Forum Ford Club Polska

Sprawdzenie Numeru VIN

Wprowadź numer VIN, aby sprawdzić Historię Pojazdu

Sklep z częściami do Forda -  iParts.pl

Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Kuga

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-03-2020, 17:26   #11
Bartazz
ford::average
 
Avatar Bartazz
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 18-02-2011
Skąd: Gniezno
Model: Transit MK6
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2006
Postów: 122
Domyślnie Re: Odp: Re: Odp: Błąd awaria silnika fuel error

Cytat:
Napisał yaris1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale ten błąd zawsze wyskakuje jak podłącza się skanery nie pochodzące od forda �
No właśnie... też właśnie czytam na ten temat bo licznik u mnie działa poprawnie i nie pokazuje żadnych złych objawów.

Co do reszty moich błędów, z tego co doczytałem błąd P003A może mieć związek z nie najlepszym już akumulatorem a właśnie czeka mnie zakup na nowy

Błąd P20CD to świeca dopalająca dpf więc muszę mieć coś z instalacją bo raz jest dobrze a raz nie (i wtedy jak się on pojawi to wywala awarie silnika na liczniku i samo za jakiś czas znika)

Wracają do wtrysków, chciałem zmienić mu mapę na 163KM ale niestety nie jest to takie łatwe w Kudze więc za to się nie zabieram.

Wychodzi na to, że problem z wibracjami na postoju przy 1500-2000 obr/ min jest spowodowany całkowicie czymś innym i dlatego proszę poinformujcie mnie, czy jestem w stanie sprawdzić forscanem jakoś pracę wtryskiwaczy? I znalezienie tego niby wadliwego?

Bartazz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2020, 17:36   #12
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Grand C-max Titanium, C-max Energi (USA)
Silnik: 2.0 TDCi z PowerShift, 2.0 PB wolnossący cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2013, 2016
Postów: 12,866
Domyślnie Odp: Re: Odp: Błąd awaria silnika fuel error

Cytat:
Napisał Bartazz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... proszę powiedzcie mi dlaczego nie wyświetlają mi się tutaj na forum polskie znaki?
Calkiem dolna belka strony forum, lewa strona, lewy dropbox to "styl" a prawy dropbox to "język". W tym drugim warto sobie wybrać "Polski"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2020, 17:52   #13
Antej
ford::expert
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: benz
Rocznik: 96/04x2/06
Postów: 2,925
Domyślnie Odp: Re: Odp: Błąd awaria silnika fuel error

Cytat:
Napisał yaris1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale ten błąd zawsze wyskakuje jak podłącza się skanery nie pochodzące od forda .
Lub do tej pory żyłem w błędzie ��
mi czasem zostaje tylko P1000, reszta znika
Antej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2020, 18:06   #14
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Grand C-max Titanium, C-max Energi (USA)
Silnik: 2.0 TDCi z PowerShift, 2.0 PB wolnossący cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2013, 2016
Postów: 12,866
Domyślnie Odp: Re: Odp: Błąd awaria silnika fuel error

Cytat:
Napisał yaris1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
..ten błąd zawsze wyskakuje jak podłącza się skanery nie pochodzące od forda ...
To akurat nie jest prawda. Prawdą natomiast jest, że Ford wielokrotnie publikował biuletyny, ze tego typu błędy należy ignorować jeśli nie łączą się z jakimiś zauważalnymi anomaliami/usterkami.
Kolega powyżej "zimne luty widzi powszechnymi". Jego prawo. Można oczywiście posłać mu zegary do lutowania - nie powinno zaszkodzić. Sam nawet zalecam ludziom by masowo wysyłali jak tylko okazja się nadarzy. Pomóc pewnie nie pomoże, ale zaszkodzić nie powinno.

Niestety ta akurat (potencjalna) naprawa do wtrysków ma się nijak. Raczej zalecał bym fizyczne zweryfikowanie ich stanu (w sensownym warsztacie znającym się na tych silnikach). Na Śląsku takie przypadki wysyłam do [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2020, 21:18   #15
Bartazz
ford::average
 
Avatar Bartazz
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 18-02-2011
Skąd: Gniezno
Model: Transit MK6
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2006
Postów: 122
Domyślnie Odp: Re: Odp: Błąd awaria silnika fuel error

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niestety ta akurat (potencjalna) naprawa do wtrysków ma się nijak. Raczej zalecał bym fizyczne zweryfikowanie ich stanu (w sensownym warsztacie znającym się na tych silnikach). Na Śląsku takie przypadki wysyłam do [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Dzięki wielkie za pomoc z tym polskim językiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wreszcie widzę, ż,ć,ź i resztę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Również dziękuję za rzeczową odpowiedź w sprawie moich problemów. Też tak myślałem po przeczytaniu tych błędów i doinformowaniu się tutaj na forum, że te błędy nie mają nic wspólnego z układem wtryskowym i są tak naprawdę nie jakoś ważne.
Jutro zakładam nowy akumulator więc ten P003A może zniknie tym bardziej, że później w statusie jest informacja o nim "nieobecny w czasie wydania polecenia",
ten od świecy dopalającej P20CD co mi wyrzucało na liczniku bez żółtego checka info o awarii silnika teraz już się nie pojawia a jak się pojawi to samo zniknie (może gdzieś w instalacji muszę zobaczyć).

