Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-11-2019, 00:04   #1
danek4863
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-10-2018
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 20
Domyślnie Piwershift a chip tuning

Witam szukałem wszędzie ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...
Chciałem się dowiedzieć czy i jak zmienia się pracą skrzyni powershift w 2.0 tdci 163 KM po chipie ? Jest jakaś poprawa w pracy przyjemniej jeździ? Dzięki z góry za pomoc 🙂

danek4863 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2019, 21:53   #2
kobrys
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-02-2013
Skąd: Krosno
Model: Galaxy A8
Silnik: 2.0 EcoBlue 150km
Rocznik: 11.2018
Postów: 183
Domyślnie Odp: Piwershift a chip tuning

Podpinam się pod temat z takim samym pytaniem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kobrys jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2019, 00:05   #3
danek4863
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-10-2018
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 20
Domyślnie Odp: Piwershift a chip tuning

Nikt nic nie może pomóc ?
danek4863 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2019, 00:33   #4
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Piwershift a chip tuning

Cytat:
Napisał danek4863 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jest jakaś poprawa w pracy przyjemniej jeździ?
Ale jakiej poprawy oczekujesz,jeżdzi tak samo przyjemnie jak i bez chipa
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2019, 07:21   #5
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
Domyślnie Odp: Piwershift a chip tuning

A co ma chip do tego jak pracuje skrzynia?

Wg mojej wiedzy żaden z tunerów nie bawi się w zmianę oprogramowania PowerShifta (to nie DSG, gdzie faktycznie takie coś można zrobić), więc niby jakim cudem od zmienionej mapy silnika ma się cokolwiek zmienić w skrzyni?
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI
MAG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2019, 07:36   #6
makinen
ford::specialist
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2017
Skąd: Opole
Model: S-Max Powershift
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 682
Domyślnie Odp: Piwershift a chip tuning

Szkoda. Bo nie na darmo motor i przekładnie nazywa się zespołem napędowym. Jak nie będzie grało równo to efekt będzie jak w Oplach, gdzie ta para nigdy nie jest dobrze zestrojona.
makinen jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2019, 09:46   #7
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: Piwershift a chip tuning

nie wiem jakie problemy macie z PS, wydaje mi się że te skrzynie bardzo dobrze pracują z tymi silnikami
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2019, 10:46   #8
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Piwershift a chip tuning

Cytat:
Napisał makinen Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Szkoda. Bo nie na darmo motor i przekładnie nazywa się zespołem napędowym. Jak nie będzie grało równo to efekt będzie jak w Oplach, gdzie ta para nigdy nie jest dobrze zestrojona.
Ale to gra równo i chodzi bardzo dobrze a w PS nikt nie grzebie z tego co się orientuję.
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2019, 21:35   #9
sanczo17
ford::average
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 16-07-2016
Model: Focus MK3 ST 415 KM
Silnik: 2.3
Rocznik: 2017
Postów: 157
Domyślnie Odp: Piwershift a chip tuning

Nie chcę cię martwić ale te skrzynie nie należą do najmocniejszych

Nie wiem czy to jest ta sama skrzynia co w Galaxy 2.0 TDCi Mk III Piwershift
jak te same to te skrzynie mają kiepskie opinie u nas w robocie to 3 szt. tygodniowo padało na 6000 galaxy nawet ford oddelegował 2 ludzi i tylko naprawiali skrzynie na warsztatach nic więcej
Mechaniki od forda mówili że Ford kupuje je w chinach dlatego takie kiepskie

Ostatnio edytowane przez sanczo17 ; 03-12-2019 o 21:46
sanczo17 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2019, 11:59   #10
kobrys
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-02-2013
Skąd: Krosno
Model: Galaxy A8
Silnik: 2.0 EcoBlue 150km
Rocznik: 11.2018
Postów: 183
Domyślnie Odp: Piwershift a chip tuning

Cytat:
Napisał heko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie wiem jakie problemy macie z PS, wydaje mi się że te skrzynie bardzo dobrze pracują z tymi silnikami
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] absolutnie nie mam zadnego problemu, ale jestem ciekawy finalnego efektu bo skrzynia wielokrotnie zdaje się wiedzieć lepiej od silnika czego mi trzeba...

Skrzynia PS w trybie D trzyma dosyć niskie obroty, przy próbie przyspieszania praktycznie zawsze redukuje bieg żeby samochód mógł się jakoś zebrać.
Przy mocnym przyspieszaniu trzyma obroty praktycznie zawsze do 4k.

Miałem już 2.0 TDCi w manualu po chipie i auto miało rewelacyjną wręcz elastyczność, ale to ja decydowałem na którym biegu jadę, a jeździło świetnie.
Z PSem jeżdże od roku i mam bardzo mieszane uczucia.

No i teraz moje pytanie - czy odczujemy jakąkolwiek poprawę elastyczności czy skrzynia nadal przy najmniejszej próbie przyspieszania (nawet nie wariackiego) zamiast momentem będzie kierować się zawsze w kierunku wysokich obrotów?
Czy przyspieszenie 100-140km/h będzie nadal realizować na 4 biegu do końca czy wrzuci ten 5 bieg na około 120km/h bo będzie tam więcej mocy po chipie? Czy jadąc 60km/h na 5 biegu w D kiedy kopnę go do przodu od razu zredukuje do 3 i będzie mielić czy połapie się, że na 4 jest więcej mocy i po chipie to ma sens?

Ja ze swoim S-Maxem mam dwa problemy:
- za wolno przyspiesza (brak mocy)
- zbyt duzo redukuje (brak mocy do masy)

Nie chodzi mi też o jakąś głupią jazdę - boję się tym autem wyprzedzać bo praktycznie ta buda nie przyspiesza powyżej 70km/h.

Czy skrzynia połapie się, że ma więcej mocy do dyspozycji i będzie nią efektywnie zarządzać czy jednak będzie zachowywać się jakby tej mocy nadal było tyle ile oryginalnie...

Ostatnio edytowane przez kobrys ; 05-12-2019 o 12:28
kobrys jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:40.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.