|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-05-2005, 17:10 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-08-2004
Skąd: wawa / klodzko
Postów: 192
|
Zawór EGR w 1.8TD
Mondeo 1.8TD: podobno nie ma przeciwskazań do zaslepienia zaworu EGR - a wrecz przeciwnie - sa tego zalety.
Pytanie #1: czy wystarczy mocne scisniecie wezyka wychodzacego z kolektora wylotowego i zawiazanie go w taki sposob, by spaliny nie przedostawaly sie przez niego /np. zgiecie go jak weza ogrodowego i zawiazanie? / Czy "unieszkodliwienie" tego zaworu bedzie mialo jakis wplyw na zapalanie zimnego silnika? Pytanie #2: w/w wezyk wchodzi do takiego plastikowego trojnika, ktory miesci sie patrzac z zewnatrz samochodu po prawej stronie silnika prawie przy szybie. Otoz do tego trojnika dolaczony jest jakis czujnik, bo odchodza od niego 2 kable. Co to za czujnik i jaka jest jego funkcja? Bede wdzieczny za pomoc! |
09-05-2005, 17:27 | #2 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: W-wa
Postów: 1,487
|
Re: Zawór EGR w 1.8TD
Cytat:
To o czym piszesz to prawdopodbnie przewód podciśnienowy sterujący otwieraniem EGR. Odcięcie tego wężyka od EGR nie jest dobrym rozwiązaniem, bo spaliny w dalszym ciągu będą docierały do membrany EGR, która pozbawiona sterowania (odcięty wężyk) może zachowywać się w sposób nie do końca ustalony. Lepiej jest zaślepić wlot do EGR od strony kolektora.
__________________
Mondeo MkIII 2.0 TDDi sedan Ghia ... moja przygoda z Fordem już się skończyła... jednak miło wspominam wspólne chwile z moim Mondkiem i 120.000 km, które wspólnie przemierzyliśmy... |
|
09-05-2005, 18:37 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-08-2004
Skąd: wawa / klodzko
Postów: 192
|
|
09-05-2005, 19:16 | #4 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: W-wa
Postów: 1,487
|
Cytat:
Natomiast jak zaślepisz wlot spalin do EGR, to nie ważne jest w jakiej pozycji znajduje się zawór - spalinki i tak nie przedostaną się do dolotu. Do cytowanego w linku artykułu ma jedną uwagę. Jeśli EGR jest sprawny to w czasie przyśpieszania będzie on zawsze zamknięty, aby nie osłabiać mocy silnika. Natomiast powinien otwierać się w czasie pracy jałowej silnika oraz ewentualnie w czasie spokojnej jazdy (bez przyśpieszania)...
__________________
Mondeo MkIII 2.0 TDDi sedan Ghia ... moja przygoda z Fordem już się skończyła... jednak miło wspominam wspólne chwile z moim Mondkiem i 120.000 km, które wspólnie przemierzyliśmy... |
|
09-05-2005, 21:18 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-08-2004
Skąd: wawa / klodzko
Postów: 192
|
A czy zaslepic ow zaworek mozna w warunkach domowych? Wyczytalem, ze zaslepia sie go aluminium z puszki po browarze, natomiast chodzi mi o to, czy sredno rozgarniety zawodnik jest w stanie to rozebrac i nastepnie zlozyc tak, by nie zostaly jakies czesci luzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jesli nie naduzyje cierpliwosci, to prosilbym o jakies foto tego zaworka - bo nie wiem, gdzie go szukac... w ksiazce "Sam naprawiam" jest tylko lakoniczny schemat... patrzylem nawet na allegro, jak to wyglada ale nie kojarze, gdzie tego szukac w silniku... |
10-05-2005, 15:20 | #6 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: W-wa
Postów: 1,487
|
Cytat:
Możesz też zrobić inaczej - bez rozbierania EGR można zaślepić wlot do zaworu od strony kolektora. W tym celu należy odkręcić EGR od kolektora, zaslepić otwór (można kupić specjalne "podkładki" o różnych średnicach wyprofilowane tak, aby ładnie zasłaniały otwór) i przykręcić EGR ponownie do kolektora. Jeśli chodzi o zdjęcie, to może zrobi je ktoś, kto ma 1.8 TD... Zawory EGR są różne i znajdują się w różnych miejscach, w zależności od silnika...
__________________
Mondeo MkIII 2.0 TDDi sedan Ghia ... moja przygoda z Fordem już się skończyła... jednak miło wspominam wspólne chwile z moim Mondkiem i 120.000 km, które wspólnie przemierzyliśmy... |
|
11-05-2005, 17:25 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Suwałki
Postów: 60
|
Miałem przypadek jak tylko kupiłem a będzie to już 4,5 roku, jadę - jest dobrze, zajechałem po paliwo, zatankowałem (stacja w mieście) i jadę dalej ale poza miastem ja na gaz a on jakby przyczepę ciągnął - 120 i pedał do dechi. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pierwsza myśl - złe paliwo. Ale jadę dalej , po 50 km już tylko 100 i zero przyśpieszenia, ale to zero. Po kolejnej 100 już tylko 80 km/h no ale dojechałem do celu 250km. No ale po tygodiu mam wracać z obcego miejsca. Wracam to samo - zatankowałem innego ON - im cieplejszy tym wolniej jechał , na koniec myślałem że nie dojadę - tylko 70km/h. Byłem przerażony, co jest grane . Do mechanika - ten posłuchał jak doktor i mówi turbina się nie kręci. (po słyszeniu) No to pięknie. Popatrzył, popatrzył i znalazł. To co jest pod tym wężykiem przy szybie zsunęło się - nie wiem jakim cudem. Turbina była zawalona spalinami, nie kręciła się. Mechanik skwitował że może być po turbinie. Trochę pojeździłem zanim powróciło wszystko do normy.
__________________
Mondeo 1.8 TD Hatchback '95 Pozdrawiam. |
26-04-2013, 22:16 | #8 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-04-2013
Skąd: Zawiercie
Model: ford mondeo mk2 1.8 TD,ford mondeo MK1 1.8 zetec
Silnik: 1.8 TD pompa Lucas,1.8 zetec 16v
Rocznik: 1999,1996
Postów: 4
|
Odp: Zawór EGR w 1.8TD
Witam jestem nowy forum i witam serdecznie wszystkich forumowiczów.Nie będę się rozpisywał bo mnie interesują konkrety,otóż mam problem z fordem mondeo 1.8 TD endura MK2 kombi,usterka wygląda następująco po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu kopci na czarno jak i podczas jazdy tak i na biegu jałowym.Czy przyczyną może być zawór EGR?Proszę o podpowiedź.
Bump: |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|