Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Odma i EGR - puszczanie oleju (TDI)


krzyspvfr
07-11-2008, 08:27
Panowie,

czy ktoś z Was walczył z tym z sukcesem?
Wygląda na to, że mam wyciek oleju przez EGR, a powodem dostawania się oleju do dolotu jest nie turbosprężarka, a odma właśnie.
Poczytałem sobie na ten temat trochę i wygląda na to, że to znany problem silników TDI.

Zastanawiam się, dlaczego olej nie zostaje odseparowany od gazów w silniku - znaczy, że coś tam nie działa chyba jak należy w tym odpowietrzeniu... czy da się to jakoś zregenerować? Wyczyścic?

Stefano
09-11-2008, 01:21
Ja przez odmę, traciłem wiele oleju, bo musiałem dolewać między wymianami, ale miałem unarany olejem silnik od strony grodzi. Spływało mi to z góry aż do samego dołu koło turbiny i co myślałem, że niedokręcana kapa z góry, ale zlokalizowałem przeciek. To był kawałek węzyka gomowego na kolektorze ssącym właśnie z odmy i własnie tamtędy uciekał mi olej. Po jego zdjęciu okazało się ze jest dobry, ale jednal przepuszczał olej na łączeniach, wiec założyłem mu na końcach dwie obejmy i sucho, jerst spokój.
Polecam to sprawdzić, można sięgnąć z góry i sprawdzić ręką czy nie jest mokry z oleju i czy ten wężyk nie puszcza.
Pozdr.

poll
09-11-2008, 08:54
Ciekawe czy jak odkręcisz to nie jest on czasami popękany od temperatury miałem taki przypadek u kolesia ale wymiana na nowy + uszczelka pomogła .

subratri
09-11-2008, 09:22
a mi tez cieklo... coprawde inny silnik ale zjawisko bylo ciekawe, u mnie odma jest dokladnie nad drazkiem kierowniczym, pekla mi oslona drazka wewnetrznego (prawdopodobnie wlasnie z powodu tego wycieku) chwile pozniej okazalo sie ze mam wycieki plynu od wspomagania, dolewalem naprawde duzo a pod autem wieczna plama, kiedys sie zainteresowalem ta odma i ja dokrecilem na nowe (szersze) obejmy, w efekcie przestal mi wyciekac plyn od wspomagania :D
okazalo sie ze olej zaciekajacy na listwe kierownicza rozpuszczal, albo zmiekczal... w kazdy razie zmienial wlasciwosci uszczelki teflonowej tak ze ona nieuszczelniala... teraz juz raz troche dolalem ale to juz afekt tego ze w miedzy czasie troszke mi nadgryzlo listwe, ale takie ubytki to nie ubytki... a wiec likwidowac wycieki panowie, bo to sie oplaca :D

Stefano
09-11-2008, 11:33
Do subratri
Uszczelnienie maglownicy nie jest na teflonach, są tam wytrzymałe simeringi jednak gumowe, a za nimi tylko tulejki - prowadnice, telonowe..
Pozdrowienia. S.

subratri
09-11-2008, 11:36
są tam wytrzymałe simeringi jednak gumowe,

a widzisz to mnie ktos tu oszukal :D
bo jezeli to sa simeringi to pewnie je mozna dokupic i wymienic, ale to OT i dyskusja na inny temat, ja chcialem tylko pokazac w co sie mozna wpedzic ignorujac takie nieszczelnosci :D

Pacific tdi
09-11-2008, 12:50
A ja mam pytanie do krzyspvfr. Z której strony Ci cieknie ten olej? Bo z Twojego postu wnioskuję, że patrząc z przodu na silnik to po prawej (tam gdzie sprężarka), a kolegom ciekło chyba z lewej, bo wąż odmy jest po lewej. Przyznam się, że też miałem w Galaxy przeciek chyba właśnie z EGR, a myślałem, że spod pokrywy. U mnie ściekało w okolice turbiny.
Stefano- opisz proszę dokładnie ten wężyk. Jaką ma grubość, gdzie go dokładnie szukać?

