Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-12-2019, 20:40   #1
varez
ford::amateur
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-12-2019
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2011
Postów: 4
Domyślnie Kupione alufelgi nie pasują do moich piast

Cześć,

Na początek zaznaczę, że w motoryzacyjnych sprawach jestem amatorem. Stąd ew. pytania mogą wydawać się głupie.

Kupiłem Forda Mondeo MK4 z 2011, w zestawie miałem alufelgi z letnimi oponami, więc postanowiłem kupić coś na zimę, żeby nie przekładać samych gum.

Kupiłem oryginalne alufelgi Forda, ściągnięte z Mondeo MK4 z 2010 i... okazuje się, że nie wchodzą.

Nie mam precyzyjnego narzędzia pomiaru, ale piasta wyszła mi ok. 6,2cm średnicy, a średnica w feldze to jakieś 6,0cm. W dodatku tutaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] znalazłem info, że oryginalnie powinno być 6,34cm, a seryjne alufelgi mają 5,50, 6,00, 6,50cm.

Dlaczego seryjne felgi miałyby mieć 5,50 jak to przecież nie wejdzie na 6,34?

W dodatku żaden z wypisanych rozmiarów nie zgadza się z rozmiarem piast, więc jak te felgi miałyby wchodzić na to?

O ile w przypadku większej średnicy w felgach to sprawę załatwi pierścień centrujący (takie mam założone aktualnie do stosowania z alufelgami na których mam letnie opony, nie mierzyłem jeszcze ale obstawiam średnicę 6,50cm), to przecież mniejsze nie wejdą.

Najgorsze, że dałem trochę za felgi, zaniosłem je do renowacji, wyważenia, dodatkowe kilkaset złotych wpakowałem i teraz się okazuje, że nie mogę ich założyć.

Ile u Was ma piasta średnicy (wiadomo - licząc zewnętrzny obrys) i jakiej średnicy felgi zakładacie - i ew. jak?