|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-07-2015, 18:58 | #1 |
ford::amateur
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-05-2015
Skąd: KWA
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 3
|
Uszkodzone sprzęgło/łożysko sprężarki klimy-czy uszkodzi elektromagnes lub się zatrze
Cześć.
Mój pierwszy raz: PROSZĘ o pomoc. Galaxy MK3 2.0 TDCI 130KM Chorwacja i uszkodzone sprzęgło/łożysko sprężarki klimatyzacji. Zapalam auto w temp 40* włączam klimę, po kilkuset metrach klima działa/ nie działa wieje ciepło/zimno. Po kilkuset metrach samochód jadący z tyłu woła na radiu że śmierdzą i dymią hamulce, obleciałem hamulce-zimne. Podnoszę maskę i dym ze sprzęgiełka i smród dokładnie jak hamulce/okładziny. Dojazd do noclegu bez klimy. Na wolnych obrotach wyłączone AC rolka idzie równo co kilka sekund zafaluje na boki i "zabiera" troszkę sprzęgiełko. Po zgaszeniu sprzęgiełko można z oporem i tarciem obracać ręką. Auto niby działa, klimy nie potrzebuję. Można tak wracać 1100km czy rolka uszkodzi elektromagnes lub sie zatrze i chwyci na amen czy poleci ogień? Nie będę tu wymieniał sprzęgiełka bo brak części i warunków. Może wymienić pasek na taki który będzie sięgał tylko do alternatora? Lecz wtedy rolka napinająca będzie szła po rowkach paska a nie po napisach. Poddajcie pomysł.... Proszę ja i dwoje dzieci.... Mogę wstawić ten post do Mondeo MK4? Michał |
21-07-2015, 21:58 | #2 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,675
|
Odp: Awaria na chorwacji prosze o szybką pomoc- pasek wielorowkowy
Wnioskuję z opisu, ze masz uszkodzone łożysko w kompresorze klimatyzacji i kołysze się na boki koło pasowe. Może się to w każdej chwili rozsypać i zerwać pasek. Były przypadki , że zerwany pasek wielorowkowy na większych obrotach sinika potrafi uszkodzić osłonę rozrządu, dostać sie pod zęby kół rozrzadu i zerwać zębaty pasek rozrządu, a wiadomo czym to grozi.
Więc dalsza jazda jest niemożliwa. W Chorwacji jest wiele warsztatów i ci wymienią uszkodzone łożysko w kompresorze. A najlepiej to zakupić inny kompresor, ale to sie wiąże z kosztami. Trzeba by też rozszelnić klimę i nabić ponownie. Sam możesz tam w CRO kupić nawet złomowy kompresor, ze sprawnym tylko wałem i łozyskiem, auto z jakiego pochodzi obojetnie, tylko aby miał tylko takie samo mocowanie jak twój i samemu przełozyć, do domu wtedy dojedziesz. Potrzebny klucz oczko 13 mm do zdemontowania napinacza i alternatora, a klucz 16 mm do zdemontowania kompresora. Oczywiscie klima pusta więc kompresor sie nie załączy, będzie robił tylko robotę jako wolne koło pasowe na obwodzie paska. Krótszy pasek nie bardzo podejdzie, bo jednak między pompą wspomagania a alternatorem bedzie chyba dotykał o uszkodzone koło pasowe kompresora. Na forum CRO.pl masz podaną lokalizację warsztatu gościa, który specjalizuje i zajmuję sie naprawą trojaczków SGA. Jest o ile pamiętam gdzieś w okolicach Zadaru. Opinie Polaków o nim są dobre. Jest tam na forum opis dojazdu i jakis charakterystyczny biały dom. Pozdrawiam i szczęśliwego powrotu do domu. Ostatnio edytowane przez Stefano ; 21-07-2015 o 22:09 |
22-07-2015, 07:20 | #3 |
ford::amateur
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-05-2015
Skąd: KWA
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 3
|
Odp: Awaria na chorwacji prosze o szybką pomoc- pasek wielorowkowy
Cześć, dzięki!
