Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-12-2007, 17:57   #1
aaalata
ford::average
 
Imię: wojtek
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: kraków
Model: mondeo
Silnik: 1.8 TD - Endura DE
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie odpalanie 1.8 td - odpala super ale ten dźwięk...

Witam.
Trochę przeglądnąłem forum i wiec co robić jak nie odpala. Jakiś czas temu skorzystałem z porad i wymieniłem wszystkie świece żarowe.

Otóż mój mondek przy aktualnych temperaturach poniżej zera po całodobwym parkowaniu odpala po jednokrotnym grzaniu świec za 2gim-3-cim obrotem rozrusznika :-) !!
Nie trzęsie, nie przerywa (no może troszkę, może raz na sekundę, na dwie sychać basowy strzalik w wydechu).
Natomisat przez kilkanaście sekund pracy silnika towarzyszy paskudny klekot, taki metaliczny, suchy, jak w mercedesach beczkach starych. Czy to zły objaw? Czego?

Aha, nie zauważyłem szczególnego dymienia po odpaleniu, wiadomo chmurkę puści, taką parno-burą (szara inaczej rzecz ujmując), może z odrobinką niebieskiego odcienia ale to niezawsze, na wstępie, ale jak odśnieżam to tylko para, na śniegu pod rurą brak śladów

Mnie się ten dźwięk kojarzy z rozrządem chyba ale ja się nie znam. edit: tzn miałęm na myśli zawory

- olej mobil 1 5w 50, ilość odpowiednia (bliżej maxa niż min) - nie mam pojęcia, czy to właściwy olej - poprostu taki był w aucie po zakupie i na taki też wymieniłem
- paliwo markowe, ale nie ultimate, czy verva tylko zwykły ON
- filtr paliwa 5kkm
- inne filtry też nowe, płyn chłodniczy też, zimowy
- zero dodatków do paliwa czy oleju

pozdrawiam, wojtek

aaalata jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2007, 10:27   #2
luk1982
ford::specialist
 
Avatar luk1982
 
Zarejestrowany: 27-06-2007
Skąd: Kujawy CWL
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi 150KM
Rocznik: 2015
Postów: 530
Domyślnie

Cytat:
Napisał aaalata
Natomisat przez kilkanaście sekund pracy silnika towarzyszy paskudny klekot, taki metaliczny, suchy, jak w mercedesach beczkach starych. Czy to zły objaw? Czego?
Z Twojego opisu wynika , że po prostu masz dobrze działające tzw "ssanie". Przy rozruchu zimnego silnika dostaje większą dawkę paliwa i przez jakiś czas właśnie słychać taki mechaniczny klekot zaworów. U mnie też tak jest!
luk1982 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2007, 10:47   #3
pawel1967
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-12-2007
Skąd: śląskie
Postów: 14
Domyślnie

Cytat:
Napisał luk1982
Cytat:
Napisał aaalata
Natomisat przez kilkanaście sekund pracy silnika towarzyszy paskudny klekot, taki metaliczny, suchy, jak w mercedesach beczkach starych. Czy to zły objaw? Czego?
Z Twojego opisu wynika , że po prostu masz dobrze działające tzw "ssanie". Przy rozruchu zimnego silnika dostaje większą dawkę paliwa i przez jakiś czas właśnie słychać taki mechaniczny klekot zaworów. U mnie też tak jest!
nie ma powodów do zmartwień u mnie jest to samo najważniejsze że odpala i zapewniam cie że paliwo mam rózne tzn i orężadka tez sie znajdzie tez mam mobil 15/40
pawel1967 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2007, 11:06   #4
taktownie
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-11-2007
Skąd: Nidzica
Postów: 7
Domyślnie

zimny dizel klekocze dlatego ze jezeli masz mineralny gesty olej to zanim silnk sie nagrzeje to zawory pracuja na sucho i dlatego silnik klekocze. Ja mam olej 10W40 i mi od razu pracuje bardzo ładnie. POzdrawiam
taktownie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2007, 11:08   #5
Gaiger
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-04-2005
Skąd: Łódz
Postów: 117
Domyślnie

Powiedziałbym że masz trzoszkę za wczesny kąt wtrysku.
Gaiger jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2007, 12:02   #6
taktownie
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-11-2007
Skąd: Nidzica
Postów: 7
Domyślnie

zimny dizel klekocze dlatego ze jezeli masz mineralny gesty olej to zanim silnk sie nagrzeje to zawory pracuja na sucho i dlatego silnik klekocze. Ja mam olej 10W40 i mi od razu pracuje bardzo ładnie. POzdrawiam
taktownie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2007, 21:56   #7
aaalata
ford::average
 
Imię: wojtek
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: kraków
Model: mondeo
Silnik: 1.8 TD - Endura DE
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie

moje pytanie wynikało stąd, że wydaje mi się, że zeszłej zimy nie było tego tak mocno słychać

co do kąta wtrysku - na ile zrozumiałem dyskusje na forum - kąt wtrysku ustawia się przy okazji serwisu rozrządu, który to serwis robiłem na wiosnę (tzn. mechanik, nie ja) i od tamtej pory wydawało mi się, że silnik pracuje, jakby to powiedzieć, mniej aksamitnie :-), "twardo" - co też - o ile zrozumiałem dyskusje na forum - może mieć związek z kątem wtrysku

co do oleju, wydawało mi się, że 5w 50 syntetyczny jest stosunkowo rzadkim olejem (5w oznacza graniczne temperatury -25 do - 30 stopni zdaje się), na co zwrócił mi uwagę mechanik przy wymianie... pytał nawet po co taki rzadki i czy mi nie szkoda pieniędzy, bo przecież taki rzadki to będzie wyciekał prawie wszędzie
poza tym taki sam olej (podobno) był w silniku zeszłej zimy
inny mechanik mówił, że skoro klekocze to mam sprawdzić, czy mi oleju nie brakuje... no właśnie nie brakuje więc zacząłem się martwić, czy może być coś-nie-tak z pompą/ciśnieniem oleju, ale żadne kontrolki o niczym mnie nie ostrzegają

no nic, najpierw instrukcja na pamięć, a potem do mechanika z tym wtryskiem, niech zrobi i pokaże co i jak

dzięki wielkie za podpowiedzi
aaalata jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2007, 22:26   #8
ziemek56
ford::expert
 
Avatar ziemek56
 
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
Domyślnie

Cytat:
Napisał aaalata
co do kąta wtrysku - na ile zrozumiałem dyskusje na forum - kąt wtrysku ustawia się przy okazji serwisu rozrządu, który to serwis robiłem na wiosnę (tzn. mechanik, nie ja) i od tamtej pory wydawało mi się, że silnik pracuje, jakby to powiedzieć, mniej aksamitnie :-) , "twardo" - co też - o ile zrozumiałem dyskusje na forum - może mieć związek z kątem wtrysku
stawiam na minimalnie za wczesny wtrysk.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D
ziemek56 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:02.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.