|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-03-2009, 18:55 | #1 |
ford::beginner
Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 09-03-2009
Skąd: Ropczyce
Model: C max
Silnik: 2.0 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 31
|
Wymiana uszczelniaczy zaworow
Witam .Mam pytanko czy mozna samemu wymienic uszczelniacze zaworow.
escort1.6 EFI 91r jesli tak to jak to zrobic. |
10-03-2009, 19:01 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-02-2007
Skąd: Gniezno
Model: galaxy II
Silnik: 2.3 16V
Rocznik: 2002
Postów: 80
|
Odp: Wymiana uszczelniaczy zaworow
oczywiście że tak , sam też wymieniałem uszczelniacze przy swoim. Jest dużo roboty przy tym bo musisz wyciągnąć głowice
|
10-03-2009, 19:17 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-02-2009
Skąd: Toruń-Wrzosy
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8 16V EFI (105KM)
Rocznik: 1992
Postów: 35
|
Odp: Wymiana uszczelniaczy zaworow
Jak mówi mój przedmówca, konieczny jest demontaż głowicy, bo bez tego to mozna jedynie popatrzeć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wtedy (jeśli dobrze pamiętam ze szkoły Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) demontaż szklanek, zabezpieczeń, i zaworów no i wymiana uszczelniaczy. Jeśli się pomyliłem to sory, niech mnie ktoś poprawi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
10-03-2009, 19:37 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: Wymiana uszczelniaczy zaworow
nie koniecznie trzeba demontowac glowice. Zamiast swiecy wkrecasz rurke od sprezarki. dajesz cisnienie przynajmniej 6 i wtedy cisnienie w cylindrze utrzymuje zawor tak ze nie wpadnie do srodka. Oczywiscie trzeba ostroznie z tym ale juz widzialem jak w warsztacie tak robili.
|
10-03-2009, 19:42 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-02-2009
Skąd: Toruń-Wrzosy
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8 16V EFI (105KM)
Rocznik: 1992
Postów: 35
|
Odp: Wymiana uszczelniaczy zaworow
Liczysz kolego, że ktoś ma w domu sprężarkę i odpowiednią rurkę ? ja w to wątpię ... w warsztatach to koszt tego się zwraca ... a propo tematu ... widziałem taki sposób, że koles wkładał jakiś pręt przez gniazdo świecy i jakoś blokował zawory ... nie mówie tu o Fordzie .. no i taki to mechanik dobrze sobie radził aż przedostatniego zaworu nie utrzymał tak jak chciał i ów zawór spadł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. resztę sobie sami dopiszcie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
10-03-2009, 19:48 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: Wymiana uszczelniaczy zaworow
masz racje ze ne kazdy ma takie cos. Ale sprezarke mozna od kogos pozyczyc. Taka rureczke zeby wkrecic zamiast swiecy mozna zrobic ze starej swiecy, wystarczy troszke obciac i przewiercic i juz jest. Oczywiscie to tylko propozycja.
|
10-03-2009, 19:54 | #7 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Wymiana uszczelniaczy zaworow
Mozna i bez sprezarki, a nawet pod chmurką, u siebie wymieniałem i obylo sie bez sprezarki.
Jedynie sciagacz do zabezpieczen i bezproblemowo mozna to zmienic, ale jesli jest sprezarka do dyspozycji to jeszcze lepiej., pamietac trzeba o ustawieniu w danym robionym cylindzre tłoka w GMP, bo moze sie wsunąc do srodka, a wtedy lipa. Mowa tu o CVH, no i troszke zdolnosci manualnych a nie ma w tym nic trudnego. |
10-03-2009, 19:55 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-02-2009
Skąd: Toruń-Wrzosy
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8 16V EFI (105KM)
Rocznik: 1992
Postów: 35
|
Odp: Wymiana uszczelniaczy zaworow
Pomysł dobry, bo oszczędza dość czasu ... ale wiadomo ... jeden jest złotą rączką, a inny nie ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ja np. bym tego nie wymyślił chyba z ta sprężarką Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zwalał bym głowicę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale pomysł jak już mówiłem dobry ... |
10-03-2009, 19:57 | #9 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Wymiana uszczelniaczy zaworow
Tutaj tylko chodzi o samozaparcie, no i jak wiadomo troche wiedzy, bo mozna zepsuć, nawet sciągając głowice.
|
10-03-2009, 20:39 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Odp: Wymiana uszczelniaczy zaworow
Poszczególne zawory robi się przecież osobno. Obracając korbowodem tak, żeby tłok był u góry w tym cylindrze w którym właśnie robimy, zawór nie wpadnie. Potrzebna będzie dodatkowa pomoc, żeby go u góry przytrzymać przy składaniu
|
|
|
|