Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Puma

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-07-2021, 09:57   #61
Marek191
ford::beginner
 
Avatar Marek191
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 14-10-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus Kombi Mk2
Silnik: 1.8 TDCi 115 KM
Rocznik: 2007
Postów: 48
Domyślnie Odp: Czy ktoś już kupił? Jaki model, silnik? Jak wrażenia

Cytat:
Napisał Sethh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Gabarytowo konkurentem dla Pumy jest Juke. Jest lepiej wykończony (najlepiej w swojej klasie nie premiumów) i jest masywniejszym samochodem (to dla tych co nie lubią dźwięku zamykanych drzwi jakby zamykali jakąś zabawkę). Ma kamery 360, lepsze audio i autoholda. Nie ma masażu i silnika 155.

EDIT: Juke jest też większy w środku.
Ale ma mniejszy bagażnik 422L vs 456L w Pumie.
Siedziałem w Juke i widoczność raczej gorsza niż w Pumie. Ale zgadzam się ogólnie autko fajne i chyba największy konkurent dla Pumy jeśli chodzi o Design, wygląd itp. Nie wiem czy jeździ tak samo dobrze, w/g testów na YT fajne zawieszenie ale brakuje silnikowi mocy/pazura - max 114 KM

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Marek191 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2021, 11:14   #62
kosmik.ajdzi
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-12-2010
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo Vignale MK5FL
Silnik: 2.0 Ecoblue 190 A8
Rocznik: 2020
Postów: 46
Domyślnie Odp: Czy ktoś już kupił? Jaki model, silnik? Jak wrażenia

Cytat:
Napisał Sethh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie przywiązywałbym się do odczuć z jazdy DCT przed MHEV. W 2021 weszły kolejne normy i można podejrzewać (u Forda, bo u innych to można z całą pewnością stwierdzić), że zabiły kolejne silniki i skrzynie. Myślę, że wystarczy, że powiem, że jeździłem 125 i 125 MHEV i jest bardzo wyczuwalne zamulenie w dolnych partiach obrotów w MHEV. Moja żona, po jeździe 125 była zdecydowana na ten silnik, a po jeździe 125 MHEV (całe szczęście, że podejrzewałem, że mogą go spieprzyć) zrezygnowała (jak się później okazało nie z Pumy, lecz z tego silnika).
Jestem mocno zdziwiony, bo byłem przekonany, że wersja ze wspomagaczem będzie jeździła lepiej niż zwykła (zwłaszcza w dolnych partiach obrotów). Nawet przez chwilę żałowałem, że nie udało nam się zamówić MHEV (auto odbieraliśmy w kwietniu i była to ostatnia marcowa produkcja wersji bez).
Cytat:
Napisał Sethh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Myślę, że rabat na poziomie 12% już podchodzi pod max co można wycisnąć.
Potwierdzam, to jest max.
kosmik.ajdzi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2021, 11:24   #63
gifter
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-09-2020
Model: TBD
Silnik: TBD
Rocznik: TBD
Postów: 50
Domyślnie Odp: Czy ktoś już kupił? Jaki model, silnik? Jak wrażenia

Bo wersje MHEV faktycznie lepiej się zbiera, należy też pamiętać o wyborze odpowiedniego trybu jazdy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. robi kolosalną różnice
gifter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2021, 14:11   #64
Sethh
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 16-06-2014
Model: Puma
Silnik: 1
Rocznik: 22
Postów: 222
Domyślnie Odp: Czy ktoś już kupił? Jaki model, silnik? Jak wrażenia

Cytat:
Napisał gifter Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bo wersje MHEV faktycznie lepiej się zbiera, należy też pamiętać o wyborze odpowiedniego trybu jazdy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. robi kolosalną różnice
Porównywałeś jedno i drugie, czy tak sobie piszesz co by logika podpowiadała? Bo po sprawdzeniu jednego i drugiego stwierdzam, że wypisujesz herezje odnośnie lepszego zbierania się MHEV. Najzabawniejsze jest to, że nawet sprzedawcy nie nakręcali mi makaronu na uszy i twierdzili, że MHEV wcale się lepiej nie zbiera. Nie wiedzieli chyba, albo nie chcieli powiedzieć, że zbiera się dużo gorzej.
"Najzabawniejsze" jest to, jak tragicznie zachowuje się MHEV 125 przy eko jeździe, czyli zmienianiu biegów relatywnie wcześnie. Cała buda drży i wibruje, a silnik błaga o litość. W 125 nie MHEV nie było w ogóle mowy o takich atrakcjach. Jak ktoś normalnie kręci wysoko, to w sumie tego efektu nie zauważy, ale dla tych co zmieniają biegi wcześnie to niezapomniane przeżycie.

Bump:
Cytat:
Napisał Marek191 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale ma mniejszy bagażnik 422L vs 456L w Pumie
Sprawdzałem oba bagażniki i dla mnie cyferki mają niewielkie znaczenie. Na oko było porównywalnie.
Cytat:
Napisał Marek191 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Siedziałem w Juke i widoczność raczej gorsza niż w Pumie.
Prawda, tył jest beznadziejny pod tym kątem.
Cytat:
Napisał Marek191 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem czy jeździ tak samo dobrze
Nie. Jeździłem Pumą 125 DCT i Jukiem i Puma lepiej się zbierała.