Stefano
09-11-2008, 13:42
Masz fotkę czerwona strzałka to ten wężyk do połączenia odmy ze ssaniem. Ma długość około 6-8 cm, to takie trochę kolanko, ale z twardej gumy.

krzyspvfr
09-11-2008, 14:36
No więc tak: mi cieknie z prawej strony patrząc od przodu auta. Przed chwilą zaglądałem i widać ślady wycieku z EGR-a. Jednak olej jakoś musi dostawać się do dolotu i tu stawiam na odmę. Wąż od odmy jest zaolejony lekko przy połączeniach.... dodatkowo myślę, że w aucie przydałoby się wymienić uszczelniacze zaworowe - co może ograniczyć ilość oleju dostającego się do odmy. Rano puszcza małą chmurkę dymu, co ponoć sugeruje padnięte uszczelniacze.

Co myślicie o mojej hipotezie? :-)

cowboy
09-11-2008, 18:51
No więc tak: mi cieknie z prawej strony patrząc od przodu auta. Przed chwilą zaglądałem i widać ślady wycieku z EGR-a. Jednak olej jakoś musi dostawać się do dolotu i tu stawiam na odmę. Wąż od odmy jest zaolejony lekko przy połączeniach.... dodatkowo myślę, że w aucie przydałoby się wymienić uszczelniacze zaworowe - co może ograniczyć ilość oleju dostającego się do odmy. Rano puszcza małą chmurkę dymu, co ponoć sugeruje padnięte uszczelniacze.

Co myślicie o mojej hipotezie? :-)

Odnośnie dymienia przy rozruchu, to był temat("dymienie przy rozruchu"-czy jakoś tak???), ale nie mogę go teraz znaleźć w szukajce-wniosek z tego był taki, że ten typ tak ma, więc się nie przejmuj i ja bym się w koszta wymiany uszczelniaczy nie pakował. U mnie też dymi przy rozruchu.
Ja miałem wyciek z EGR`u-czyszczenie go na jakiś czas pomogło-a tu temat:
viewtopic.php?f=25&t=54245 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=25&t=54245)

to raczej turbina przepuszcza olej.

A tu podobny temat z fotkami (założony przeze mnie):
viewtopic.php?f=25&t=57482 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=25&t=57482)

Pacific tdi
09-11-2008, 22:22
Czyli jak ten wąż odmy będzie nieszczelny to będzie ciekło z EGR? Czy dobrze zrozumiałem?

Stefano
09-11-2008, 22:56
Czyli jak ten wąż odmy będzie nieszczelny to będzie ciekło z EGR? Czy dobrze zrozumiałem?
Może nie całkiem tak, tylko ja napisałem, ze miałem w tym miejscu nieszczelności i po uszczelnieniu opaskami mam suchy silnik, z EGR-u na szczescie u mnie jeszcze nie cieknie, ale noszę się już dość długo z zamiarem jego czyszczenia i zaślepienia.

Pacific tdi
10-11-2008, 08:01
Ale ciekło Ci w innym miejscu? Po lewej patrząc z przodu na silnik?
Bo mi po prawej i myślałem, że spod pokrywy, a faktycznie z EGR. Ale, że u mnie turbina puszcza to coś mi się nie chce wierzyć. Prosimy o konkretne podpowiedzi jak z tym walczyć, bo z linków zamieszczonych wyżej trudno wyciągnąć wnioski.

janbra
15-01-2009, 20:12
Odnośnie oleju z odmy to czy ktoś próbował zastosować tzw. oil catch tank lub zaślepić wejście odmy pomiędzy filtrem powietrza a turbiną a samą odmę wpuścić np. do butelki plastikowej z dziurkami żeby gazy uciekały. Takie rozwiązanie pozwoli zdiagnozować skąd się bierze olej w rurach IC oraz w samym zaworze EGR. Czy winne jest turbo czy padnięty separator oleju. Ewentualnie czy ktoś wymieniał pokrywę z separatorem oleju, jaki koszt takiej pokrywy?

Pacific tdi
29-03-2009, 14:33
Z EGR dalej pocieka mi olej. Co mogę jeszcze posprawdzać. Jeśli ktoś to miał i usunął to proszę o opis. Na marginesie linki które są powyżej nie działają.

