i będę wiedział gdzie szukać? Przy okazji dzięki za pomoc bo rzadko ktoś tak konkretnie opisuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|