Z Twojej odpowiedzi wnioskuję że nie masz lub nie robiłeś nic przy 2.0 TDCI od strony paska. Napinacz jest na klucz 17 a krótszy pasek nie będzie kolidował z niczym. Gdybym miał tutaj allegro to na pewno bym cedził temat używanej sprężarki i zastanawiał się nad przekładaniem sprzęgła ale wydaje mi się że do tego trzeba ściągacz no i gaz w powietrze. Mechanika opisywanego przez Ciebie poszukam i poproszę właściciela domu o telefon do niego. Na razie lokalny mechanik w Vodicach chce wymienić całą sprężarkę z czasem realizacji 10 dni.... Nadal proszę o info na temat krótszego paska czy takka proteza jest wykonalna. Biorę jeszcze pod uwagę wracanie bez alternatora i przekładanie akumulatora z drugim samochodem co kilkaset km. Miłego dnia! Michał |
22-07-2015, 07:46 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: Awaria na chorwacji prosze o szybką pomoc- pasek wielorowkowy
Aby wymienic łożysko koła pasowego sprężarki, nie potrzeba żadnego ściągacza,łożysko kosztuje grosze, nawet w Chorwacji. Może to zrobić każdy, kto ma jako takie pojęcie
o trzymaniu klucza w ręce.Jak to sie robi, opisane jest na Forum. |
22-07-2015, 22:06 | #5 |
ford::beginner
Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 12-07-2015
Skąd: Mosina
Model: ford galaxy
Silnik: 2,0
Rocznik: 2008
Postów: 17
|
Odp: Awaria na chorwacji prosze o szybką pomoc- pasek wielorowkowy
Witam, spróbuj założyć ten krótki pasek, to będzie najtańsza opcja i zrobisz to sam, nowy pasek powinien wytrzymać, a jeżeli nie to wtedy zostanie ci przekładanie aku, przykra sprawa ale najtańsza moim zdaniem to się udać powinno, powodzenia i szczęśliwego powrotu
|
25-07-2015, 14:53 | #6 |
ford::amateur
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-05-2015
Skąd: KWA
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 3
|
Odp: Uszkodzone sprzęgło/łożysko sprężarki klimy-czy uszkodzi elektromagnes lub się z
Dziękuję odpowiedzi z perspektywy kilkudziesięciu lat korzystania z internetu odpowiedzi: "Jak to sie robi, opisane jest na Forum" jest godne gimnazjalisty, dlaczego każdy z nas ma się przekopywać przez wiele tematów mimo szukajki i wyważać otwarte wcześniej drzwi. Co ciekawe user "salom" najczęściej udzielał takiej odpowiedzi w tematach przeze mnie wyszukanych.
Po sprawdzeniu kilku pasków udało się dobrać 6PK 836mm, przejechałem 1100km i potwierdzam dla potomnych Galaxy 2006r MK3 z uszkodzonym łożyskiem koła kompresora klimatyzacji może działać na takim pasku. Po podniesieniu auta i zdjęciu koła mamy lepszy dostęp do zakładania paska, najlepiej w dwie osoby, jedna naciąga napinacz kluczem 17 a druga zakłada pasek. Szerokiej drogi i jak już coś wiemy to dzielmy się tą wiedzą! |
15-08-2021, 23:44 | #7 |
ford::amateur
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 15-01-2009
Skąd: Bytom
Model: Galaxy 2.0 tdci
Silnik: 140 KM
Rocznik: 2010
Postów: 9
|
sprzęgiełko alternatora 2.0 tdci
Witam serdecznie.
Noszę się z zamiarem wymiany sprzęgiełka (jednokierunkowego) akumulatora. Od jakiegoś tygodnia zauważyłem głośniejszą pracę silnika. Nauczony już takim doświadczeniem za pomocą trzonka od miotły zdiagnozowałem miejsce wzmożonej aktywności akustycznej. Przeszukałem youtube i nic nie ma. Na forum też nic dlatego zakładam nowy temat. Ogólnie bardzo mało jest na temat własnych napraw w tym modelu, tak jakby właścicielami były osoby które ze wszystkim od razu do mechanika idą. Mam prośbę do szanownych forumowiczów o podzielenie się informacją na temat wymiany sprzęgiełka a jeżeli jest taka możliwość to prosiłbym o przesłanie linka z youtuba. Nie wiem jak się do tego zabrać i czy w ogóle ma to sens, czy lepiej zlecić to mechanikowi. W mk1 było to proste. |
16-08-2021, 14:30 | #8 |
ford::amateur
Imię: donald
Zarejestrowany: 03-04-2017
Skąd: Cavan- Ireland
Model: GALAXY- GHIA
Silnik: AZWA
Rocznik: 2008
Postów: 8
|
Odp: sprzęgiełko alternatora 2.0 tdci
Witaj masz zdjęcie z mojej wymiany bez wyciągania alternatora wyjąłem tylko prawy reflektor będziesz potrzebować specjalnych kluczy i dużoooo siły
Powodzenia |
Tagi |
pasek wielorowkowy , sprężarka klimatyzacji , sprzęgło |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|