Forum Ford Club Polska

Sprawdzenie Numeru VIN

Wprowadź numer VIN, aby sprawdzić Historię Pojazdu

Sklep z częściami do Forda -  iParts.pl



Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-01-2019, 20:49   #1
misiolud
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-06-2017
Skąd: Wrocław
Model: s-max
Silnik: 2.5
Rocznik: 2006
Postów: 17
Domyślnie nie działa grzenie fotela, jak sie dostać do maty?

Witam,
Nie działa mi grzanie fotela kierowcy. Diodki na przycisku reagują tak jak powinny ale temperatura się nie pojawia. Fotel był kiedyś na naprawie u tapicera, chętnie bym zajrzał czy gdzieś koło maty coś nie jest uszkodzone/rozczepione. Wiem jak wyjąć fotel, ale jak zdjąć tapicerkę? Na początek nie mam pomysłu jak się zabrać za plastikowy boczek, na którym są przyciski do elektrycznej regulacji siedzeń...

misiolud jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2019, 10:31   #2
spraktor
ford::average
 
Imię: kamil
Zarejestrowany: 12-08-2012
Skąd: police
Model: S-MAX
Silnik: tdci
Rocznik: 2007
Postów: 59
Domyślnie Odp: nie działa grzenie fotela, jak sie dostać do maty?

no to słuchaj, prosta sprawa, przerabiałem to kilka dni temu, spaliła mi się mata od pleców, sprawa jest taka, maty sa podłączone szeregowo, wystarczy że jedna się spali i całe grzanie nie działa. Pod fotelem dojrzysz białą wtyczkę 2 pinową, weź miernik i sprawdź czy jest przejście, tą piszczałką w mierniku, jak piszczy to masz uwalona matę dupy, czyli może np przerwać sie łączenie mat, bo na siedzisku są 2, do tej od pleców dostaniesz się rozpinając taka podłużną złączkę plastikową, a jeżeli chodzi o siedzisko to lepiej wyjąć fotel
p.s. do oparcia założyłem matę od mondeo mk3 tylko wtyczkę przelutowałem,
spraktor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2019, 15:21   #3
misiolud
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-06-2017
Skąd: Wrocław
Model: s-max
Silnik: 2.5
Rocznik: 2006
Postów: 17
Domyślnie Odp: nie działa grzenie fotela, jak sie dostać do maty?

dzieki! hmm... jak piszczy na mierniku, to znaczy, że przewodzi, ty chyba dobrze... czy cos mieszam? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ta dwupinowa wtyczka po prostu doprowadza napięcie do obu mat? Juz tam zaglądałem pod spód kiedys ale nie znalazlem, zadnej wtyczki :/ Moze za krotko szukalem. A ta plastikowa złączka gdzie jest? z tylu oparcia gdzies czy w zalamaniu miedzy siedziskiem a oparciem?
misiolud jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2019, 19:56   #4
spraktor
ford::average
 
Imię: kamil
Zarejestrowany: 12-08-2012
Skąd: police
Model: S-MAX
Silnik: tdci
Rocznik: 2007
Postów: 59
Domyślnie Odp: nie działa grzenie fotela, jak sie dostać do maty?

Biala 2 pinowa wtyczka pod siedziskiem łączy szereg dolnej maty z górną. Jak piszczy na wtyczne od str maty gornej tzn ze jest dobra
spraktor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2019, 10:26   #5
Juzek
ford::expert
 
Avatar Juzek
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk6
Silnik: 2.5T, 1.3
Rocznik: 2009, 2007
Postów: 3,092
Domyślnie Odp: nie działa grzenie fotela, jak sie dostać do maty?

Biała wtyczka łączy w szereg matę oparcia, matę siedziska i moduł. Odpal silnik i voltomierzem sprawdź czy w ogóle dochodzi napięcie do fotela (na niebieskiej wtyczce w gnieździe zbiorczym powinno być napięcie ładowania ok 14 V). Jeśli nie ma tam napięcia to sprawdź bezpieczniki na tylnej lewej burcie w bagażniku - sekcja biała, dwa dolne 15A.

Jak odepniesz tą wtyczkę to sprawdź rezystancję (nie przejście) na wtyczce męskiej. Jeśli jest rezystancja to mata oparcia sprawna. Do głębszego sprawdzenia maty siedziska i modułu najlepiej wyciągnąć fotel, ale na upartego można też w aucie.

Zajrzyj do wątków o Mdo Mk4 dot nie grzejących foteli. Jest tam opisane jak to dogłębnie sprawdzić

Nastukane na szklanym ekranie
__________________
Viaken STN1170 v3 + FORScan
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S
Juzek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2019, 17:25   #6
misiolud
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-06-2017
Skąd: Wrocław
Model: s-max
Silnik: 2.5
Rocznik: 2006
Postów: 17
Domyślnie Odp: nie działa grzenie fotela, jak sie dostać do maty?

Dzieki! Z tym gniazdem zbiorczym trochę mam problem, bo ja mam takie schowko-szufladki pod fotelami i one są wnitowane i niezdejmowalne i bardzo utrudniają dostęp od tyłu do wtyczki zbiorczej męskiej... zakładam, że w fotelach są poduszki i nie powinienem włączać zapłonu z wypiętą wtyczką zbiorczą, prawda? Opór juz sprawdzałem, wyszło chyba 32Ohm. Tylko czy to już opór maty, chyba te kabelki idą jeszcze do takiego małego przekaźnika pod siedziskiem i dopiero na maty. Bezpieczniki ok. zamieniłem je nawet miejscami i dalej ten sam fotel nie działa
misiolud jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
grzane fotele


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.