janbra
29-03-2009, 19:38
Olej do EGR-a dostaje się z Odmy lub turbinki. Sprawdzić to możesz tak, że wyczyścisz dolot od turbosprężarki do EGR-a łącznie z EGR-em. Odmę puszczasz do jakiejś butelki tak żeby gazy swobodnie uchodziły. Od strony filtra wejście odmy zaślepiasz i tak jeździsz. Jeżeli olej pojawi się znowu w dolocie to znaczy, że puszcza turbinka. Bardziej prawdopodobne jest, że turbina zasysa olej z odmy i pcha go dalej w stronę EGR-a. Przynajmniej u mnie tak jest, stąd olej w EGR który w połączeniu z sadzami robi niezły syf. Odma przepuszcza olej z powodu zasyfienia separatora oleju który to jest zintegrowany z pokrywą (w zależności od silnika) i można go wymienić jedynie wymieniając całą pokrywę (koszt około 400-500zł w serwisie). Drugi powód to znaczny przebieg autka (przedmuchy). Są też inne powody jak np. kiepskiej jakości olej (inny niż dedykowany) lub zanieczyszczony filtr powietrza ewentualnie dolot powietrza. Wyjście z tego jest takie, że albo wymieniasz pokrywę lub stosujesz tzw. oil catch (dostępne np. na alllegro) lub radzisz sobie z tym tak, że pozostawiasz odme w butelce i tam niech sobie dmucha. Oczywiście jeżeli powyższe masz sprawdzone czyli jakość oleju, filtr powietrza, dolot. Przerobiłem ten temat i wszystko powyższe doczytałem się na różnych forach poświęconych TDI. Gdzieś pisali nawet, że problem wadliwego separatora oleju był przerabiany przez producentów i skutkowało to wymianą pokrywy w ramach akcji serwisowej (oczywiście w Niemczech).
Osobiście jeszcze nie zrobiłem porządku z odmą, jest to niestety pięta achillesowa naszych silniczków.
Tutaj trochu na ten temat http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5352&postdays=0&postorder=asc&start=0

Pacific tdi
29-03-2009, 22:03
Mam lekką nieszczelność gdzie wąż wchodzi do pokrywy, czyli do odmy. Jest lekko pęknięty. Może to jest przyczyną? Olej Aral - najlepszy z najlepszych , dolot itd. czysty. Przebieg mały. Coś jest z tą odmą. Najwyżej kupię nową pokrywę, ale w Niemczech bo u nas za drogo.

janbra
30-03-2009, 10:27
Poprawnie działający separator oleju ma oddzielić gazy od oleju, jeżeli masz olej w przewodzie odprowadzającym gazy do filtra powietrza (pomiędzy filtr powietrza a turbinkę) to znaczy, że nie działa poprawnie separator. Tak jak pisałem powyżej turbina zasysa olej i pcha go w stronę EGR-a. Stąd olej pociekający z EGR-a. Cena pokrywy dotyczyła silnika ASZ 130KM, w innych typach dało się wymienić sam separator który był przykręcany do pokrywy i kosztował do 100zł.

Pacific tdi
31-03-2009, 07:47
Na razie uszczelniłem ten przewód kolankowy od odmy i zobaczę, czy będzie ubywało oleju. Jak nie to ustalę, czy mam kupić separator, czy całą pokrywę. Z pobieżnych oględzin wygląda na to, że całą pokrywe. Jeśli będę kupował to porównam cenę w Niemczech. I napiszę jakby co.

Pacific tdi
08-04-2009, 20:37
Niestety. Olej dalej kapie z EGR. W serwisie ustaliłem, żę AUY ma też odmę zintegrowaną. Koszt pokrywy ok.530zł. Spróbuję jeszcze patent z butelką w celu zdiagnozowania.

silencer
24-01-2011, 11:41
Odgrzewam "kotleta"

Po wakacjach zauważyłem spory spadek oleju i spore wycieki z EGR, w celu zdiagnozowania skąd w dolocie olej zastosowałem radę z prowizorycznym oil catch tankiem. Minęło ok 2 miesiący i w tanku praktycznie nie widać oleju, natomiast w dolocie znów było trochę.
Czy z tego wniosek, że turbina puszcza? Czy pomoże regeneracja?
I teraz się zastanawiam czy olej który dostaje się do dolotu i spalany jest w silniku może powodować większe osadzanie się nagaru na turbinie? Dodam, że w 2009 w zimie czyściłem turbinkę i do tej zimy było ok bo znów zaczęły się lekko przycinać.

Pozdr.