Na plus Pumy w sumie można potraktować MHEV pod kątem Start-Stop, ten system od zawsze powinien działać właśnie tak - niezauważalnie.
Cytat:
Napisał kosmik.ajdzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
byłem przekonany, że wersja ze wspomagaczem będzie jeździła lepiej niż zwykła (zwłaszcza w dolnych partiach obrotów)
Logika by tak wskazywała, no ale logika nie idzie w parze z WLTP. Jestem przekonany, że całość została zdławiona właśnie przez kolejne normy (od 2021).
Sethh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2021, 15:00   #65
gifter
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-09-2020
Model: TBD
Silnik: TBD
Rocznik: TBD
Postów: 50
Talking Odp: Czy ktoś już kupił? Jaki model, silnik? Jak wrażenia

Cytat:
Napisał Sethh Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Porównywałeś jedno i drugie, czy tak sobie piszesz co by logika podpowiadała? Bo po sprawdzeniu jednego i drugiego stwierdzam, że wypisujesz herezje odnośnie lepszego zbierania się MHEV.
Bo różnica jest tylko na tyle znikoma że chciałem zobaczyć co napiszesz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Spróbuj przejechać się jeszcze raz każdą wersją Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tylko zabierz ze sobą RaceLogic to pogadamy o logice i herezjach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wersje MHEV są szybsze.

...i się tak nie spinaj bo to nie ring a forum Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
gifter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2021, 16:05   #66
Sethh
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 16-06-2014
Model: Puma
Silnik: 1
Rocznik: 22
Postów: 222
Domyślnie Odp: Czy ktoś już kupił? Jaki model, silnik? Jak wrażenia

A to trzeba było od razu pisać, że będziesz herezje uprawiał. Nie marnowałbym czasu. MHEV ma większe turbo, więc może jak się łaskawie uruchomi to nadrabia totalne nie jechanie na niskich obrotach. Tylko, że w normalnej jeździe jednak bardziej się oczekuje dynamiki przy rozpędzaniu, a nie przy 3k obrotów. No ale jak Ty nie wyłapujesz takich rzeczy nawet z urządzeniem, to potem i ludziom kit wciskasz. Żebym nie jechał nimi dzień po dniu na zmianę przez trzy dni to może bym jeszcze uwierzył, że mogło mi się coś wydawać. Ale to było szczegółowe testowanie, bo żona mi nagle z samochodu zrezygnowała. Nikt się na co dzień nie ściga do setki podchodząc pod czerwone pole, tylko chce się odpychać dynamicznie w miejskiej jeździe.
Sethh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2021, 08:41   #67
gifter
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-09-2020
Model: TBD
Silnik: TBD
Rocznik: TBD
Postów: 50
Domyślnie Odp: Czy ktoś już kupił? Jaki model, silnik? Jak wrażenia

Tylko że tutaj sytuacja jest na odwrót... bo silnik elektryczny pomaga zniwelować turbo dziurę i dlatego wersja MHEV lepiej przyspiesza co widać i czuć ale ok.

Każdy ma prawo do własnych herezji, ty masz swoje ja mam swoje.
Koniec kropka.
gifter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2021, 16:09   #68
Sethh
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 16-06-2014
Model: Puma
Silnik: 1
Rocznik: 22
Postów: 222
Domyślnie Odp: Czy ktoś już kupił? Jaki model, silnik? Jak wrażenia

No i właśnie o to w tym wszystkim chodzi, że logika mówi, że wsparcie elektryka (nawet tak słabego) powinno coś dać. A nie daje, bo do 3k rpm ten samochód całkowicie nie jedzie.
Obstawiam, że jak wszyscy producenci, zamordowali dynamikę rozpędzania przez WLTP, a silnik elektryczny pozwolił delikatnie tę dziurę zasypać. Tylko w sumie co z tego, jak efekt jest mierny. No, w sumie efekt pewnie jest przy dystrybutorze. Tutaj nawet 155 MHEV pali jakieś śmieszne ilości paliwa, to jest świetne.
Sethh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-07-2021, 08:25   #69
gifter
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-09-2020
Model: TBD
Silnik: TBD
Rocznik: TBD
Postów: 50
Domyślnie Odp: Czy ktoś już kupił? Jaki model, silnik? Jak wrażenia

Zastanawiam się czy przypadkiem nie dostałeś auta z uszkodzonym akumulatorem, albo wyjeździłeś z niego cały prąd a potem robiłeś próby dynamiki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zła rzecz jest tylko taka że aku ma małą pojemność i po kilku wspomaganiach zakładam że potem mógł być pusty i faktycznie jechałeś bez dodatkowego boosta...
gifter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-07-2021, 14:11   #70
Sethh
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 16-06-2014
Model: Puma
Silnik: 1
Rocznik: 22
Postów: 222
Domyślnie Odp: Czy ktoś już kupił? Jaki model, silnik? Jak wrażenia

W sumie to jeden pies jaki był powód. To nie ma żadnego znaczenia. Wzięliśmy auto z placu i żona od razu wyczuła, że coś jest nie tak. Potem jeździła sobie po mieście (czyli robiła dokładnie to co się samochodem robi) i nic się nie zmieniło.
Później się jeszcze natknąłem w recenzjach na YT, gdzie ludzie też mówili, że na niskich obrotach auto buczy i nie jedzie. Ciekawe to jest o tyle, że raczej recenzowali 155 MHEV, a takim też jeździliśmy (i ostatecznie zamówiliśmy) i o ile jest słaby w dolnych partiach obrotów, to nie ma żadnego porównania z padaką w 125 MHEV, która nie tylko jest słaba, ale też serwuje masaż oraz doznania dźwiękowe wątpliwej urody.
W sumie najlepiej by było pojechać jeszcze jednym 125 MHEV, ale to były czasy, gdy w PL były zaledwie dwie sztuki. Z czego ta druga bardzo daleko.
Sethh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.