|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-07-2022, 14:29 | #1 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 25-04-2017
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: 1.4 Duratec 80 KM + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Wypalone zawory przez LPG
Tekst daje bardziej informacyjnie do zapoznania się, jak to aktualnie wygląda i kosztuje.
Na gazie przejechałem 70 tys. km w około 4,5 roku, z tym że ze względu na ceny benzyny ja jeździłem tylko na gazie, a benzyna służyła w zasadzie tylko do zapłonu, rozgrzania i włączenia instalacji. Pewnie gdy bym go tak nie używał tylko na LPG i co pewien okres czasu wyjeździł te kilkadziesiąt lub kilkaset km na benzynie, to pewnie z ponad 100 tys. km bym przejechał, ale i tak te zawory by się w końcu wypaliły. W październiku zeszłego roku wymieniałem komplet rozrządu wraz pompą wody Conti oraz wykonaną miałem kontrolę luzów zaworowych i wszystko było w porządku i w normie. A w kwietniu tego roku miałem okresowy przegląd instalacji LPG i też wszystko było w normie. Niestety któregoś dnia na początku lipca auto nie chciało w ogóle zapalić. Wezwałem pomoc techniczną w ramach OC, zawieźli go na ich parking, a rano odwieźli do mechanika. Okazało się, że przyczyną braku zapłonu był brak kompresji. Przy regeneracji okazało się, że wszystkie zawory były tak wypalone, że nie było nawet sensu ich regenerować, tylko wymieniono je na nowe. Koszt 2,5 tys. zł. z rozwinięciem na poszczególne usługi na zdjęciu poniżej. Naprawa trwała trzy tygodnie. Co do kosztów samej instalacji LPG oraz tej naprawy, to i tak mi się zwróciły wielokrotnie, niż gdybym cały czas jeździł na benzynie. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Czy 70 tys. km na gazie, to dużo czy mało, ciężko mi powiedzieć, ponieważ nie mam danych porównawczych, do których mógłbym się odnieść. Po naprawie auto faktycznie chodzi zupełnie inaczej w sensie pozytywnym, moc, przyspieszenie, równa praca, bardzo płynnie się jeździ. Mechanik stwierdził, że te starsze auta nie mają ani hydraulicznych popychaczy zaworów ani lubryfikatorów, które podobno, choć nie trafiłem na tekst który faktycznie by to potwierdzał, że mocno wydłużają przebiegi silników na LPG. link do pliku gdyby obrazek wygasnął. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
26-07-2022, 15:21 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: Focus
Silnik: PNDD + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 3,510
|
Odp: Wypalone zawory przez LPG
To masz dane porównawcze ode mnie: 150 tys. na LPG (oczywiście piszę o Fusionie FXJA). Na razie jeździ. Luzy w normie. Listwa druga. Reduktor pierwszy. Nie jeżdżę specjalnie na benzynie. Zerknę pod dekiel w tym roku jeszcze, bo zmieniam pasek rozrządu.
Sam ogarniasz instalację, czy dajesz gazownikowi? Jeździł chociaż kiedyś z sondą AFR? Masz w Krakowie paru z pierwszej ligi. PS. Najważniejsze, że i tak się opłaca.
__________________
Tylko floty! Ostatnio edytowane przez Skolmi ; 26-07-2022 o 15:25 |
28-07-2022, 20:44 | #3 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 25-04-2017
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: 1.4 Duratec 80 KM + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Odp: Wypalone zawory przez LPG
Skoro Twój samochód przejechał 150 tys. km na gazie i dalej działa, a mój tylko 70 i musiałem już regenerować głowicę, a mamy te same modele (też mam FXJA), no to to jest za duża różnica, żeby to była kwestia jakiegoś błędu statystycznego.
Więc albo Ty zastosowałeś jakieś triki i zwiększyłeś żywotność silnika, bo znasz się bardzo dobrze na mechanice (ja ogólnie ją ogarniam, ale naprawy i tak zlecam sprawdzonym warsztatom) albo moje auto w momencie kupna w 2017r., miało już silnik mocno wyeksploatowany albo po drodze może jeszcze coś się stało, o czym nie byłem świadom. Ja gaz miałem robiony akurat we Wrocławiu, około rok po zakupie auta. Mam układ sterujący LPG TECH 204. Po licznych poszukiwaniach okazało się, że tylko Fugazi w Krakowie ma oprogramowanie do LPG TECH 204 i od roku tam robię przeglądy. Ostatnio edytowane przez Voyager_01 ; 28-07-2022 o 20:50 |
28-07-2022, 20:59 | #4 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Fiesta MK7.5
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/1.25 82KM
Rocznik: 2016/2013
Postów: 1,988
|
Odp: Wypalone zawory przez LPG
Nie chce mi się wierzyć, że przykładowi autoNAgaz nie ma softu to Techa. Różnica w przebiegu może wynikać przede wszystkim z tego, jaki mieliście luz zaworowy PRZED montażem lpg, ale najbardziej z tego, jak zamontowana jest instalacja no i jakie strojenie. Tak jak kolega wspomniał, AFR to podstawa. Z innej bajki może, ale w poprzednim Focusie z 1.6 HWDA przejechałem 70k km od założenia gazu zanim regulowalem luz przy okazji wymiany rozrządu, a gaz zakładałem przy mniej więcej połowie tolerancji (0,34 mniej więcej, przy regulacji spadło do 0,3)
|
29-07-2022, 15:00 | #5 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 25-04-2017
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: 1.4 Duratec 80 KM + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Odp: Wypalone zawory przez LPG
Jakoś musiał umknąć mi ten serwis, kiedy rok temu dzwoniłem po warsztatach. Bardzo dziękuję za info.