Stefano
25-01-2011, 23:51
Niestety, te samochody tak maja, prawie każdy z nas, ma mokry EGR. Turbiny puszczją jednak trochę oleju, a jak już bardzo, to niestety trzeba wymienić w nich 'panewki'.
Pozdr.

falcon226
07-11-2011, 20:59
Stefano mam do Ciebie pytanie,dzisiaj wymieniałem olej w silniku w związku z tym miałem okazje kuknąc od spodu pod auto i zauwazyłem ze na zlączce tego grubego węża[opasce]co jest podłączony do EGR mam niewielkie wycieki,chyba dobrze nazywam ?to norma w naszych autach,zaznaczam ,że oleju jakos specjalnie nie bierze.Patrząc na auto od przodu po prawej stronie.Pozdrawiam.

falcon226
06-07-2020, 09:10
Koledzy zauważyłem lekko zaolejoną, zapoconą obudowę rozrządu, po zdjęciu osłony widzę drożny otwór w stronę odmy i lekki tam wyciek,włożyłem tam kawałek przewodu jak na zdjęciu......tak ma być ....to ma oddychać ???

falcon226
27-02-2021, 07:45
Koledzy , ponawiam pytanie....rzucie okiem na zdjęcie ,które zapodałem we wcześniejszym poście....i zawarte tam moje pytanie....gdyż mocno to tam wali oparami oleju z tego otworu i wszystko ma zaolejone...

Stefano
06-03-2021, 21:33
CZE. Widzę, ze masz założoną prawidłowo odmę, to ten krzywy fikuśny wężyk, pomiędzy czarnym deklem na silniku, a rurą ssąca z filtra powietrza, to nie bardzo rozumiem, skąd ci wali spalinami i olejem? Jeśli z pod tego węża to trza założyć dodatkowo opaski.

falcon226
08-03-2021, 12:48
Hej, Janusz tak jak na zdjęciu wcześniej pokazałem , w otwór który biegnie w kierunku dekielka odmy włożyłem kawałek przewodu,żeby zademonstrować o co mi chodzi. Moje pytanie , czy w każdym aucie on tam ma być drożny i czy tak ma być, bo właśnie tamtędy wali oparami, aż na obudowę rozrządu....Czy to jest jakieś dodatkowe odparowanie oleju ,czy jak .....

Stefano
08-03-2021, 22:16
Na fotce jest chyba prawidłowo założony wąż odmy, zaznaczyłem na twojej fotce kierunek spalin, które wydostają się z silnika przez głowicę przez otwór w deklu zaznaczony czerwoną strzałką i idą takim fikuśnym wężem ESEM do metalowego króćca na ssaniu, zaznaczonego drugą czerwoną strzałką.
Nie bardzo kumam, to ty nie masz tego połączeniowego wężyka, czy co? Że wkładasz tam coś innego?
Jeśli są połączone wężem te dwa króćce, to tym sposobem jest odpowietrzenie z silnika i nie ma możliwości aby ci się tam coś brudziło, czy wydmuchiwało. Włącz sobie najlepiej ETKA online i pooglądaj podpięcie tego węża, jak nie to ja ci zrobię fotkę ze swojego. :)

falcon226
09-03-2021, 08:10
Janusz wklejam kolejną fotę ,zaznaczyłem tam o co mi chodzi......i tamtędy wali oparami z olejem na obudowę rozrządu i to mocno.....dlatego pytam czy inne auta też mają taki otwór w stronę dekla odmy.Czy jest to jakieś dodatkowe odpowietrzenie?? :)

Stefano
09-03-2021, 20:56
AJ, nie zajarzyłem o który otwór ci chodzi, cały czas sadziłem że ten gruby z odmy... i miałem się cię pytać po co tam jest ten kabelek w tej dziurce. Mam taki cały zdemontowany dekiel w garażu, jutro sprawdzę, po co ten otworek.

falcon226
26-05-2021, 15:41
Koledzy padła mi membrana w pokrywie zaworów....wiadomo cała pokrywa do wymiany bo zintegrowana.....podam Wam vin ....odszyfrujcie mi jej numer katalogowy....model silnik macie koło avataru...moze wiecie gdzie kupic....pozdro...

vin WF0GXXPSSG1U59289

Stefano
27-05-2021, 10:43
Ale w twojej pokrywie nie ma membrany, ten dekiel składa si z dwóch kawałków, tej górnej co widać na twoich fotkach i dolnej, takiej podsufitki z plastiku, który jest wepchnięty w tą górną i tyle. Co tam ci sie mogło uszkodzić, mam takie pokrywy.