Co do tego U1900-20 to się nie przejmuję więc tak jak piszesz ewidentnie musi być problem fizyczny. Nie wiem też czy może w zbiorniku nie ma syfu bo pływak nie działa i zakłamuję rzeczywistą wartość (w forscanie 30% a na liczniku ponad 1/2) i jak miałem przypadek, że myślałem, że mam paliwo (było pół zbiornika na wskazówce) to zaczął przerywać i wyskoczył fuel error i ledwo dojechałem do stacji (po zatankowaniu znowu pokazuje ponad 1/2 zbiornika - wrażenie jest takie, jakby 1/2 była tak naprawdę oparami fizycznie - i błędu nie ma ale tak jeździć nie mogę).

Na tą chwilę mam zamiar wymienić cały zbiornik z pływakiem bez tej pompki (bo qmpel już ją sprzedał a resztę ma z demontażu), następnie sprawdzić te kable od tego błędu P20CD.

Co do wtrysków jestem w stanie jakoś programem stwierdzić który wtrysk przejawia problemy? Bo mam wrażenie, że problem jest tylko z 1xsztuką tym bardziej, że dawałem je już do sprawdzenia do firmy we Wrześni (stwierdzili, że miały odchyły o 50% i że jakiegoś testu mu nie przeszły ale powinno być teraz ok a tak naprawdę to jest jak jest.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Za sprawdzenie i czyszczenie zapłaciłem 240zł a kompleksowa regeneracja bo powiedział, że nie można wymienić w Delphi czegoś tylko trzeba robić komplet, zaśpiewał 2480zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy te zdjęcie co przesłałem wyżej z adaptacji wtrysków są dobrze wczytane? Czy syf w zbiorniku mógł je załatwić? Wiem, że to takie wróżenie z fusów ale chciałbym po prostu naprawić lub wymienić ten jeden co jest do zrobienia a nie wywalać tyle kasy i robić wszystkie, tym bardziej, że auto przyspiesza i jeździ bez problemów. Czy mam się łudzić, że po zrobieniu z 2000km to się jakoś ustabilizuje? W co szczerze wątpię.......

Z góry dzięki za pomoc

Ostatnio edytowane przez Bartazz ; 25-03-2020 o 21:33
Bartazz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2020, 22:04   #16
SRS
Moderator
 
Avatar SRS
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta , Ka
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI , 1.2MPI
Rocznik: 3/2012 , 9/2012
Postów: 3,095
Domyślnie Odp: Re: Odp: Błąd awaria silnika fuel error

Cytat:
Napisał Bartazz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jutro zakładam nowy akumulator więc ten P003A może zniknie
P003A - Przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej A ,

i ten bład nie zniknie akumulatora , jest pozostałością po "umiejętnej" zmianie mocy silnika

Cytat:
Napisał Bartazz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ten od świecy dopalającej P20CD
P20CD - Niski poziom sygnału w obwodzie sterującym wtryskiwaczem A dopalania spalin ,
__________________
DOBÓR CZĘŚCI TYLKO W TEMACIE : https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=253642

Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA
ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP
SRS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2020, 23:03   #17
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Grand C-max Titanium, C-max Energi (USA)
Silnik: 2.0 TDCi z PowerShift, 2.0 PB wolnossący cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2013, 2016
Postów: 12,866
Domyślnie Odp: Re: Odp: Błąd awaria silnika fuel error

Cytat:
P003A - ... jest pozostałością po "umiejętnej" zmianie mocy silnika

P20CD - Niski poziom sygnału w obwodzie sterującym wtryskiwaczem A dopalania spalin ,
Kolega nic na razie nie zdołał "napsuć" kablem.
Pierwszy z błędów to raczej zablokowany układ zmiennej geometrii turbiny albo "padnięty" Pierburg (zawór podciśnienia sterowaniem zmiennej geometrii).

Drugi z błędów to spalona/zwrta do masy świeca parownika par paliwa. Błąd wróci jak znów sterownik włączy dopalanie DPF.

