Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-05-2020, 17:36   #1
Retroman24
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-01-2020
Skąd: KACZORY
Model: Ford fiesta
Silnik: 1.3
Rocznik: 2004
Postów: 2
Domyślnie wymiana łożyska podpory półosi prawej

cześć .
Mam do wymiany łożysko podpory półosi prawej. Czy któs z was posiada jakiej materiały, książki, zdjęcia, filmy, abym mógł zobaczyć jak się do tego zabrać ?
Nie jestem mechanikiem , ale poradzę sobie.
Bedę wdzięczny za każdą podpowiedź

pozdrawiam

Retroman24 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2020, 08:48   #2
damianisko5
ford::professional
 
Zarejestrowany: 07-03-2012
Skąd: małopolska/Kraków
Model: Focus MKI, Fiesta MK5
Silnik: 1,6/1,25
Rocznik: 2004/2000
Postów: 1,216
Domyślnie Odp: wymiana łożyska podpory półosi prawej

Materiałów nie mam, ale w swojej Fieścinie już dwa razy wymieniałem.
Ostatnia wymiana ok. 2 tygodnie temu - rada - nie kupuj tanich chinoli, bo szybko zacznie wyć i szumieć a roboty jest trochę.
Ja kupiłem łożysko INA. W skrócie ; trzeba zdemontować niemal całe zawieszenie czyli wyjąć zwrotnicę.
Może jest inna metoda czyli mniej demontażu. Każdy robi jak mu pasuje.

Po kolei, odkręć nakrętkę półosi jak auto jeszcze stoi na kołach, ściągnij zacisk hamulca i podwieś na sprężynie, odkręć dolne mocowanie łącznika stabilizatora, odkręć i wyjmij końcówkę drążka kierowniczego, odkręć i wyjmij śrubę sworznia wahacza, odkręć śrubę mocującą goleń amortyzatora, teraz trzeba poluzować zwrotnicę wypychając przegub ze zwrotnicy - może mocno siedzieć - musiałem użyć dużego ściągacza.