|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-01-2022, 03:26 | #1 |
ford::amateur
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 18-06-2021
Skąd: Włocławek
Model: St mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 6
|
ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika
Cześć,
Staram się ożywić swój projekt ale niestety mam problem. W pierwszej kolejnosci zakupiłem silnik z wiazka od ST MK3 250km 2.0 ecoboost wraz z ECU (niestety tylko z ECU). Nastepnie dokupiłem, wiązkę komory silnika wraz ze skrzynka bezpieczników oraz wiązkę środka (deski rozdzielczej). Dokupiłem jeszcze modul BCM i modul drzwi oraz dałem ECU na wyłączenie immobilizer'a ale dowiedziałem się że i tak będą problemy żeby to przypisac wszystko do siebie itp To zakupiłem z anglika cały zestaw startowy, ECU + BCM + Licznik + Modul drzwi + modyl blokady kierownicy + Pompa ABS + kluczyk keyless.. Problem polega na tym, że po podłączeniu tych modułów z zestawy startowego niestety 0 reakcji. Tzn. reaguje na przycisk start/stop w taki sposób ze słychać, że kliknie jakiś przekaznik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika ale licznik pozostaje ciemny. Nie można wzbudzić go na zapłon ani nie zakręci. Ktos ma może schematy do tego, lub jakieś pomysły gdzie co i jak mogę posprawdzać i zrobić żeby to w końcu ożyło. Czegoś brakuje ale niestety nie wiem czego... czy jeszcze jakiś moduł czy połącznia... ;/ Dodam że połączyć sie za pomocą forscana też nie moge z tym ale to raczej logiczne dlatego że nie moge wzbudzić go na zapłon... Ford Focus ST MK3 250km 2.0 ecoboost. Rocznik 2015 - 2018 po lift. Skrzynia manualna 6 biegów. |
15-01-2022, 06:54 | #2 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,452
|
Odp: ST MK3, schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika
Wydałeś więcej w części niż musiał byś zapłacić profesjonaliście za ogarniecie tego bałaganu. Kto w dzisiejszych czasach kupuje za worek kasy zestaw startowy skoro można to zrobić jak wymyślił producent. ... Napisz jakie jest auto bazowe i jakie było wcześniej odpalanie. Wiązki silnika i kokpitu wymienialestylko w celu odpalenia czy był tego jakiś cel?
|
15-01-2022, 09:38 | #3 |
ford::amateur
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 18-06-2021
Skąd: Włocławek
Model: St mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 6
|
Odp: ST MK3, schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika
Co do kasy nie istotne za bardzo poniewaz to totalnie szalony projekt... oryginalnie był to Focus mk1 z 2004r 2.0 benzyna 131km. Za mało mocy więc postanowiłem że wrzucę silnik 250 kucy od ST.
Większość kupiłem w fajnych pieniądzach. Kompletny że skrzynia 8k, później wiazka komory i deski 400, modul bcm 150... na koniec za ten zestaw startowy 268£ ~1500zl. Ale do rzeczy. Starą instalacje z Foki 1 wyprulem ponieważ i tak by nic nie pasowało do ST mk3. Na chwilę obecną głównym celem jest odpalenie. |
15-01-2022, 14:25 | #4 | |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,977
|
Odp: ST MK3, schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika
Cytat:
|
|
15-01-2022, 15:19 | #5 |
ford::amateur
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 18-06-2021
Skąd: Włocławek
Model: St mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 6
|
Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika
Buda jest mk1 z 2004r.
Wszystko z niej wyprute. Kupiłem: Silnik od ST MK3 250km 2.0 bcoboost manualna. Wiązkę komory silnika z bezpiecznikami i wiązkę środka (deska rozdzielcza). Do tego zestaw startowy (ECU, BCM, LICZNIK, ABS, KLUCZYK KEYLESS, WKLADKA, EL. BLOKADA KIERY) Problem taki ze to nie chce zagadać. Nie daje się wzbudzić zapłonu. Licznik ciemny. Po kliknięciu start stop słychać tylko przekaznik w komorze silnika że chce coś zaskoczyć ale niestety żadne kontrolki się nie świecą. Bump: |
15-01-2022, 16:52 | #6 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,367
|
Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika
Pastylka z kluczyka była w ogóle kodowana do auta? (PATS)
|
15-01-2022, 18:30 | #7 | ||
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,977
|
Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika
Cytat:
Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez krzys1968 ; 15-01-2022 o 18:36 |
||
16-01-2022, 18:39 | #8 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 14-09-2015
Skąd: wherever
Model: Focus MK3, Mondeo MK5
Silnik: 1,6 TDCI(115KM) 2,0(180KM)
Rocznik: 2013,2015
Postów: 1,684
|
Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika
Oczywiście jeżeli którykolwiek element był z innego auta to trzeba sparować - ABS BCM kluczyk przez PATS. Bez tego można zapomnieć o zapłonie.
|
16-01-2022, 19:50 | #9 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Fiesta MK7.5
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/1.25 82KM
Rocznik: 2016/2013
Postów: 1,993
|
Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika
Ja mam schematy ff3, mogę jutro spakować i udostępnić Ci na priv. Niestety nie są one zbytnio posegregowane, wrzucę cała paczkę, możesz sobie przekopać
|
17-01-2022, 06:14 | #10 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,452
|
Odp: ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika
Samo założenie jest dla mnie głupie bo nie mając żadnej wiedzy założyłeś że odpali.. Było wziąć auto na zwykły kluczyk to miał byś prościej.. .. Za keyless odpowiada moduł RFA i to on czyta zdalne klucze, bez niego wątpię aby odpalił bez ingerencji w oprogramowanie. Uruchomienie tego tak jak orginal nie ma żadnego sensu ponieważ będziesz miał tyle błędów od braku komunikacji że ogarniecie tego będzie trwało wieki i kosztowało fortunę, choć jest do ogarnięcia dla kumatego elektronika. Jeśli nie będziesz miał ori sond w wydechu, zaworu evap, silnika żaluzji, czujnika temp w lusterku i miliona innych systemów to będzie jedna wielka choinka i tryb awaryjny.. . .. Na ori liczniku będzie się świecić wszystko co możliwe od otwarcia drzwi przez spalona żarówkę a kończąc na kontroli trakcji i abs bo ogarniecie ori abs na piastach od mk1 to kolejne wyzwanie. Jest do uruchomienia i samo pokonanie IMO i uzyskanie zapłonu jest akurat proste ale późniejsze problemy takie proste już nie będą.
Po co odkrywać koło na nowo? Takich projektów powstało miliony i zawsze kończy się tak samo czyli DET lub EMU na tym można postawić wszystko bez zbędnych pierdol i bez problemu można wykorzystać ori licznik. Ostatnio edytowane przez lukaszooo ; 17-01-2022 o 06:23 |