Obie usterk (wraz z tymi wtryskami) nadają się do sensownego mechanika. Nie bardzo jest tu co kombinować z FORScanem.
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2020, 00:52   #18
Bartazz
ford::average
 
Avatar Bartazz
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 18-02-2011
Skąd: Gniezno
Model: Transit MK6
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2006
Postów: 122
Domyślnie Odp: Re: Odp: Błąd awaria silnika fuel error

Cytat:
P003A - Przekroczony limit programowania położenia mechanizmu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej A ,

i ten bład nie zniknie akumulatora , jest pozostałością po "umiejętnej" zmianie mocy silnika
No właśnie. Ja nic nie grzebałem z mocą w aucie, chyba, że ktoś to już robił za granicą? Ten błąd może być powodem, że auto zbiera się niesamowicie? Ma niesamowitego tak zwanego kopa jak na te 140KM.
Ok dostałem bardzo ważne informacje tylko niestety u mnie w Gnieźnie nie ma dobrego mechanika który by to ogarnął i nie wiem do kogo dać to auto.

Czyli ten błąd wypalania powróci? Tzn. może być tak, że przez ten błąd procedura wypalania w ogóle nie nastąpi i będzie zapychało mi dpf-a? Zwłaszcza, że autem będzie jeździła żona głównie po mieście? Widzę jednak, że tak autem nie mogę jeździć i muszę jak najszybciej ogarniać kumatego mechaniora. :/

Bump:
Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Drugi z błędów to spalona/zwrta do masy świeca parownika par paliwa. Błąd wróci jak znów sterownik włączy dopalanie DPF.
Tylko, że dzisiejszym podłączeniem go do kabla to wcześniej z tydzień błąd się nie pokazywał a jeździmy głównie po mieście to niepowinien szybciej wywalić tej awarii na liczniku? A dpf mam na 34%. Mój były mechanik z którego zrezygnowałem (wspominałem mu, że trzeba to wymienić) poddał się twierdząc, że nie może tej świecy wykręcić z wydechu i by musiał ciąć więc stwierdził, że błędu już nie ma i jeździć...... tak więc już widzicie dlaczego kupiłem kabel i zacząłem was pytać na forum ;( Tylko teraz jak go oddam do jakiegoś elektryka to błędu z ta świecą nie będzie...

Ostatnio edytowane przez Bartazz ; 26-03-2020 o 01:18
Bartazz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2020, 12:59   #19
Bartazz
ford::average
 
Avatar Bartazz
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 18-02-2011
Skąd: Gniezno
Model: Transit MK6
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2006
Postów: 122
Domyślnie Odp: Błąd awaria silnika fuel error

Witam ponownie.

Auto po tygodniu u elektryka/mechanika który skupił się w pierwszej kolejności na prawidłowym wskazywaniu paliwa na liczniku zrobił:
- wymienił pływak w zbiorniku (sprawdził parametry tego poprzedniego i że pokazywał też niby dobrze wiec to chyba nie to)
- wypłukał zbiornik
- sprawdził druga komorę gdzie znajduje się pompka (też ją sprawdził i po testach stwierdził, że jest z nią wszystko ok)
i po zmontowaniu zbiornika z powrotem przy forscanie pokazuje poziom ropy 30,59% a teraz na liczniku pokazuje, że jest prawie full.
Kazał mi też przywieźć inny licznik ale po podłączeniu innego też tak źle paliwo pokazywał.
Na koniec zapłaciłem za robociznę a efektu brak. Kazał mi zatankować go do pełna i obserwować co się dzieje i przyjechać za jakieś 200-300km.
Co do reszty z tym cykaniem wtrysku stwierdził, że to bardziej przy pompie wtryskowej słychać i nic z tym nie robić. Co do błędów P003A i P20CD u siebie sprawdzał kilka razy i twierdzi, że już tych błędów nie ma więc nie widzi problemu.
Dzisiaj podepnę się sam jeszcze raz i zobaczę po swojemu co i jak więc sami widzicie, dlaczego kupiłem sam kabel i dlaczego tutaj proszę was o pomoc.

Bump: I tak jak myślałem. Wracam właśnie przed chwilą z auta i sam podłączając kabel (moim zdaniem elektryk nie wcisnął przycisku tzw. play w forscanie żeby mu podał nowe wartości i miał 30.59% poziomu paliwa)
Moje parametry

Przy takim poziomie (auto zatankowane do full aż się przelało)
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

i wartości z forscana
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dodatkowo przejechałem nim trasę około 40km/h mocno mu cisnąć nawet do 140km/h i co mnie też zdziwiło że w DPF jest już 43% a było mniej i co ważne jak teraz sam zrobiłem wykrywanie błędów to nie ma żadnego oprócz tego U1900-20 (nie ma już ani tego P20CD ani tego P003A)
Bartazz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2020, 14:30   #20
Antej
ford::expert
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: benz
Rocznik: 96/04x2/06
Postów: 2,925
Domyślnie Odp: Błąd awaria silnika fuel error

Cytat:
Napisał Bartazz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kazał mi też przywieźć inny licznik ale po podłączeniu innego też tak źle paliwo pokazywał.
Wstawiał zegary z Kugi czy z Focusa/Cmaxa?
Jak z Focusa a nie przestawił ich na Kugę to mogły przekłamywać co do pojemności zbiornika.
Antej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.