Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-01-2022, 03:26   #1
krzychu.pumpa
ford::amateur
 
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 18-06-2021
Skąd: Włocławek
Model: St mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 6
Domyślnie ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika

Cześć,

Staram się ożywić swój projekt ale niestety mam problem.

W pierwszej kolejnosci zakupiłem silnik z wiazka od ST MK3 250km 2.0 ecoboost wraz z ECU (niestety tylko z ECU).

Nastepnie dokupiłem, wiązkę komory silnika wraz ze skrzynka bezpieczników oraz wiązkę środka (deski rozdzielczej).

Dokupiłem jeszcze modul BCM i modul drzwi oraz dałem ECU na wyłączenie immobilizer'a ale dowiedziałem się że i tak będą problemy żeby to przypisac wszystko do siebie itp

To zakupiłem z anglika cały zestaw startowy,

ECU + BCM + Licznik + Modul drzwi + modyl blokady kierownicy + Pompa ABS + kluczyk keyless..


Problem polega na tym, że po podłączeniu tych modułów z zestawy startowego niestety 0 reakcji.

Tzn. reaguje na przycisk start/stop w taki sposób ze słychać, że kliknie jakiś przekaznik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika ale licznik pozostaje ciemny. Nie można wzbudzić go na zapłon ani nie zakręci.

Ktos ma może schematy do tego, lub jakieś pomysły gdzie co i jak mogę posprawdzać i zrobić żeby to w końcu ożyło.

Czegoś brakuje ale niestety nie wiem czego... czy jeszcze jakiś moduł czy połącznia... ;/

Dodam że połączyć sie za pomocą forscana też nie moge z tym ale to raczej logiczne dlatego że nie moge wzbudzić go na zapłon...


Ford Focus ST MK3 250km 2.0 ecoboost. Rocznik 2015 - 2018 po lift. Skrzynia manualna 6 biegów.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 1___starterKitEcuPetrol_20_ebay.jpg (93.7 KB, 82 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 20220115_023019.jpg (103.1 KB, 72 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 20220115_023518.jpg (106.7 KB, 63 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 20220115_022939.jpg (95.1 KB, 60 wyświetleń)

krzychu.pumpa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2022, 06:54   #2
lukaszooo
ford::expert
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,452
Domyślnie Odp: ST MK3, schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika

Wydałeś więcej w części niż musiał byś zapłacić profesjonaliście za ogarniecie tego bałaganu. Kto w dzisiejszych czasach kupuje za worek kasy zestaw startowy skoro można to zrobić jak wymyślił producent. ... Napisz jakie jest auto bazowe i jakie było wcześniej odpalanie. Wiązki silnika i kokpitu wymienialestylko w celu odpalenia czy był tego jakiś cel?
lukaszooo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2022, 09:38   #3
krzychu.pumpa
ford::amateur
 
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 18-06-2021
Skąd: Włocławek
Model: St mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 6
Domyślnie Odp: ST MK3, schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika

Co do kasy nie istotne za bardzo poniewaz to totalnie szalony projekt... oryginalnie był to Focus mk1 z 2004r 2.0 benzyna 131km. Za mało mocy więc postanowiłem że wrzucę silnik 250 kucy od ST.

Większość kupiłem w fajnych pieniądzach. Kompletny że skrzynia 8k, później wiazka komory i deski 400, modul bcm 150... na koniec za ten zestaw startowy 268£ ~1500zl.

Ale do rzeczy. Starą instalacje z Foki 1 wyprulem ponieważ i tak by nic nie pasowało do ST mk3. Na chwilę obecną głównym celem jest odpalenie.
krzychu.pumpa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2022, 14:25   #4
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,977
Domyślnie Odp: ST MK3, schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika

Cytat:
Napisał krzychu.pumpa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na chwilę obecną głównym celem jest odpalenie.
Ta fotka to zestaw jaki kupiles i probujesz to uruchomic
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2022, 15:19   #5
krzychu.pumpa
ford::amateur
 
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 18-06-2021
Skąd: Włocławek
Model: St mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 6
Domyślnie Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika

Buda jest mk1 z 2004r.

