Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-09-2020, 15:56   #1
kovik
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 05-06-2020
Skąd: Warszawa
Model: galaxy
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2010
Postów: 12
Domyślnie zbyt duże spalanie i deska rozdzielcza

Witam. Od czerwca tego roku jestem posiadaczem Forda Galaxy 2.0 tdci w automacie.
Mam z nim pewne problemy. Nie jestem specem w sprawach mechaniki a można by rzec że się w ogóle nie znam, więc samodzielne naprawy ograniczam do wymiany żarówek.
Co do problemów to mam takie zapytania do fachowców jakimi Wy jesteście. (wazelina przede wszystkim Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
1.Pewnego dnia wracając z pracy "zawiesiły" mi się zegary czyli wszystkie wskazówki czy to licznika prędkości, czy to obrotomierz, czy temp, czy poziom paliwa stanęły w jednym miejscu i nawet wyłączenie silnika i ponowne odpalenie nie "naprawiło" sytuacji. Poczytałem na forum, że nastąpił czas na wymianę zegarów itp. uderzyłem dwa razy w "deskę rozdzielczą i problem ustąpił. Pojawiło się to jeszcze raz, więc znanym siłowym sposobem poradziłem sobie z tym problemem. Od tamtego momentu problem się już nie pojawił.
2. Po tamtej awarii na liczniku pojawiały się kosmiczne (dochodziło nawet do 99l/100km i opadała) wartości średniego spalania i ta wartość zmieniała się tak jakby to była wartość chwilowego spalania. Normowało się dopiero po przejechaniu ok 100 km.
3. Zauważyłem, że nastąpił szybki wzrost spalania paliwa - tak do 10l/100 km w cyklu mieszanym