Forum Ford Club Polska

Sprawdzenie Numeru VIN

Wprowadź numer VIN, aby sprawdzić Historię Pojazdu

Sklep z częściami do Forda -  iParts.pl

Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Fotorelacje z napraw

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-09-2010, 18:12   #1
Jitter
Fusioneer
 
Avatar Jitter
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-12-2009
Skąd: FZ
Model: Fusion Trend Gold-X
Silnik: DuraTec 1.4 (FXJA)
Rocznik: 2009
Postów: 685
Domyślnie Fusion 1.4 TDCI miekie sprzeglo i blokada biegów? Naprawa.

Kajuja, pozwolisz, że zamieszczę tu zedytowaną fotorelację - wraz ze zdjęciami.

Cytat:
Napisał kajuja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam ponownie
Uporałem się z moją pompką sprzęgła, a ponieważ po drodze zdobyłem trochę wiedzy, to chciałbym się podzielić moimi doświadczeniami - może komuś będą użyteczne.

Oto mały fotoreportaż z tej zabawy:

Mocowanie pompki sprzęgła.
Pedały sprzęgła w FF (i pewnie we Fieście) przechodziły metamorfozę. Tu poniżej stara, wredna wersja – popychacz tłoczka pompki sprzęgła potrafił zeskoczyć z ośki i tragedia gotowa.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A tak wygląda nowe, bezpieczniejsze rozwiązanie – takie jest w moim FF z 2005r. Za to trudniej wyciągnąć samą pompkę sprzęgła.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Przez rok od zakupu auta było OK, ale po pojawieniu się problemów z jedynką i wstecznym zobaczyłem, że mam nie zamocowaną pompkę sprzęgła – nie wsunięta w otwory bazujące i nie przykręcona!!!!! Może kiedyś była wsunięta w otwory bazujące, ale śrub nie było i się pewnie wysunęła (kupiłem używane auto). Poniżej dolny otwór bazujący i do mocowania.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Na dolnym zdjęciu górne otwory. Przy wciskaniu pedału sprzęgła pompka się kiwała (góra – dół) opierając się o przegrodę pomiędzy kabiną a komorą silnika. I dlatego nie mogłem dobrze wysprzęglić i były trudności z wrzucaniem jedynki i wstecznego.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ponieważ nijak nie mogłem naprowadzić pompki na właściwe położenie (sprężyna pedału strasznie przeszkadzała, a i dostęp wredny) to aby się dokształcić kupiłem mocno zdezelowaną pompkę i zweryfikowałem zasłyszane i wyczytane wcześniej informacje, że pompką trzeba kręcić, aby ją właściwie umieścić. Teraz kilka zdjęć pompki sprzęgła.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W ASO na pytanie o rozmiar śrub mocujących usłyszałem, że chyba M6 – a to nieprawda, bo tu wchodzą jakieś oryginalne wkręty o średnicy gwintu rzędu 7-8 mm. Nie dysponowałem nimi.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Biorąc pod uwagę kształt elementów bazujących pompkę we wsporniku wychodzi na to, że najpierw trzeba pompkę włożyć w otwory do mocowania (dolny element nie wchodzi w otwór, a jedynie dochodzi do niego), a następnie wsunąć w górę (w położeniu jak w samochodzie), żeby nastąpiło zaryglowanie pompki – całkiem solidnie trzeba ją wtedy dociskać z boku do wspornika, żeby się to udało – mam na myśli moją sytuację gdy pompka była w aucie.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Najpierw korzystając z przeróżnych dźwigni – dobrze sprawdził się młotek – udało mi się doprowadzić do włożenia pompki w otwory do bazowania – vide obrazek poniżej. Ponieważ blachy wsporników w FF nie są niczym pokryte – to po moich spoconych łapskach ta surowa blacha nabrała pięknego rudego koloru.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Teraz trzeba było używając ok. czterech rąk zapewnić: dobry docisk boczny, trzymanie dolnego występu bazującego, żeby nie uciekł do przodu, manewrowanie pedałem sprzęgła dla spowodowania stosownego luzu w otworach i na koniec popchnięcie pompki do góry, żeby zechciała uprzejmie zająć właściwą pozycję. Po uporczywej szamotaninie i gimnastykach jakich nie ćwiczyłem przez ostatnie 50 lat wreszcie wsunąłem ją. Uff.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

No jeszcze tylko śruby – w moim przypadku znalazłem dwa odpowiednio duże wkręty do drewna i można zabezpieczyć przed dalszą korozją. Biegi teraz znowu wchodzą jak po maśle!!!

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zaznaczyć chciałem, że nie wymieniałem pompki, a tylko ją mocowałem do wspornika i w ten sposób uniknąłem konieczności odpowietrzania czegokolwiek. Uprzedzając wątpliwości na temat odpowietrzania mogę tylko powiedzieć, że odpowietrzanie pompki sprzęgła i wysprzęglika odbywa się analogicznie jak odpowietrzanie hamulców - potrzebne byłyby dwie osoby - jedna do naciskania pedału sprzęgła, a druga do odkręcania i dokręcania odpowietrznika znajdującego się w wysprzęgliku. Osobiście tego nie robiłem i nie miałem w ręku wysprzęglika, więc jest to już tylko wiedza teoretyczna.

Pozdrawiam
kajuja
Opracowanie: kajuja.

Szersza dyskusja, nt. przyczyny, w temacie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

__________________
Signature coming soon...

Ostatnio edytowane przez Jitter ; 02-09-2010 o 21:37
Jitter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
fusion sprzęgło


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.