Wszystko z niej wyprute.

Kupiłem:

Silnik od ST MK3 250km 2.0 bcoboost manualna.
Wiązkę komory silnika z bezpiecznikami i wiązkę środka (deska rozdzielcza).

Do tego zestaw startowy (ECU, BCM, LICZNIK, ABS, KLUCZYK KEYLESS, WKLADKA, EL. BLOKADA KIERY)

Problem taki ze to nie chce zagadać. Nie daje się wzbudzić zapłonu. Licznik ciemny. Po kliknięciu start stop słychać tylko przekaznik w komorze silnika że chce coś zaskoczyć ale niestety żadne kontrolki się nie świecą.

Bump:
krzychu.pumpa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2022, 16:52   #6
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,367
Domyślnie Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika

Pastylka z kluczyka była w ogóle kodowana do auta? (PATS)
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2022, 18:30   #7
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,977
Domyślnie Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika

Cytat:
Napisał krzychu.pumpa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Do tego zestaw startowy (ECU, BCM, LICZNIK, ABS, KLUCZYK KEYLESS, WKLADKA, EL. BLOKADA KIERY)
Pytanie nalezy sobie zadac czy faktycznie zestaw pochodzi od jednego dawcy czy cos jest przekombinowane .Masz skrzynke bezpiecznikow ktora znajduje sie z tylu jak mk3

Bump:
Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pastylka z kluczyka była w ogóle kodowana do auta? (PATS)
A nie jest tak, że jako zestaw od dawcy nie trzeba kodować, czy jest to czymś uwarunkowane ze mimo to nalezy kodowac .

Ostatnio edytowane przez krzys1968 ; 15-01-2022 o 18:36
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2022, 18:39   #8
sabaciontko
ford::professional
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM)
Rocznik: 2013,2015
Postów: 1,684
Domyślnie Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika

Oczywiście jeżeli którykolwiek element był z innego auta to trzeba sparować - ABS BCM kluczyk przez PATS. Bez tego można zapomnieć o zapłonie.
sabaciontko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2022, 19:50   #9
kln1920
ford::professional
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Fiesta MK7.5
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/1.25 82KM
Rocznik: 2016/2013
Postów: 1,993
Domyślnie Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika

Ja mam schematy ff3, mogę jutro spakować i udostępnić Ci na priv. Niestety nie są one zbytnio posegregowane, wrzucę cała paczkę, możesz sobie przekopać
kln1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2022, 06:14   #10
lukaszooo
ford::expert
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,452
Domyślnie Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika

Samo założenie jest dla mnie głupie bo nie mając żadnej wiedzy założyłeś że odpali.. Było wziąć auto na zwykły kluczyk to miał byś prościej.. .. Za keyless odpowiada moduł RFA i to on czyta zdalne klucze, bez niego wątpię aby odpalił bez ingerencji w oprogramowanie. Uruchomienie tego tak jak orginal nie ma żadnego sensu ponieważ będziesz miał tyle błędów od braku komunikacji że ogarniecie tego będzie trwało wieki i kosztowało fortunę, choć jest do ogarnięcia dla kumatego elektronika. Jeśli nie będziesz miał ori sond w wydechu, zaworu evap, silnika żaluzji, czujnika temp w lusterku i miliona innych systemów to będzie jedna wielka choinka i tryb awaryjny.. . .. Na ori liczniku będzie się świecić wszystko co możliwe od otwarcia drzwi przez spalona żarówkę a kończąc na kontroli trakcji i abs bo ogarniecie ori abs na piastach od mk1 to kolejne wyzwanie. Jest do uruchomienia i samo pokonanie IMO i uzyskanie zapłonu jest akurat proste ale późniejsze problemy takie proste już nie będą.
Po co odkrywać koło na nowo? Takich projektów powstało miliony i zawsze kończy się tak samo czyli DET lub EMU na tym można postawić wszystko bez zbędnych pierdol i bez problemu można wykorzystać ori licznik.

Ostatnio edytowane przez lukaszooo ; 17-01-2022 o 06:23
lukaszooo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.