Umówiłem się na przyszły piątek na wizytę, ponieważ dzisiaj zaczęły się problemy na gazie. Obroty falują, pracuje nie równo, a potrafi nawet zgasnąć. Na benzynie działa bez zarzutu. Facet z warsztatu od razu wiedział co może być nie tak po takiej większej naprawie i postarają się zdiagnozować przyczynę. Niestety chyba ktoś musiał na jakimś etapie popełnić błąd, nie wskazuje kto, bo to nawet mogę być ja. Natomiast przyczynę muszę znaleźć, bo przecież nie będę co 60 tys. km regenerował głowicę (walnąłem się w obliczeniach bo Fugazi na ostatnim przeglądzie, źle wpisał stan licznika, przejechałem tylko 60 tys.). [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] A powiedzcie mi, moglibyście mi podpowiedzieć lub polecić warsztaty, które faktycznie zweryfikowali by te luzy zaworowe oraz montaż sondy. Ostatnio edytowane przez Voyager_01 ; 29-07-2022 o 15:05 |
29-07-2022, 15:28 | #6 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Fiesta MK7.5
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/1.25 82KM
Rocznik: 2016/2013
Postów: 1,988
|
Odp: Wypalone zawory przez LPG
|
29-07-2022, 22:08 | #7 |
ford::amateur
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 03-02-2014
Skąd: powiat pułtuski
Model: FUSION
Silnik: benzyna 1.4 80 KM
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
Odp: Wypalone zawory przez LPG
Witam.
Miałem Fusiona z 2004 r. z gazem. Poprzedni właściciel i ja przejechałem ponad 250 tysięcy kilometrów na gazie. Oryginalna instalacja OMVL, ale później musiałem zmienić, bo sterownik szwankował. Wtryski też wymieniłem, ale problemów z zaworami nie było. Silnik ogólnie był bardzo dobry, blacha się sypała. |
30-07-2022, 06:55 | #8 | ||||
ford::expert
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: Focus
Silnik: PNDD + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 3,510
|
Odp: Wypalone zawory przez LPG
Cytat:
Cytat:
Cytat:
w podłogę. Samochód powinien przyspieszać jak wolnossący diesel, ale nigdy szarpnąć. Jak szarpnie, szukaj sam, albo niech szuka serwis. Cytat:
__________________
Tylko floty! |
||||
30-07-2022, 13:28 | #9 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Wypalone zawory przez LPG
Czy 70 tys. km na gazie, to dużo czy mało, ciężko mi powiedzieć, ponieważ nie mam danych porównawczych, do których mógłbym się odnieść.
-- 70 tys na gazie to śmiech na sali. na gazie możesz zrobić i 2 mln. instalacja warta zero i tyle a gazownik dupa. |
05-08-2022, 16:02 | #10 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 25-04-2017
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: 1.4 Duratec 80 KM + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Odp: Wypalone zawory przez LPG
Odebrałem auto z tego serwisu AutoNaGaz i tam wykonali mi pełną diagnostykę i powiedzieli, że sama instalacja jest bardzo dobrze zrobiona i nie za bardzo jest możliwe, żeby ona była przyczyną tych wypalonych zaworów. Sami byli troszkę zdziwieni taką awarią po tak krótkim przebiegu.
Natomiast nie mam wiedzy na jakich dokładnie zasadach, odbywały się do tej pory regulacje mojego LPG. Jak sam mechanik stwierdził, oni używają do tego celu tylko sondy AFR, ponieważ każda inna metoda jest nic nie warta. Wykonali mi strojenie przy użyciu tej sondy plus kilka innych wymian. Teraz na gazie działa bez zarzutu. Więc wychodzi na to, że albo regulacja samego LPG była cały czas nie do końca prawidłowa lub te luzy zaworowe były też nie do końca we właściwej normie albo jeszcze coś innego, o czym mogę nie być świadom. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Voyager_01 ; 05-08-2022 o 16:04 |